グローバル・デジタルマーケティング本部 ファンベースマーケティング部
顧客体験プラットフォーム戦略推進担当
消費行動の多様化や顧客獲得コストの高騰が進み、売り手にとって、これまで以上に顧客と深く長い関係を築くことが重要視されている。持続性の高い繋がりは、収益の拡大のみならず、売り手の顧客理解を深め、顧客のロイヤルティを醸成するという好循環を生み出す。データやデジタル技術などを活用し、この好循環を体現している売り手たちの事例とともに、コマースの新たな価値を探っていく。
DIGIDAY COMMERCE FORUMは、急速に変化する市場環境に対応し、新たなコマース戦略を模索するブランドとリテーラーのためのイベントです。本イベントでは、先進的な企業が活用しているコマース戦略とテクノロジー、マーケティングのベストプラクティスや最新のトレンドを学ぶことができます。また、パートナー様は、小売・流通やEC、通販事業に関わる新進気鋭のベンチャーからグローバル展開する大手企業までの意思決定者層が集結する会場での多彩なプログラムを通じて、ソートリーダーシップを発揮し、 有望なリード獲得の機会を得ることができます。
インターネット黎明期にISP事業立ち上げにかかわった後、外資系スタートアップ、Webコンサルティング会社の代表取締役を経て、株式会社アイ・エム・ジェイの執行役員を歴任。
2012年より株式会社サンリオにてオウンドメディアを統括。2020年にCDPを導入して全社共通ポイントサービス Sanrio+(サンリオプラス) を立ち上げ、現在はサンリオの顧客体験プラットフォーム戦略推進担当として、顧客データの活用とサービス強化を通じたファンとのエンゲージメント向上に注力。
After being involved in establishing an ISP business during the dawn of the internet era, served as a representative director of a foreign-affiliated startup and a web consulting company, and then as an executive officer at I.M.J Corporation.
From 2012, oversaw Sanrio’s owned media. In 2020, introduced a CDP and launched the company-wide shared points service Sanrio+ (Sanrio Plus). Currently in charge of promoting Sanrio’s customer experience platform strategy, focusing on enhancing fan engagement through utilization of customer data and service reinforcement.
現:株式会社ゲート・ワン 取締役COO
プライスウォーターハウス、グーグルブランドソリューション営業本部統括部長、グレイワールドワイドCOO等を経て、2022年2月より現職。
Joined Gate One in February, 2022 as COO.
Daigo started his career as SAP consultant at PriceWaterhouse, then moved into ad industry such as Indutry Head of Brand Solution at Google and COO at Grey Worldwide.
地球平和、市場と文化創造のためにR6Bという会社を運営しております。
I manage a company named R6B dedicated to world peace, business growth and cultural creation.
1977年埼玉県生まれ。ダイレクトマーケティング、デジタルマーケティングのコンサルティング業務に従事。
2012年より株式会社シャトレーゼにて販売企画部を管轄。デジタルマーケティングで実績を作り、事業開発などを行う。
2021年からは株式会社富澤商店にてマーケティング部の立上げ。ブランド開発、コミュニケーション領域の事業開発を行う。
現在は、株式会社ユナイテッドアローズにてデジタルマーケティング部門を管轄。OMO戦略を推進。
Born in Saitama Prefecture in 1977. direct marketing
, digital marketing consulting work
engaged in
Since 2012, he has been in charge of the marketing department at Chateraise Sales Co., Ltd. Create a track record in digital marketing and conduct business development.
In 2021, he will be working in the marketing department at Tomizawa Shoten Co., Ltd.
Start-up. Brand development, communication area
Executed business development.
Currently in charge of the digital marketing department at United Arrows Co., Ltd. Promote OMO strategy.
岐阜県出身。教育、通信領域のtoC向けマーケティング、CRM、データ分析チームの責任者を経験。その後、Web専業代理店のストラテジックプランナーとして地銀、toB向けSaaS企業などのデジタルマーケティング戦略を担当。直近では複数のtoB向けスタートアップのマーケティング責任者を担当し2023年にDearOneにジョイン。
現在はマーケティング、インサイドセールスの領域を管掌。
Born in Gifu Prefecture. Experienced in charge of marketing, CRM, and data analysis teams for ToC in the education and communications fields. After that, as a strategic planner for a web-only agency, I was in charge of digital marketing strategies for regional banks, toB SaaS companies, etc. Most recently, he was in charge of marketing for multiple toB startups, and will join DearOne in 2023.
Currently in charge of marketing and inside sales.
嘉悦大学経営経済学部教授。1982年東京大学卒業。2020年中央大学経営学修士(MBA)。1982年株式会社博報堂に入社。一貫してプロモーションの実務と研究に従事。大手自動車メーカーをはじめ、食品、飲料、化粧品、家電などのマーケティング、商品開発、流通開発などを多数手がける。2013年に博報堂行動デザイン研究所を設立(前所長)。2019年より現職。著書に『「行動デザイン」の教科書』(すばる舎,2016)。
Professor of Kaetsu University, Faculty of Business and Economics.2020, MBA from Chuo University. 1982, Joined Hakuhodo Inc., and has been consistently engaged in promotion practice and research in various industries, from automakers to Lipsticks. 2013 established the Hakuhodo Activation Design Institute (former director) . the author of “Textbook of Activation Design” (Subaru-sha, 2016).
2013年株式会社博報堂入社。大手製薬会社、アパレルメーカー、大手ファッション通販運営企業、ゲームメーカーのマーケティングを担当。 2017年8月フラー株式会社のチーフマーケティングオフィサーに就任。コーポレート、サービス双方のマーケティングの統括を行なう。2021年3月コミューン株式会社入社。2022年、執行役員CMOに就任。2024年、commmune日本事業の責任者に就任。
新卒入社のGunosyでブランド企業様にプロモーション施策のセールスに従事。またサイバーエージェント社との合弁会社で、動画アドネットワーク、ブランドマーケティング支援事業を立ち上げ、プロダクト開発からセールスからカスタマーサクセスまでの全てに従事。
Gunosy退職後に独立し、ファンづくり専門会社を創設。飲食店外食チェーンやメーカー企業の顧客起点マーケティング支援を行う。2021年4月にAsobicaに入社。
He Joined Gunosy Inc. as his first career and engaged in sales of promotional measures to brand companies.
He also involved in launching a new business with CyberAgent, Inc and experienced form product development, sales, and customer success.
After leaving Gunosy, he had founded a company specializing in fan creation. He provides customer-oriented marketing support for restraunts and manufacturer companies.
Joined Asobica,Inc. in April 2021.
2013年株式会社博報堂入社。大手製薬会社、アパレルメーカー、大手ファッション通販運営企業、ゲームメーカーのマーケティングを担当。 2017年8月フラー株式会社のチーフマーケティングオフィサーに就任。コーポレート、サービス双方のマーケティングの統括を行なう。2021年3月コミューン株式会社入社。2022年、執行役員CMOに就任。2024年、commmune日本事業の責任者に就任。
岐阜県出身。教育、通信領域のtoC向けマーケティング、CRM、データ分析チームの責任者を経験。その後、Web専業代理店のストラテジックプランナーとして地銀、toB向けSaaS企業などのデジタルマーケティング戦略を担当。直近では複数のtoB向けスタートアップのマーケティング責任者を担当し2023年にDearOneにジョイン。
現在はマーケティング、インサイドセールスの領域を管掌。
Born in Gifu Prefecture. Experienced in charge of marketing, CRM, and data analysis teams for ToC in the education and communications fields. After that, as a strategic planner for a web-only agency, I was in charge of digital marketing strategies for regional banks, toB SaaS companies, etc. Most recently, he was in charge of marketing for multiple toB startups, and will join DearOne in 2023.
Currently in charge of marketing and inside sales.
新卒入社のGunosyでブランド企業様にプロモーション施策のセールスに従事。またサイバーエージェント社との合弁会社で、動画アドネットワーク、ブランドマーケティング支援事業を立ち上げ、プロダクト開発からセールスからカスタマーサクセスまでの全てに従事。
Gunosy退職後に独立し、ファンづくり専門会社を創設。飲食店外食チェーンやメーカー企業の顧客起点マーケティング支援を行う。2021年4月にAsobicaに入社。
He Joined Gunosy Inc. as his first career and engaged in sales of promotional measures to brand companies.
He also involved in launching a new business with CyberAgent, Inc and experienced form product development, sales, and customer success.
After leaving Gunosy, he had founded a company specializing in fan creation. He provides customer-oriented marketing support for restraunts and manufacturer companies.
Joined Asobica,Inc. in April 2021.
嘉悦大学経営経済学部教授。1982年東京大学卒業。2020年中央大学経営学修士(MBA)。1982年株式会社博報堂に入社。一貫してプロモーションの実務と研究に従事。大手自動車メーカーをはじめ、食品、飲料、化粧品、家電などのマーケティング、商品開発、流通開発などを多数手がける。2013年に博報堂行動デザイン研究所を設立(前所長)。2019年より現職。著書に『「行動デザイン」の教科書』(すばる舎,2016)。
Professor of Kaetsu University, Faculty of Business and Economics.2020, MBA from Chuo University. 1982, Joined Hakuhodo Inc., and has been consistently engaged in promotion practice and research in various industries, from automakers to Lipsticks. 2013 established the Hakuhodo Activation Design Institute (former director) . the author of “Textbook of Activation Design” (Subaru-sha, 2016).
現:株式会社ゲート・ワン 取締役COO
プライスウォーターハウス、グーグルブランドソリューション営業本部統括部長、グレイワールドワイドCOO等を経て、2022年2月より現職。
Joined Gate One in February, 2022 as COO.
Daigo started his career as SAP consultant at PriceWaterhouse, then moved into ad industry such as Indutry Head of Brand Solution at Google and COO at Grey Worldwide.
地球平和、市場と文化創造のためにR6Bという会社を運営しております。
I manage a company named R6B dedicated to world peace, business growth and cultural creation.
インターネット黎明期にISP事業立ち上げにかかわった後、外資系スタートアップ、Webコンサルティング会社の代表取締役を経て、株式会社アイ・エム・ジェイの執行役員を歴任。
2012年より株式会社サンリオにてオウンドメディアを統括。2020年にCDPを導入して全社共通ポイントサービス Sanrio+(サンリオプラス) を立ち上げ、現在はサンリオの顧客体験プラットフォーム戦略推進担当として、顧客データの活用とサービス強化を通じたファンとのエンゲージメント向上に注力。
After being involved in establishing an ISP business during the dawn of the internet era, served as a representative director of a foreign-affiliated startup and a web consulting company, and then as an executive officer at I.M.J Corporation.
From 2012, oversaw Sanrio’s owned media. In 2020, introduced a CDP and launched the company-wide shared points service Sanrio+ (Sanrio Plus). Currently in charge of promoting Sanrio’s customer experience platform strategy, focusing on enhancing fan engagement through utilization of customer data and service reinforcement.
1977年埼玉県生まれ。ダイレクトマーケティング、デジタルマーケティングのコンサルティング業務に従事。
2012年より株式会社シャトレーゼにて販売企画部を管轄。デジタルマーケティングで実績を作り、事業開発などを行う。
2021年からは株式会社富澤商店にてマーケティング部の立上げ。ブランド開発、コミュニケーション領域の事業開発を行う。
現在は、株式会社ユナイテッドアローズにてデジタルマーケティング部門を管轄。OMO戦略を推進。
Born in Saitama Prefecture in 1977. direct marketing
, digital marketing consulting work
engaged in
Since 2012, he has been in charge of the marketing department at Chateraise Sales Co., Ltd. Create a track record in digital marketing and conduct business development.
In 2021, he will be working in the marketing department at Tomizawa Shoten Co., Ltd.
Start-up. Brand development, communication area
Executed business development.
Currently in charge of the digital marketing department at United Arrows Co., Ltd. Promote OMO strategy.
※時間や企画内容は変更となる場合がありますので、予めご了承ください。
※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。
- イベントパス:1枚
※8-Minute Meetingはご参加いただけません。