デジタルイノベーション推進部
主事
eコマースの急成長とその後の実店舗回帰を経て、オンラインとオフラインを自由に往来する顧客のカスタマージャーニーは、ますます複雑になった。リテールが、顧客の行動を理解し、一人ひとりに合わせたコミュニケーションをとるには、その接点すべてを繋ぎ、オン・オフどこでも同じ価値を顧客が享受できる、統合された体験設計が必要となってくるだろう。顧客体験の価値向上をめざすリテールの今の取り組みを知り、顧客との新しい接点のあり方を探る。
DIGIDAY[日本版]副編集長 /
モダンリテール[日本版]リードエディター 戸田 美子
感染拡大防止対策について
本イベントは政府や東京都のガイドラインに従い、感染予防に最大限努めながら、リアルイベントとしての開催を予定しております。 ご理解・ご協力のほど、よろしくお願いいたします。
今後の状況変化に伴い、実施事項に変更があった場合は速やかにご案内いたします。
スタートアップを経験の後、2008年より現職。SUBARU内の部門横断でのデジタル施策、データ活用を進める中、DXの潮流に合わせ2019年DX推進組織であるデジタルイノベーション推進部の立ち上げ。事業開発と社内のデジタル革新支援を両側面から実施中。
After working at a start-up company, SUBARU at 2008.
while promoting digital measures and data utilization across departments within SUBARU, and launched the Digital Innovation Promotion Department in 2019 in line with the current trend of DX.
To support business development and internal digital innovation from both perspectives.
大学卒業後、大手 EC プラットフォーム会社にて事業企画を担当。新規サービスの企画・PMO や、購買データ分析・事業戦略立案を手掛ける。2021年に WOVN 入社してからはCustomer Success として多数企業に対し WOVN.io の導入を支援。2022年より、BizDev・マーケティング業務全般に従事。
After graduating, was in charge of business planning at a large EC platform company, planned new services, analyzed purchasing data, and developed business strategies. After joining WOVN in 2021, helped many companies implement WOVN.io as a Customer Success.Since 2022, has been involved in all BizDev and marketing.
アイスタイル入社後、広告セールス部門の責任者、小売マーケティング、旗艦店事業(@cosme TOKYO)責任者を経て現職。DXを推進し、B2C、B2Bに体験とサービスを提供する。株式会社アイスタイル 販売販促事業ユニット 副ユニット長 兼 株式会社アイスタイルリテール 取締役 販促事業本部 本部長
istyle Co., Ltd. Sales Promotion Business Unit Deputy Unit Manager
istyle retail Co., Ltd. Director General Manager of Sales Promotion Division
ヤフー株式会社入社後、広告営業を経て、株式会社GYAOへ出向、ネットワーク推進室室長、広告開発部部長として営業企画や放送局との事業開発等に従事。その後、地域課題の解決を目的として起業。
2018年よりYJキャピタル(現Z Venture Capital)に参画、アクセラレータープログラムCode Republicの共同代表として、シード期のスタートアップ支援に注力。2022年よりコマース領域特化のVCファンドNew Commerce Venturesを設立。
Keita Matsuyama is a Managing Partner at New Commerce Ventures.
Prior to joining New Commerce Ventures,He was at Z Venture Capital, where he invested in and partnered with seed-stage technology companies as a represent of accelerator program Code Republic’s represent.
Before Z Venture Capital, he was a general manager of the advertising development department at Yahoo!Japan Corpolation. He also founded a tourism start-up.
He earned his MBA from Waseda Business School.
2019年3月カスミ入社、同社ビジネス変革を担当。
同年5月執行役員、翌年5月取締役、2022年5月常務取締役。
2020年3月よりユナイテッド・スーパーマーケット・ホールディングス デジタル本部企画担当を兼務、2021年3月より同社プログラムマネジャーを兼任。
2022年3月よりオープンイノベーションラボ・AKIBA RUNWAY統括責任者を兼任。
He joined Kasumi in March 2019 and was responsible for the company’s business transformation and became Chief Transformation Officer in May of the same year, Director in May of the following year, and Managing Director & COO in May of 2022.
From March 2020, he also was charged in planning for the Digital Division of United Super Markets Holdings Inc. and has been Program Manager of the company since March 2021.
He is also leading AKIBA Runway, an open innovation lab of the company, as General Manager of since March 2022.
ヤフー株式会社入社後、広告営業を経て、株式会社GYAOへ出向、ネットワーク推進室室長、広告開発部部長として営業企画や放送局との事業開発等に従事。その後、地域課題の解決を目的として起業。
2018年よりYJキャピタル(現Z Venture Capital)に参画、アクセラレータープログラムCode Republicの共同代表として、シード期のスタートアップ支援に注力。2022年よりコマース領域特化のVCファンドNew Commerce Venturesを設立。
Keita Matsuyama is a Managing Partner at New Commerce Ventures.
Prior to joining New Commerce Ventures,He was at Z Venture Capital, where he invested in and partnered with seed-stage technology companies as a represent of accelerator program Code Republic’s represent.
Before Z Venture Capital, he was a general manager of the advertising development department at Yahoo!Japan Corpolation. He also founded a tourism start-up.
He earned his MBA from Waseda Business School.
2019年3月カスミ入社、同社ビジネス変革を担当。
同年5月執行役員、翌年5月取締役、2022年5月常務取締役。
2020年3月よりユナイテッド・スーパーマーケット・ホールディングス デジタル本部企画担当を兼務、2021年3月より同社プログラムマネジャーを兼任。
2022年3月よりオープンイノベーションラボ・AKIBA RUNWAY統括責任者を兼任。
He joined Kasumi in March 2019 and was responsible for the company’s business transformation and became Chief Transformation Officer in May of the same year, Director in May of the following year, and Managing Director & COO in May of 2022.
From March 2020, he also was charged in planning for the Digital Division of United Super Markets Holdings Inc. and has been Program Manager of the company since March 2021.
He is also leading AKIBA Runway, an open innovation lab of the company, as General Manager of since March 2022.
大学卒業後、大手 EC プラットフォーム会社にて事業企画を担当。新規サービスの企画・PMO や、購買データ分析・事業戦略立案を手掛ける。2021年に WOVN 入社してからはCustomer Success として多数企業に対し WOVN.io の導入を支援。2022年より、BizDev・マーケティング業務全般に従事。
After graduating, was in charge of business planning at a large EC platform company, planned new services, analyzed purchasing data, and developed business strategies. After joining WOVN in 2021, helped many companies implement WOVN.io as a Customer Success.Since 2022, has been involved in all BizDev and marketing.
アイスタイル入社後、広告セールス部門の責任者、小売マーケティング、旗艦店事業(@cosme TOKYO)責任者を経て現職。DXを推進し、B2C、B2Bに体験とサービスを提供する。株式会社アイスタイル 販売販促事業ユニット 副ユニット長 兼 株式会社アイスタイルリテール 取締役 販促事業本部 本部長
istyle Co., Ltd. Sales Promotion Business Unit Deputy Unit Manager
istyle retail Co., Ltd. Director General Manager of Sales Promotion Division
スタートアップを経験の後、2008年より現職。SUBARU内の部門横断でのデジタル施策、データ活用を進める中、DXの潮流に合わせ2019年DX推進組織であるデジタルイノベーション推進部の立ち上げ。事業開発と社内のデジタル革新支援を両側面から実施中。
After working at a start-up company, SUBARU at 2008.
while promoting digital measures and data utilization across departments within SUBARU, and launched the Digital Innovation Promotion Department in 2019 in line with the current trend of DX.
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