取締役 COO
SUSTAINABLE
パブリッシャーは常に変化の波に曝されてきた。ここ数年は絶え間ない「ルール変更」に直面してきたが、今起きているのはそのレベルにとどまらない、市場やビジネスそのものの抜本的な変化だ。小手先の対応で乗り切れる状況ではないことは、グローバルで進むメディアの再編が示している。
今求められているのはメディアビジネスの持続可能性を見据えた、財務の健全性、コンテンツのあり方、組織体制、あらゆる面での変化、まったく新しい事業のあり方ではないだろうか。
DIGIDAY[日本版]副編集長 分島 翔平
感染拡大防止対策について
本イベントは政府や東京都のガイドラインに従い、感染予防に最大限努めながら、リアルイベントとしての開催を予定しております。 ご理解・ご協力のほど、よろしくお願いいたします。
今後の状況変化に伴い、実施事項に変更があった場合は速やかにご案内いたします。
※イベントのタイムテーブルやセッションの詳細につきましては、決まり次第順次掲載いたします。
Attendee
コンデナスト・ジャパン / ハースト・デジタル・ジャパン / INFASパブリケーションズ / 講談社 / 毎日新聞社 / メディア・ヴァーグ / MERY / NHK / 日刊スポーツ新聞社 / 西日本新聞社 / 静岡放送 / 小学館 / 読売新聞
※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略
Speakers
-
青木 秀樹Hideki Aoki株式会社MERY
取締役 COO青木 秀樹Hideki Aoki株式会社MERY
取締役 COO1984年京都生まれ。2007年京都大学経済学部卒。
リクルートで『ゼクシィ』営業・企画担当、ホテル・ブライダル系企業での経験を経て、2015年よりMERY(旧peroli社)へ参画。2020年10月より現職。Born in Kyoto in 1984. Graduated from the Faculty of Economics, Kyoto University in 2007.
Joined MERY (formerly peroli) in 2015. -
石井 トシオToshio Ishii株式会社セールスフォース・ジャパン
インダストリーズトランスフォーメーション事業本部
常務執行役員石井 トシオToshio Ishii株式会社セールスフォース・ジャパン
インダストリーズトランスフォーメーション事業本部
常務執行役員通信メディア業界を主に担当し、業界動向や海外でのDXへの取り組みに関するインサイトを基に、カスタマーエンゲージメント強化に関する様々なアドバイスを提供しています。セールスフォース入社以前は、戦略コンサルティングファーム、IBMにおいて、通信メディア業界のお客様のビジネス変革を支援。この業界で20年以上のキャリアがあります。
Mainly in charge of the telecom and media industry and provides various advice on strengthening customer engagement based on insights of the industry trends and DX initiatives. I have more than 20 years of experience in the industry. Prior to joining Salesforce, I worked as an industry strategy consultant at PwC and IBM where I helped clients to transform their businesses.
-
今岡 寛晴Nobuharu Imaoka株式会社セールス フォース・ジャパン
ソリューション・エンジニアリング統括本部
リードソリューションエンジニア今岡 寛晴Nobuharu Imaoka株式会社セールス フォース・ジャパン
ソリューション・エンジニアリング統括本部
リードソリューションエンジニアDWHベンダー、大手メディア企業の分析基盤のエンジニアと約10年間分析周りの業務に従事。
その後、メディア事業会社の広告事業を経験し、
2021年にソリューションエンジニアとしてSalesforceに入社。
メディア業界のお客様の営業、コールセンター、制作、分析などの広範な業務の改善提案を行う。Engaged in work around analysis for about 10 years as a DWH vendor and an engineer of the analysis infrastructure of a major media company.
After that, he worked in the advertising business of a media company.
In 2021, he joined Salesforce as a solution engineer.
In 2021, he joined Salesforce as a solution engineer, and has been proposing improvements to a wide range of operations including sales, call center, production, and analysis for customers in the media industry.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
-
梅野 浩介Kosuke UmenoGlobalive株式会社
代表取締役梅野 浩介Kosuke UmenoGlobalive株式会社
代表取締役神奈川県横浜市出身。カナダ クイーンズ大学卒業。 外資オンライン旅行会社 エクスペディアの広告事業の日本立ち上げに参画。その後、2015年アマゾン広告のサプライ事業(APS)日本立ち上げのためカントリーリードとして就任。 2018年 アマゾン APSシリコンバレーオフィスに異動、プロダクトマネージャーとして就任。 2020年 アマゾンジャパン広告事業のアドテクノロジー シニア マネージャーに着任し、 Amazon Marketing Cloudや動画広告プロダクトローンチに携わる。 2021年8月より現職。 イスラエルのスタートアップ Browsiのアドバイザー、DMT合同会社 共同創業者。
Graduated from Queen’s University, Canada. Lead the launch of Expedia, an online travel company, advertising business in Japan. In 2015, Ko became the Country Lead launch the Amazon Advertising Supply business (APS) in Japan. Transferred to Amazon APS Silicon Valley office as a Product Manager in 2018. In 2020, he served as a Senior Manager of Ad Technology for Amazon Japan’s Advertising Business, where he lead Amazon Marketing Cloud and video ad product launches. Ko founded Globalive to connect brands, agencies, and publishers in Japan to the most innovative Adtech and eCommerce solutions in the world. He also serves as an Advisor to Israeli startup Browsi and co-founder of DMT Inc.
-
太田 健一郎Kenchiro OhtaMagnite
東京事務所
シニアディレクター,ビジネスデベロップメント太田 健一郎Kenchiro OhtaMagnite
東京事務所
シニアディレクター,ビジネスデベロップメントグローバルSSP「マグナイト」のビジネスデベロップメント、シニアディレクター。
2005年よりパフォーマンスマーケティングのスタートアップにてデジタルマーケティング業界のキャリアをスタート、新規事業開発、新規・既存営業等を経験した後、外資アドテク企業の広告営業部門を経て2016年グローバル大手SSPである旧ルビコン・プロジェクト(現マグナイト)に参画。以後日本の新規顧客開拓及びアライアンスを担当し、プログラマティック広告の各種フォーマット、ヘッダービディング関連ソリューション、データ関連ソリューションの日本パブリッシャー様への導入支援を行う。Ken Ohta is a Senior Director, Business Development for Magnite as a global SSP.
He started his digital marketing career in 2005 at a performance marketing startup. After working in the ad sales department of a foreign ad tech company, he joined Rubicon Project (now Magnite) in 2016. His main role is developing new clients and alliances with Japanese key players, supporting Japanese publishers in implementing various programmatic ad formats, header bidding related solutions, and data related solutions. -
大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパート大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパートテレビ・出版・新聞・ラジオ・インターネットなどメディア企業専任担当者としてWEBメディアのアクセス解析やSNSマーケティングの支援業務を行う。また、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げにも従事。
As a person in charge of media companies such as TV, publishing, newspapers, radio, and the Internet, he is in charge of access analysis of WEB media and support work of SNS marketing. Also engaged in launching the “AI Comment System”, an engagement improvement tool for the media.
-
岡上 峻平Shumpei Okanoue株式会社FLUX
プロダクト企画グループ
マネージャー岡上 峻平Shumpei Okanoue株式会社FLUX
プロダクト企画グループ
マネージャー2021年に株式会社FLUXに入社。Product Development Group Managerとしてパブリッシャー支援の新規プロダクト開発と広告主/EC向けの事業開発を担当。2018年に株式会社カカクコムに入社し、価格.com/食べログを中心とした広告関連商品の開発、運用に従事。
プログラマティック広告だけではなく、純広告商品開発やデータビジネス関連の施策を推進。Shumpei joined FLUX in 2021 as a Product Development Group Manager, leading the development of new products for publishers, advertisers, and e-commerce companies in Japan. Prior to FLUX, Shumpei was a Programmatic Lead at Kakaku.com, Japan’s largest publisher. He engaged in the development and operation of advertising-related products for Japan’s largest restaurant review site, Tabelog. In addition to programmatic advertising, he was also responsible for developing Kakaku’s direct advertisement offerings and data business.
-
小野 晶子Akiko Ono日本経済新聞社
デジタル事業デジタル編成ユニット
コミュニティ・マネージャー小野 晶子Akiko Ono日本経済新聞社
デジタル事業デジタル編成ユニット
コミュニティ・マネージャーDeNAやヤフーなどを経て、ソーシャル経済メディアNewsPicksでコミュニティづくりに取り組む。2019年より現職。日経電子版で専門家によるひとこと解説「Think!」を担当。コミュニティ実務者の世界カンファレンス「CMX」の東京支部代表。
Working as a community manager for Nikkei, Inc., a Japanese holding company with newspaper businesses as its core. My mission is to build communities around news topics of interest to business professionals. Former community manager for NewsPicks, an online news platform in Japan.
-
勝井 善明Yoshiaki KatsuiGeoEdge
Senior Account Director勝井 善明Yoshiaki KatsuiGeoEdge
Senior Account DirectorGeoEdgeの日本人最初のメンバーとして2021年5月に参画。国内のプレミアムパブリッシャーを中心に、広告リアルタイムブロッキングシステム導入のプロモート及びサポート、マーケティングを担当。現職以前では、1994年朝日新聞社に入社し、新聞・デジタル広告営業のほか取材記者、Webサイト編集長を経験。2016年からはOutbrain Japanでパブリッシャーへのネイティブディスカバリープラットフォームの導入セールスを担当。2020年Jellyfish JapanでEコマースや分析プラットフォームなどの広告主のデジタルマーケティングをサポート。
Yoshiaki Katsui joined GeoEdge in May 2021 as the first Japanese member, and in charge of promoting, supporting, and marketing the introduction of real-time blocking systems for digital advertising, mainly for premium publishers in Japan. Prior to his current position, he joined The Asahi Shimbun in 1994, where he worked in newspaper and digital advertising sales, as well as a news reporter and website editor-in-chief. In 2016, he moved to Outbrain Japan, where he was responsible for sales on a native discovery platform to publishers. In 2020, he worked at Jellyfish Japan, supporting digital marketing for advertisers in e-commerce and analytics platforms, etc.
-
香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター現在 Index Exchange の日本担当マネージングディレクターを務める香川晴代は、デジタル広告業界で20年にわたる経験を積んできました。現在は、 Index Exchangeの日本における事業拡大戦略を率いて、プログラマティックエコシステム全体のパートナーとの関係強化に当たっています。
Index Exchange入社前は、デジタル動画マーケットプレイスUnrulyの日本担当カントリーマネジャーを務め、日本のマーケターを「動画広告への道のり」へと導く役割を担っていました。また、Facebook、Amazon、Overture Japan (現Yahoo! Japan検索広告) での職務も経験しており、日本のデジタル広告界の第一人者として、2016年には Campaign Asiaの「Woman to Watch」に指名されています。
Now the Managing Director, Japan at Index Exchange, Haruyo Kagawa brings 20 years of experience working in the digital advertising industry. In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion strategy in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search). A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016.
-
小濱 千丈Chitake Kohama株式会社文藝春秋
メディア事業局
取締役 局長小濱 千丈Chitake Kohama株式会社文藝春秋
メディア事業局
取締役 局長1999年より雑誌広告を担当。2010年より雑誌/webの広告に関する責任者。現在は広告に加えてカスタム出版、コンテンツ制作、ライセンス、その他のメディアビジネス全般を統括する。
In charge of magazine advertising since 1999. Responsible for magazine and web advertising since 2010. Currently, in addition to advertising, supervise custom publishing, content production, licensing, and other media businesses.
-
後神 絵里奈Erina Goko株式会社fluct
パブリッシャーグロース事業本部
シニアパブリッシャーソリューションコンサルタント後神 絵里奈Erina Goko株式会社fluct
パブリッシャーグロース事業本部
シニアパブリッシャーソリューションコンサルタント2020年にグローバルアドテクノロジーカンパニーである株式会社fluctに入社。シニアメディアソリューションコンサルタントとして日本パブリッシャー様を中心に、「Google Ad Manager」などの導入及びコンサルティング、ヘッダービディング関連ソリューションの導入支援を行う。
Erina Goko is Senior Media Solution Consultant at fluct Inc, global ad technology company since 2020.
In this rollm Erina helps as implementation and consulting of “Google Ad Manager” and other publishser solutions, like a header bidding, BI tools for Premium publishers. -
作増 志郎Shiro SakumasuAnyMind Japan株式会社 事業部長
株式会社フォーエム 取締役作増 志郎Shiro SakumasuAnyMind Japan株式会社 事業部長
株式会社フォーエム 取締役東北大学卒業。グリー株式会社に新卒入社し、広告メディア事業本部にて、メディアの収益化支援及びアドプロダクトの事業開発に従事し、GREE NEWSの事業責任者を務めた後、2020年4月にAnyMind Japan株式会社にジョイン。子会社である株式会社フォーエムの取締役に就任。AnyMind Japanにて事業部長も兼務する。アプリパブリッシング事業やメディアコマース事業の立ち上げに従事。
After graduating Tohoku University, Sakumasu has joined GREE Inc. He engaged in support for publishers’ monetization and business development of adtech platform as a Head of GREE NEWS. He joined AnyMind Japan in 2020, as a Director of FourM and a Head of Publisher Growth, AnyMind Japan, developing App Publishing business and Media commerce business.
-
清水 俊宏Toshihiro Shimizu株式会社フジテレビジョン
コンテンツ事業部
副部長清水 俊宏Toshihiro Shimizu株式会社フジテレビジョン
コンテンツ事業部
副部長オンラインメディア運営や新規ビジネス開発など担当。2021年には経済系YouTube番組『#シゴトズキ』を立ち上げ、ユーチューバーとしてもデビュー。その他、エンタメメディア「フジテレビュー!!」編集長、民放連ネット・デジタル研究プロジェクト委員など。これまで、政治記者・ディレクター・プロデューサー・ラジオコメンテーターなども経験。
In charge of online media management and new business development. Editor-in-chief of entertainment media “Fujitv-view”, member of the National Association of Commercial Broadcasters. Debuted as a YouTuber on the economic program “#Shigotozuki”. So far, political reporters, directors, producers, radio commentators, etc.
-
蜷川 新治郎Shinjiro Ninagawa株式会社TVer
取締役蜷川 新治郎Shinjiro Ninagawa株式会社TVer
取締役TVerの事業戦略およびサービス企画開発の責任者。
テレビ東京グループのインターネット事業、システム企画開発、配信事業を中心にコンテンツ戦略を10年ほど担当。 PPJなどの共同プロジェクトの立ち上げに参加。Chief of TVer’s business strategy and service planning and development.
Previously, In charge of digital content strategy for about 10 years, focusing on the TV TOKYO Group’s Internet business, system planning and development, and distribution business.
Participated in the launch of joint projects such as Paravi. -
波多 和久Kazuhisa Hata株式会社Begin
代表取締役社長波多 和久Kazuhisa Hata株式会社Begin
代表取締役社長1971年生まれ。1995年に世界文化社入社。『Begin』編集長、『Begin Market』の立ち上げ、『LaLa Begin』創刊編集長を経て、2020年の分社化に伴い、㈱Begin代表取締役社長、2021年より㈱世界文化ホールディングス常務執行役員を兼任。
Born in 1971. Joined Sekai Bunka in 1995. After serving as the editor-in-chief of “Begin”, the launch of “Begin Market”, and the first editor-in-chief of “LaLa Begin”, he was also the president of Begin Co., Ltd. and the managing executive officer of Sekai Bunka Holdings Co., Ltd. from 2021.
-
原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパン原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパンPCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「Magnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
-
溝口 敦Atsushi Mizoguchi株式会社メディアドゥ
ファンマーケティング事業本部
取締役/CBDO溝口 敦Atsushi Mizoguchi株式会社メディアドゥ
ファンマーケティング事業本部
取締役/CBDO2000年NTTドコモ入社。iモードの「着うた」立ち上げなどコンテンツ事業に携わる。2008年メディアドゥ入社。2010年執行役員、2017年取締役グループCOOなどを歴任し、2020年6月取締役CBDOに就任(現職)。2019年よりグループ会社MyAnimeList代表取締役に就任(現職)。電子書籍流通や新規事業などに従事した幅広い経験、ITやモバイル通信に関する知見を活かし、国内外のコンテンツ流通拡大やNFT・メタバース等の新規市場開拓を担う。
Began career at NTT DOCOMO in 2000, working in its content business including launching “Chaku-uta” (musical ringtones) for i-mode handsets. Joined MEDIA DO in 2008. Appointed operating officer/general manager of Sales Division in 2010, and CBDO in charge of new businesses and alliances in June 2020. Representative director of subsidiary MyAnimeList Co., Ltd. since 2019.
Leads development of new domestic and overseas markets and expansion of content offerings in core eBook distribution business and new businesses such as NFT and Metaverse, capitalizing on his IT and mobile telecom expertise and broad experience. -
KTKTSnowflake株式会社
シニアプロダクトマーケティングマネージャー兼エヴァンジェリストKTKTSnowflake株式会社
シニアプロダクトマーケティングマネージャー兼エヴァンジェリストTableauでプリセールスコンサルタントとして年間300を超える顧客へ提案支援やデモンストレーションを行った。2020年6月よりスノーフレイクでプリセールスコンサルタントとして活動したのち、2021年4月から現職。
Agenda
-
岡上 峻平Shumpei Okanoue株式会社FLUX
プロダクト企画グループ
マネージャー岡上 峻平Shumpei Okanoue株式会社FLUX
プロダクト企画グループ
マネージャー2021年に株式会社FLUXに入社。Product Development Group Managerとしてパブリッシャー支援の新規プロダクト開発と広告主/EC向けの事業開発を担当。2018年に株式会社カカクコムに入社し、価格.com/食べログを中心とした広告関連商品の開発、運用に従事。
プログラマティック広告だけではなく、純広告商品開発やデータビジネス関連の施策を推進。Shumpei joined FLUX in 2021 as a Product Development Group Manager, leading the development of new products for publishers, advertisers, and e-commerce companies in Japan. Prior to FLUX, Shumpei was a Programmatic Lead at Kakaku.com, Japan’s largest publisher. He engaged in the development and operation of advertising-related products for Japan’s largest restaurant review site, Tabelog. In addition to programmatic advertising, he was also responsible for developing Kakaku’s direct advertisement offerings and data business.
-
後神 絵里奈Erina Goko株式会社fluct
パブリッシャーグロース事業本部
シニアパブリッシャーソリューションコンサルタント後神 絵里奈Erina Goko株式会社fluct
パブリッシャーグロース事業本部
シニアパブリッシャーソリューションコンサルタント2020年にグローバルアドテクノロジーカンパニーである株式会社fluctに入社。シニアメディアソリューションコンサルタントとして日本パブリッシャー様を中心に、「Google Ad Manager」などの導入及びコンサルティング、ヘッダービディング関連ソリューションの導入支援を行う。
Erina Goko is Senior Media Solution Consultant at fluct Inc, global ad technology company since 2020.
In this rollm Erina helps as implementation and consulting of “Google Ad Manager” and other publishser solutions, like a header bidding, BI tools for Premium publishers. -
梅野 浩介Kosuke UmenoGlobalive株式会社
代表取締役梅野 浩介Kosuke UmenoGlobalive株式会社
代表取締役神奈川県横浜市出身。カナダ クイーンズ大学卒業。 外資オンライン旅行会社 エクスペディアの広告事業の日本立ち上げに参画。その後、2015年アマゾン広告のサプライ事業(APS)日本立ち上げのためカントリーリードとして就任。 2018年 アマゾン APSシリコンバレーオフィスに異動、プロダクトマネージャーとして就任。 2020年 アマゾンジャパン広告事業のアドテクノロジー シニア マネージャーに着任し、 Amazon Marketing Cloudや動画広告プロダクトローンチに携わる。 2021年8月より現職。 イスラエルのスタートアップ Browsiのアドバイザー、DMT合同会社 共同創業者。
Graduated from Queen’s University, Canada. Lead the launch of Expedia, an online travel company, advertising business in Japan. In 2015, Ko became the Country Lead launch the Amazon Advertising Supply business (APS) in Japan. Transferred to Amazon APS Silicon Valley office as a Product Manager in 2018. In 2020, he served as a Senior Manager of Ad Technology for Amazon Japan’s Advertising Business, where he lead Amazon Marketing Cloud and video ad product launches. Ko founded Globalive to connect brands, agencies, and publishers in Japan to the most innovative Adtech and eCommerce solutions in the world. He also serves as an Advisor to Israeli startup Browsi and co-founder of DMT Inc.
-
大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパート大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパートテレビ・出版・新聞・ラジオ・インターネットなどメディア企業専任担当者としてWEBメディアのアクセス解析やSNSマーケティングの支援業務を行う。また、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げにも従事。
As a person in charge of media companies such as TV, publishing, newspapers, radio, and the Internet, he is in charge of access analysis of WEB media and support work of SNS marketing. Also engaged in launching the “AI Comment System”, an engagement improvement tool for the media.
-
溝口 敦Atsushi Mizoguchi株式会社メディアドゥ
ファンマーケティング事業本部
取締役/CBDO溝口 敦Atsushi Mizoguchi株式会社メディアドゥ
ファンマーケティング事業本部
取締役/CBDO2000年NTTドコモ入社。iモードの「着うた」立ち上げなどコンテンツ事業に携わる。2008年メディアドゥ入社。2010年執行役員、2017年取締役グループCOOなどを歴任し、2020年6月取締役CBDOに就任(現職)。2019年よりグループ会社MyAnimeList代表取締役に就任(現職)。電子書籍流通や新規事業などに従事した幅広い経験、ITやモバイル通信に関する知見を活かし、国内外のコンテンツ流通拡大やNFT・メタバース等の新規市場開拓を担う。
Began career at NTT DOCOMO in 2000, working in its content business including launching “Chaku-uta” (musical ringtones) for i-mode handsets. Joined MEDIA DO in 2008. Appointed operating officer/general manager of Sales Division in 2010, and CBDO in charge of new businesses and alliances in June 2020. Representative director of subsidiary MyAnimeList Co., Ltd. since 2019.
Leads development of new domestic and overseas markets and expansion of content offerings in core eBook distribution business and new businesses such as NFT and Metaverse, capitalizing on his IT and mobile telecom expertise and broad experience.
-
作増 志郎Shiro SakumasuAnyMind Japan株式会社 事業部長
株式会社フォーエム 取締役作増 志郎Shiro SakumasuAnyMind Japan株式会社 事業部長
株式会社フォーエム 取締役東北大学卒業。グリー株式会社に新卒入社し、広告メディア事業本部にて、メディアの収益化支援及びアドプロダクトの事業開発に従事し、GREE NEWSの事業責任者を務めた後、2020年4月にAnyMind Japan株式会社にジョイン。子会社である株式会社フォーエムの取締役に就任。AnyMind Japanにて事業部長も兼務する。アプリパブリッシング事業やメディアコマース事業の立ち上げに従事。
After graduating Tohoku University, Sakumasu has joined GREE Inc. He engaged in support for publishers’ monetization and business development of adtech platform as a Head of GREE NEWS. He joined AnyMind Japan in 2020, as a Director of FourM and a Head of Publisher Growth, AnyMind Japan, developing App Publishing business and Media commerce business.
-
小濱 千丈Chitake Kohama株式会社文藝春秋
メディア事業局
取締役 局長小濱 千丈Chitake Kohama株式会社文藝春秋
メディア事業局
取締役 局長1999年より雑誌広告を担当。2010年より雑誌/webの広告に関する責任者。現在は広告に加えてカスタム出版、コンテンツ制作、ライセンス、その他のメディアビジネス全般を統括する。
In charge of magazine advertising since 1999. Responsible for magazine and web advertising since 2010. Currently, in addition to advertising, supervise custom publishing, content production, licensing, and other media businesses.
-
KTKTSnowflake株式会社
シニアプロダクトマーケティングマネージャー兼エヴァンジェリストKTKTSnowflake株式会社
シニアプロダクトマーケティングマネージャー兼エヴァンジェリストTableauでプリセールスコンサルタントとして年間300を超える顧客へ提案支援やデモンストレーションを行った。2020年6月よりスノーフレイクでプリセールスコンサルタントとして活動したのち、2021年4月から現職。
-
青木 秀樹Hideki Aoki株式会社MERY
取締役 COO青木 秀樹Hideki Aoki株式会社MERY
取締役 COO1984年京都生まれ。2007年京都大学経済学部卒。
リクルートで『ゼクシィ』営業・企画担当、ホテル・ブライダル系企業での経験を経て、2015年よりMERY(旧peroli社)へ参画。2020年10月より現職。Born in Kyoto in 1984. Graduated from the Faculty of Economics, Kyoto University in 2007.
Joined MERY (formerly peroli) in 2015.
プログラマティック広告で収益を得ているPublisherにとって、この環境変化は大きなChallengeであると同時に、プログラマティック広告ビジネスの主導権を得る大きなチャンスでもある。Audience&Identityをめぐる最新動向の整理と、なぜそれがPublisher様にとってチャンスとなりうるのか、そしてそれをどのように実現していくのか、テクノロジーの観点も交えながらお話する。
-
太田 健一郎Kenchiro OhtaMagnite
東京事務所
シニアディレクター,ビジネスデベロップメント太田 健一郎Kenchiro OhtaMagnite
東京事務所
シニアディレクター,ビジネスデベロップメントグローバルSSP「マグナイト」のビジネスデベロップメント、シニアディレクター。
2005年よりパフォーマンスマーケティングのスタートアップにてデジタルマーケティング業界のキャリアをスタート、新規事業開発、新規・既存営業等を経験した後、外資アドテク企業の広告営業部門を経て2016年グローバル大手SSPである旧ルビコン・プロジェクト(現マグナイト)に参画。以後日本の新規顧客開拓及びアライアンスを担当し、プログラマティック広告の各種フォーマット、ヘッダービディング関連ソリューション、データ関連ソリューションの日本パブリッシャー様への導入支援を行う。Ken Ohta is a Senior Director, Business Development for Magnite as a global SSP.
He started his digital marketing career in 2005 at a performance marketing startup. After working in the ad sales department of a foreign ad tech company, he joined Rubicon Project (now Magnite) in 2016. His main role is developing new clients and alliances with Japanese key players, supporting Japanese publishers in implementing various programmatic ad formats, header bidding related solutions, and data related solutions. -
原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパン原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパンPCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「Magnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
-
小野 晶子Akiko Ono日本経済新聞社
デジタル事業デジタル編成ユニット
コミュニティ・マネージャー小野 晶子Akiko Ono日本経済新聞社
デジタル事業デジタル編成ユニット
コミュニティ・マネージャーDeNAやヤフーなどを経て、ソーシャル経済メディアNewsPicksでコミュニティづくりに取り組む。2019年より現職。日経電子版で専門家によるひとこと解説「Think!」を担当。コミュニティ実務者の世界カンファレンス「CMX」の東京支部代表。
Working as a community manager for Nikkei, Inc., a Japanese holding company with newspaper businesses as its core. My mission is to build communities around news topics of interest to business professionals. Former community manager for NewsPicks, an online news platform in Japan.
-
香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター現在 Index Exchange の日本担当マネージングディレクターを務める香川晴代は、デジタル広告業界で20年にわたる経験を積んできました。現在は、 Index Exchangeの日本における事業拡大戦略を率いて、プログラマティックエコシステム全体のパートナーとの関係強化に当たっています。
Index Exchange入社前は、デジタル動画マーケットプレイスUnrulyの日本担当カントリーマネジャーを務め、日本のマーケターを「動画広告への道のり」へと導く役割を担っていました。また、Facebook、Amazon、Overture Japan (現Yahoo! Japan検索広告) での職務も経験しており、日本のデジタル広告界の第一人者として、2016年には Campaign Asiaの「Woman to Watch」に指名されています。
Now the Managing Director, Japan at Index Exchange, Haruyo Kagawa brings 20 years of experience working in the digital advertising industry. In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion strategy in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search). A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016.
-
石井 トシオToshio Ishii株式会社セールスフォース・ジャパン
インダストリーズトランスフォーメーション事業本部
常務執行役員石井 トシオToshio Ishii株式会社セールスフォース・ジャパン
インダストリーズトランスフォーメーション事業本部
常務執行役員通信メディア業界を主に担当し、業界動向や海外でのDXへの取り組みに関するインサイトを基に、カスタマーエンゲージメント強化に関する様々なアドバイスを提供しています。セールスフォース入社以前は、戦略コンサルティングファーム、IBMにおいて、通信メディア業界のお客様のビジネス変革を支援。この業界で20年以上のキャリアがあります。
Mainly in charge of the telecom and media industry and provides various advice on strengthening customer engagement based on insights of the industry trends and DX initiatives. I have more than 20 years of experience in the industry. Prior to joining Salesforce, I worked as an industry strategy consultant at PwC and IBM where I helped clients to transform their businesses.
-
今岡 寛晴Nobuharu Imaoka株式会社セールス フォース・ジャパン
ソリューション・エンジニアリング統括本部
リードソリューションエンジニア今岡 寛晴Nobuharu Imaoka株式会社セールス フォース・ジャパン
ソリューション・エンジニアリング統括本部
リードソリューションエンジニアDWHベンダー、大手メディア企業の分析基盤のエンジニアと約10年間分析周りの業務に従事。
その後、メディア事業会社の広告事業を経験し、
2021年にソリューションエンジニアとしてSalesforceに入社。
メディア業界のお客様の営業、コールセンター、制作、分析などの広範な業務の改善提案を行う。Engaged in work around analysis for about 10 years as a DWH vendor and an engineer of the analysis infrastructure of a major media company.
After that, he worked in the advertising business of a media company.
In 2021, he joined Salesforce as a solution engineer.
In 2021, he joined Salesforce as a solution engineer, and has been proposing improvements to a wide range of operations including sales, call center, production, and analysis for customers in the media industry.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
-
波多 和久Kazuhisa Hata株式会社Begin
代表取締役社長波多 和久Kazuhisa Hata株式会社Begin
代表取締役社長1971年生まれ。1995年に世界文化社入社。『Begin』編集長、『Begin Market』の立ち上げ、『LaLa Begin』創刊編集長を経て、2020年の分社化に伴い、㈱Begin代表取締役社長、2021年より㈱世界文化ホールディングス常務執行役員を兼任。
Born in 1971. Joined Sekai Bunka in 1995. After serving as the editor-in-chief of “Begin”, the launch of “Begin Market”, and the first editor-in-chief of “LaLa Begin”, he was also the president of Begin Co., Ltd. and the managing executive officer of Sekai Bunka Holdings Co., Ltd. from 2021.
サステナブルなサイト運営をするためのコンセプトを、プログラマティック広告でのセキュリティー面の安全性やクオリティー面の懸念とともに考える。
-
勝井 善明Yoshiaki KatsuiGeoEdge
Senior Account Director勝井 善明Yoshiaki KatsuiGeoEdge
Senior Account DirectorGeoEdgeの日本人最初のメンバーとして2021年5月に参画。国内のプレミアムパブリッシャーを中心に、広告リアルタイムブロッキングシステム導入のプロモート及びサポート、マーケティングを担当。現職以前では、1994年朝日新聞社に入社し、新聞・デジタル広告営業のほか取材記者、Webサイト編集長を経験。2016年からはOutbrain Japanでパブリッシャーへのネイティブディスカバリープラットフォームの導入セールスを担当。2020年Jellyfish JapanでEコマースや分析プラットフォームなどの広告主のデジタルマーケティングをサポート。
Yoshiaki Katsui joined GeoEdge in May 2021 as the first Japanese member, and in charge of promoting, supporting, and marketing the introduction of real-time blocking systems for digital advertising, mainly for premium publishers in Japan. Prior to his current position, he joined The Asahi Shimbun in 1994, where he worked in newspaper and digital advertising sales, as well as a news reporter and website editor-in-chief. In 2016, he moved to Outbrain Japan, where he was responsible for sales on a native discovery platform to publishers. In 2020, he worked at Jellyfish Japan, supporting digital marketing for advertisers in e-commerce and analytics platforms, etc.
-
清水 俊宏Toshihiro Shimizu株式会社フジテレビジョン
コンテンツ事業部
副部長清水 俊宏Toshihiro Shimizu株式会社フジテレビジョン
コンテンツ事業部
副部長オンラインメディア運営や新規ビジネス開発など担当。2021年には経済系YouTube番組『#シゴトズキ』を立ち上げ、ユーチューバーとしてもデビュー。その他、エンタメメディア「フジテレビュー!!」編集長、民放連ネット・デジタル研究プロジェクト委員など。これまで、政治記者・ディレクター・プロデューサー・ラジオコメンテーターなども経験。
In charge of online media management and new business development. Editor-in-chief of entertainment media “Fujitv-view”, member of the National Association of Commercial Broadcasters. Debuted as a YouTuber on the economic program “#Shigotozuki”. So far, political reporters, directors, producers, radio commentators, etc.
-
蜷川 新治郎Shinjiro Ninagawa株式会社TVer
取締役蜷川 新治郎Shinjiro Ninagawa株式会社TVer
取締役TVerの事業戦略およびサービス企画開発の責任者。
テレビ東京グループのインターネット事業、システム企画開発、配信事業を中心にコンテンツ戦略を10年ほど担当。 PPJなどの共同プロジェクトの立ち上げに参加。Chief of TVer’s business strategy and service planning and development.
Previously, In charge of digital content strategy for about 10 years, focusing on the TV TOKYO Group’s Internet business, system planning and development, and distribution business.
Participated in the launch of joint projects such as Paravi.
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。
Sponsors
Venue
Tickets
-
STARTER VIP341,000円(税込)
-
TICKET132,000円(税込)TownHallおよび1on1ミーティングを除く、すべてのセッション、ディスカッションにご参加いただけます。
DIGIDAY+ プレミアムプランにご登録いただくと、チケットが定価の10%OFFになる割引コードをご利用いただけます。
DIGIDAY[日本版]が主催するイベントすべてにおいて割引が実施されるため、大変お得なプランとなっております。
※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。
TownHallを除く、すべてのセッション、ディスカッションにご参加いただけます。