DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020

MEDIA BRANDING IN THE AGE OF OMO

OMO時代のメディアブランディング

デジタルがリアルを包み込もうとしているいま、ユーザー主導で価値の変容が起こっている。そんななかデジタルパブリッシャーに求められているのは、「ここでしか得られない情報」「そこでしか味わえない体験」だ。OMO*時代のメディアにとって、レーゾンデートルの証明こそが、最優先課題となる。DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020では、新時代の社会環境を踏まえたメディアブランディングについて考える。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

*OMO:Online Merges (with) Offlineの略。オンラインとオフラインが溶け合った世界のこと。

Now that digital is about to enfold reality, users are beginning to take a lead at transforming values. And in such a time, digital publishers are expected to provide “information that can only be obtained here” and “experience that can only be observed here“. Manifestation of raison d’etre will be the top-priority issue for media in the OMO* age.
At DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020, we will think about media branding based on social environment of the new age.

DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada

*OMO: Abbreviation for Online Merges (with) Media. It refers to a world where online and offline blend together.

Attendee

参加企業
上記ほか
文藝春秋 / コンデナスト・ジャパン / FINANCIAL TIMES / Forbes JAPAN / 学研プラス / ジェイ・キャスト / メディア・ヴァーグ / プレジデント社 / 小学館 / 昭文社 / 朝日新聞社 / 読売新聞東京本社 / 日本ビジネスプレス / テレビ朝日

※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略

Speakers

スピーカー
  • 平井 漠
    Baku Hirai
    LINE Digital Frontier株式会社
    取締役
    平井 漠
    Baku Hirai
    LINE Digital Frontier株式会社
    取締役

    大学卒業後、電子写真集などの制作に携わった後、09年株式会社bbmf(現・株式会社ビーグリー)に入社。キャリア公式電子漫画サービスの企画を担当した後、13年にLINE株式会社へ入社。LINEマンガを担当し、18年分社化に伴いLINE Digital Frontier株式会社へ出向。19年2月同社執行役員に就任。

    After graduating from university, I worked in the production of electrophotographic books and joined bbmf Co., Ltd.After he was in charge of planning his career’s official electronic comic book service, joined LINE Corporation in 2013.I was in charge of LINE manga and went to LINE Digital Frontier Co., Ltd., after 18 years of companyization.In February 19, became a corporate executive officer of the company.

  • 小林 大祐
    Daisuke Kobayashi
    アックスエンターテインメント株式会社
    代表取締役社長
    小林 大祐
    Daisuke Kobayashi
    アックスエンターテインメント株式会社
    代表取締役社長

    日本テレビのeスポーツ事業推進責任者。日本テレビ子会社アックスエンターテインメント㈱代表取締役社長。eスポーツ番組「eGG」のプロデューサーを務めつつ、プロeスポーツチーム「AXIZ」の代表を務める。

    Daisuke takes the leadership in the eSports business of Nippon TV, serving as the CEO of AX Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon TV. He is a producer of esports TV program “eGG” and the General Manager of professional eSports team “AXIZ”

  • 大手 大輝
    Daiki Ote
    株式会社ユーザーローカル
    コーポレートセールス メディア担当
    大手 大輝
    Daiki Ote
    株式会社ユーザーローカル
    コーポレートセールス メディア担当

    テレビ・新聞・出版・ラジオ・インターネットなどメディア運営企業を専任で担当。メディアのデータ分析に特化した「Media Insight」や、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げに従事。

    Full-time in charge of media management companies such as TV, newspaper, publishing, radio, and internet. Engaged in launching “Media Insight” specializing in media data analysis and “AI comment system”, a tool for improving media engagement.

  • Eran Navon
    Eran Navon
    GeoEdge Ltd.
    事業開発
    アジア太平洋地域ディレクター
    Eran Navon
    Eran Navon
    GeoEdge Ltd.
    事業開発
    アジア太平洋地域ディレクター

    Eran is GeoEdge’s APAC Regional Director. Over the past three years, he has established the company’s business in the region and is focused on empowering publishers and platforms in becoming savvier and more strategic while implementing new technologies. Eran has spent the greater part of the past ten years living in Asia, during which he has initiated and implemented cross-border strategic collaborations in the fields of ad-tech, security and AI.

  • 村井 弦
    Gen Murai
    株式会社文藝春秋
    「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー
    村井 弦
    Gen Murai
    株式会社文藝春秋
    「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー

    2011年4月、株式会社文藝春秋入社。「週刊文春」編集部に配属され、記者として活動。2015年7月に「文藝春秋」編集部に移り、編集者として主にノンフィクション分野の記事を手掛けた。2019年7月から「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー。2019年11月7日、メディアプラットフォームnoteと組んで「文藝春秋digital」がオープンした。

    Entered Bungeishunju Ltd. in April 2011 working for The Weekly Bunshun editing department. In July 2015, he moved to The Monthly Bungeishunju editing department and edited mainly non-fiction articles. Since July 2019, he has served as a project manager of the Bungeishunju digital department, which opened its website on the 7th of November in 2019, built upon the ’note’ media platform.

  • 永井 元治
    Genji Nagai
    株式会社FLUX
    代表取締役
    永井 元治
    Genji Nagai
    株式会社FLUX
    代表取締役

    米系戦略コンサルのベイン・アンド・カンパニーにて、大手通信キャリアの戦略立案・投資ファンドのデューデリジェンス・商社のM&A案件などに従事。その後複数のメディア運営を経て、2018年にFLUXを創業。 慶應義塾大学法学部法律学科卒

    Genji is a founder and CEO of FLUX, a tech vendor helping publishers maximize ad revenue. Prior to founding FLUX, Genji was working at Bain&Company advising various Japanese companies and PE Funds. He also has operated several medias at a startup.

  • 小川 一
    Hajime Ogawa
    株式会社毎日新聞グループホールディングス
    デジタル担当 取締役
    小川 一
    Hajime Ogawa
    株式会社毎日新聞グループホールディングス
    デジタル担当 取締役

    1981年毎日新聞社入社。社会部長、販売局次長、「教育と新聞」推進本部長、執行役員編集編成局長、取締役デジタル担当、取締役編集担当を経て現職。

    Joined Mainichi Shimbun in 1981. current position in 2018 after serving as General Manager of Social Affairs Department, Deputy General Manager of Sales Department, General Manager of “Education and Newspaper” Promotion Headquarters, Director of Editorial Organization, Director of Digital, and Director of Editor.

  • メイ・ハロルド・ジョ-ジ
    Harold George Meij
    新日本プロレスリング株式会社
    代表取締役社長 兼 CEO
    メイ・ハロルド・ジョ-ジ
    Harold George Meij
    新日本プロレスリング株式会社
    代表取締役社長 兼 CEO

    1963年オランダ生まれ。米ニューヨーク大学大学院修了。1987年、旧ハイネケン・ジャパン入社。サンスター執行役員や日本コカ・コーラ副社長を経て、2014年タカラトミー入社。翌年、代表取締役社長兼最高経営責任者(CEO)に。2018年より新日本プロレスリングの代表取締役社長兼最高経営責任者に就任。

    Born in The Netherlands in 1963. He graduated from Bucknell University and later finished his graduate study in New York University. In 1987 he joined Heineken Japan, then moved to Unilever Japan, Sunstar, and in 2006 he was the Senior Vice President of Coca-Cola Japan until in 2014 after which he joined TakaraTomy became the Chief Operating Officer, and in 2015 he became the President and CEO, thereby becoming one of the first foreign nationals to lead a first-section listed Japanese company. Currently he is the President and CEO of New Japan Pro-Wrestling.

  • 香川 晴代
    Haruyo Kagawa
    Index Exchange Japan 株式会社
    代表取締役社長
    香川 晴代
    Haruyo Kagawa
    Index Exchange Japan 株式会社
    代表取締役社長

    2002年よりオーバーチュア(現ヤフージャパン)、アマゾンジャパンにて、日本 での広告事業立ち上げに関わり、広告営業、事業開発部門の管理職を歴任。フェイスブックジャパンにて執行役員、動画アドテクノロジーのアンルーリーにて代表取締役として勤務した後、2019年12月より現職。

  • 岡野 恒
    Hisashi Okano
    株式会社TBSテレビ
    総合編成室
    部次長
    岡野 恒
    Hisashi Okano
    株式会社TBSテレビ
    総合編成室
    部次長

    TBS FREEやTVer、GYAO!への無料配信といったTBSの無料&有料配信ビジネス戦略の全般を担当。

  • Joe Martin
    Joe Martin
    VP Commercial Partnerships, Asia Pacific, Dow Jones
    Joe Martin
    Joe Martin
    VP Commercial Partnerships, Asia Pacific, Dow Jones

    Joe Martin is Vice President of commercial partnerships at Dow Jones in APAC. He is responsible for driving digital membership growth for The Wall Street Journal and Dow Jones through strategic partnerships. Previously, Joe was Senior Relationship Manager for The Wall Street Journal and Financial News based in London where he oversaw the corporate sales operation across EMEA. Joe first started at Dow Jones in 2012 before relocating to Hong Kong in 2015 where he is now based.

  • 櫻田 潤
    Jun Sakurada
    株式会社ニューズピックス
    クリエイティブ本部
    インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター
    櫻田 潤
    Jun Sakurada
    株式会社ニューズピックス
    クリエイティブ本部
    インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター

    2010年に企業で働きながら、個人サイト「ビジュアルシンキング」を立ち上げ、インフォグラフィックに関する情報発信と制作を開始。2014年にインフォグラフィック・エディターとしてNewsPicksに参画。2019年より、チーフ・ソーシャル・エディター兼任。個人では2018年より、コミュニティ「ビジュアルシンキングラボ」主宰。著書に『たのしいインフォグラフィック入門』『たのしいスケッチノート』ほか。

  • 月岡 克博
    Katsuhiro Tsukioka
    株式会社Faber Company
    エグゼクティブマーケティングディレクター
    月岡 克博
    Katsuhiro Tsukioka
    株式会社Faber Company
    エグゼクティブマーケティングディレクター

    SFA導入コンサルタント、CRMツールベンダーセールスを経て、2014年にFaber Company参画。SEOやコンテンツマーケティングのセールス・コンサルに従事した後に、自社マーケティング領域を担うIMC部門を新設。SEOプラットフォーム「MIERUCA」を中心とした、見込み顧客管理、ブログ執筆、セミナー登壇など自社マーケティング活動及び広報PRを担当。

    After graduating university, Katsuhiro started his carrier as an introduction consultant of SFA systems. Later, managing the eastern sector of Japan, he became the vendor of CRM.In 2014, he entered Faber Company. After worked as a sales / consultant of the Web pulling in customers as well as a SEO management and contents marketing, he established a team that supports to sell in-house marketing tool, called “”MIERUCA”” and others. He also writes blog and lectures at the seminar.

  • 前西 克哉
    Katsuya Maenishi
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Manager
    前西 克哉
    Katsuya Maenishi
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Manager

    Yahoo!JAPANの広告営業を経て、2012年にハースト婦人画報社に入社。25ans(ヴァンサンカン)の雑誌及びオンラインの広告営業を担当した後、部門を横断したハーストプロジェクト推進室の責任者に。ハーストの保有する18メディア横断型イベントで毎年約5000名参加規模の「ハースト ビューティフェスティバル」の企画運営をリード、今年9月に新設したデータ事業、Hearst Data Studioの立上げと企画営業を管掌。

    Joined Hearst Fujingaho Co., Ltd in 2012 after working for the advertising business of Yahoo!JAPAN. After being in charge of a magazine and online advertising sales for 25ans, he became the head of the cross-division Hearst Project Promotion Office. Hearst has led the planning and operation of the “Hearst Beauty Festival,” which has about 5,000 participants each year at 18 media-wide events held by Hearst, and is in charge of the launch and planning and sales of Hearst Data Studio, a data business newly established in September this year.

  • 渡邉 桂子
    Keiko Watanabe
    株式会社ビーアイシーピー・データ
    代表取締役
    渡邉 桂子
    Keiko Watanabe
    株式会社ビーアイシーピー・データ
    代表取締役

    2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。 2018年12月より現職。

    Started her career as a media sales representative for digital media in 2004. Has expertise in advertising technology solution such as campaign management platform, location-based advertising, and x-device matching platform. Joined BICP DATA in December, 2018.

  • 原田 健
    Ken Harada
    SpotX, Inc.
    日本支社
    カントリーマネージャー
    原田 健
    Ken Harada
    SpotX, Inc.
    日本支社
    カントリーマネージャー

    PCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「SpotX」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。 デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。

  • 緒方 憲太郎
    Kentaro Ogata
    株式会社Voicy
    代表取締役CEO
    緒方 憲太郎
    Kentaro Ogata
    株式会社Voicy
    代表取締役CEO

    大阪大学基礎工学部卒業後、大阪大学経済学部卒業。同年公認会計士合格。2006年に新日本監査法人へ入社。その後Ernst&Young NewYork、トーマツベンチャーサポート、にてスタートアップから大企業まで経営者のブレインとなるビジネスデザイナーとして多数の会社を支援。現在も5社以上のベンチャー企業の役員や株主として参画中。2016年次世代音声市場のリーディングカンパニーの株式会社Voicyを創業し、新しい音声文化づくりとワクワクする価値を生む会社づくりに挑戦中。

  • 加藤 州孝
    Kunitaka Kato
    株式会社サイバー・コミュニケーションズ
    ブロードキャスティングディビジョン
    チームマネージャー
    加藤 州孝
    Kunitaka Kato
    株式会社サイバー・コミュニケーションズ
    ブロードキャスティングディビジョン
    チームマネージャー

    放送事業者のデジタル領域における課題を解決するためのソリューションの企画、開発、販売および運用

  • 谷野 百合佳
    Lilly Tanino
    日本オラクル株式会社
    オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー
    谷野 百合佳
    Lilly Tanino
    日本オラクル株式会社
    オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー

    日本オラクル株式会社のMOAT担当シニアアカウントマネージャー。ライブドア、CCI、ルビコン・プロジェクトなどデジタル広告業界で10年以上の経歴を持ち、うち5年は媒体社を担当。プログラマティック広告初期の頃から多くの海外ベンダーと取引をし、日本におけるRTBとアドベリフィケーション普及に貢献。早稲田大学文学部卒業。

    Lilly is Senior Account Manager for measurement at Oracle Data Cloud. She has more than 10 years of experience in digital marketing including 5 years having worked on publisher side in a couple of advertising technology companies. She has been dedicating herself to drive success and growth of programmatic technologies to penetrate them into Japan market. Before joining Oracle Data Cloud, she held a variety of business development, account management and partner positions at other companies, including Livedoor , Cyber Communications and Rubicon Project. She holds a Bachelor of French Literature from Waseda University in Japan.

  • 長谷川 雅洋
    Masahiro Hasegawa
    スカパーJSAT株式会社
    メディア事業部門 メディア事業本部
    コミュニケーションデザイン部長
    長谷川 雅洋
    Masahiro Hasegawa
    スカパーJSAT株式会社
    メディア事業部門 メディア事業本部
    コミュニケーションデザイン部長

    日本電信電話(株)を経て2001年にスカイパーフェクト・コミュニケーションズ(株)(現スカパーJSAT(株))入社。広告宣伝、スポーツコンテンツの権利調達及びビジネス開発、配信サービス立上げなどに従事。2015年よりメディア事業部門のデジタルマーケティング領域を担当。デジタル広告、LP、CDP、MA、コンタクトセンター運営等を連携させたコミュニケーション力強化に取り組んでいる。

    Hasegawa joined Sky Perfect Communications Corporation (Currently Sky Perfect JSAT Corporation) from Nippon Telegraph and Telephone in 2001. He has been in advertising, procurement of the rights, business development and service delivery launch of the sports content. Since 2015, he has been responsible for digital marketing field in the media business unit focusing on multi-channel communications by integrating online and offline such as online ads, LP, CDP, MA, contact center operations.

  • 廣瀬 道輝
    Michiteru Hirose
    パブマティック株式会社
    日本法人
    カントリーマネージャー
    廣瀬 道輝
    Michiteru Hirose
    パブマティック株式会社
    日本法人
    カントリーマネージャー

    2004年アイレップ入社。サーチエンジンマーケティングに従事後、2009年シーサーに入社しブログメディアやアプリ開発における広告営業、マネタイズに従事。その後、マリンソフトウェアの営業職を経てパブマティックに2014年に入社し新規媒体社開発に貢献、2016年に既存顧客を担当するカスタマーサクセスディレクターに昇進し、シニアカスタマーサクセスディレクターを経て、2019年より現職。

    Michiteru Hirose joined IREP in 2004 and developed his experience and skills in search engine marketing. In 2009, he moved to Seesaa and worked for advertising sales and monetization in blog media and application development. After experienced in Marin Software, he joined in PubMatic in 2014 and contributed to both the development of new publishers and the supporting of existing customers. He has been promoted to the position of Japan Country Manager in 2019.

  • 小杉 真寛
    Masahiro Kosugi
    TEALIUM JAPAN株式会社
    セールス
    ディレクター
    小杉 真寛
    Masahiro Kosugi
    TEALIUM JAPAN株式会社
    セールス
    ディレクター

    PTCで10年以上に渡りエンジニアやアカウントマネジメント等に携わり、多くのエンタープライズ顧客を担当後、MicroStrategyでセールスに従事。2016年よりTealium Japanのセールスマネージャー。2018年、ディレクターに就任。Tealiumではダイレクトセールスを中心に、メディア・出版業界から旅行、自動車、金融まで様々な業界の企業の顧客データ戦略やデジタルトランスフォーメーションを支援する。

    Kosugi joined Tealium in 2016 as the Japan Sales Manager, and appointed to the Director in 2018. He has been helping a wide range of customers – from media & publication, travel, automotive, and finance, drive customer data strategies and digital transformation. Before Tealium, he was an account executive at MicroStrategy after over 10 years with TPC dealing with various enterprise clients in engineering and account management.

  • 須藤 摩耶
    Maya Sudo
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Development Manager
    須藤 摩耶
    Maya Sudo
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Development Manager

    パフォーマンスマーケティングのスタートアップで新規事業開発やデータ分析を担当、金融業ブランドのデジタルマーケティングシニアマネージャーを経て、計10年以上デジタルマーケティングに従事。2019年ハースト・デジタル・ジャパンに入社し、データ・スタジオの立ち上げに参画、現在は、社内のデータの一元化に向けた整備、商品開発など担当

    Joined Hearst Digital Japan in 2019,in charge of Data Studio to consolidate data and develop ad products. Over 10 years digital marketing experience across a spectrum of new business development and data analysis in a performance marketing start-up, branding and lead generation in a financial company.

  • 次屋 正法
    Masanori Tsugiya
    バズフィード・ジャパン株式会社
    広告営業部 Head of Business
    次屋 正法
    Masanori Tsugiya
    バズフィード・ジャパン株式会社
    広告営業部 Head of Business

    広告会社、携帯キャリアの宣伝部などを経て、2002年にYahoo! JAPANに入社。ネット黎明期のプレミアム広告セールスから始まり、運用型にシフトして総合的な西日本営業部門を統括。2018年10月よりBuzzFeed推進室長として就任し現在に至る。

    Joined Yahoo! JAPAN in 2002 after working for an advertising company and the advertising department of a mobile carrier. Beginning with premium ad sales in the early days of the Internet, then managed overall West Japan sales department. From October 2018, he appointed as business manager of BuzzFeed.

  • 江川 亮一
    Ryoichi Egawa
    PIANO Japan 株式会社
    代表取締役社長
    江川 亮一
    Ryoichi Egawa
    PIANO Japan 株式会社
    代表取締役社長

    1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。

    As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.

  • 林 聖大
    Seita Hayashi
    株式会社fluct
    メディアソリューション本部
    副本部長
    林 聖大
    Seita Hayashi
    株式会社fluct
    メディアソリューション本部
    副本部長

    1990年三重県生まれ。2013年首都大学東京卒業後、「Yahoo! JAPAN」を運営するヤフー株式会社へ入社。同社のアドプラットフォームを活用したビジネス企画及びメディアリクルーティングに従事したのち2016年に退社。同年、アドプラットフォーム事業などを手がける株式会社VOYAGE GROUPへ入社。日本最大級のSSP「fluct SSP」を開発/運営する株式会社fluctへ出向。現職に至る。

    I joined Yahoo Japan Corporation in April 2013 as a new graduate. For the first two years, I was engaged in advertising sales for media and supported the media monetization through advertisements and business development. I moved to VOYAGE GROUP in November 2016 and worked on the web media consulting at Fluct Inc., which develops and operates SSP. I was promoted to Manager in October 2017 and also promoted to General Manager in November 2018 (current position). Since then, I’ve been engaged in managing operations as well as developing business.

  • 平田 慎乃輔
    Shinnosuke Hirata
    株式会社FLUX
    取締役
    CPO
    平田 慎乃輔
    Shinnosuke Hirata
    株式会社FLUX
    取締役
    CPO

    2015年株式会社カカクコム入社。価格.com、食べログ、webCGなどのメディアマネタイズ業務を3年半担当し、ヘッダービディングの導入やPMP販売などを担当。 2018年カカクコムを退職し、メディアマネタイズの最先端プロダクトをサポートする企業として株式会社FLUXを創業しCPOに就任。現在はヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポート、プロダクト開発を担当。

    Joined kakakucom Inc. in 2015. In charge of manetize Kakaku.com, Tabelog and webCG for and 3.5 years. Implemented Header Bidding and sold PMP. After retired Kakakucom Inc. in 2018 and founded FLUX Inc. supporting monetizing most advanced technology as CPO. Mainly in charge of product development and supporting Header Bidding and media monetize.

  • 榎並 敬寛
    Takahiro Enami
    ログリー株式会社
    lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
    副部長
    榎並 敬寛
    Takahiro Enami
    ログリー株式会社
    lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
    副部長

    2014年大学卒業後、PR代理店に入社。食品メーカーを中心としたクライアント営業、メディアプロモート、PR戦略プランニングなどの業務に従事。 2016年よりログリー株式会社へ入社。以来、媒体社向けにネイティブ広告ほか媒体社固有の広告商品との連携による各種マネタイズ施策を支援。 現在はlift事業本部にてプロダクト推進に取り組む。

    After graduating University in 2014, He has join a PR company. He engaged in sales mostly against food companies, media promotes, and PR planning, He has joined LOGLY in 2016, and sales our service : native advertisement, and provide other monetization method based on advertisement to the Publisher. After promoted to deputy general manager, He is promoting our products at lift Business Division, Marketing Solutions Department.

  • 松尾 幸治
    Yukiharu Matsuo
    カクテルメイク株式会社
    代表取締役
    松尾 幸治
    Yukiharu Matsuo
    カクテルメイク株式会社
    代表取締役

    1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に300社以上が導入している。

  • Zach Seward
    Zach Seward
    CEO, Quartz
    Zach Seward
    Zach Seward
    CEO, Quartz

    Zach Seward is the chief executive officer and a co-founder of Quartz. He became CEO in 2019 after playing a variety of roles related to product and journalism at Quartz. Before Quartz, he worked at the Wall Street Journal, first as a reporter covering education and health, then as the newspaper’s first social media editor. Prior to that, he was an assistant editor at Harvard’s Nieman Journalism Lab, covering the media industry.

※本イベント開催時の所属および役職です。

Agenda

アジェンダ
FEBRUARY 12
11:00-
Registration Desk Opens
※Publishers 11:00- / Partners 12:00-
English
※Publishers 11:00- / Partners 12:00-
11:30-12:00
Town Hall Meeting
Publishers Only
English
Publishers Only
12:00-12:30
Sandbox Presentations
Publishers Only
English
Publishers Only
  • 林 聖大
    Seita Hayashi
    株式会社fluct
    メディアソリューション本部
    副本部長
    林 聖大
    Seita Hayashi
    株式会社fluct
    メディアソリューション本部
    副本部長

    1990年三重県生まれ。2013年首都大学東京卒業後、「Yahoo! JAPAN」を運営するヤフー株式会社へ入社。同社のアドプラットフォームを活用したビジネス企画及びメディアリクルーティングに従事したのち2016年に退社。同年、アドプラットフォーム事業などを手がける株式会社VOYAGE GROUPへ入社。日本最大級のSSP「fluct SSP」を開発/運営する株式会社fluctへ出向。現職に至る。

    I joined Yahoo Japan Corporation in April 2013 as a new graduate. For the first two years, I was engaged in advertising sales for media and supported the media monetization through advertisements and business development. I moved to VOYAGE GROUP in November 2016 and worked on the web media consulting at Fluct Inc., which develops and operates SSP. I was promoted to Manager in October 2017 and also promoted to General Manager in November 2018 (current position). Since then, I’ve been engaged in managing operations as well as developing business.

  • 渡邉 桂子
    Keiko Watanabe
    株式会社ビーアイシーピー・データ
    代表取締役
    渡邉 桂子
    Keiko Watanabe
    株式会社ビーアイシーピー・データ
    代表取締役

    2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。 2018年12月より現職。

    Started her career as a media sales representative for digital media in 2004. Has expertise in advertising technology solution such as campaign management platform, location-based advertising, and x-device matching platform. Joined BICP DATA in December, 2018.

  • 江川 亮一
    Ryoichi Egawa
    PIANO Japan 株式会社
    代表取締役社長
    江川 亮一
    Ryoichi Egawa
    PIANO Japan 株式会社
    代表取締役社長

    1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。

    As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.

12:30-13:30
Networking Lunch
Open to all
English
Open to all
13:30-13:35
Opening Remarks
Open to all
English
Open to all
  • Brian Morrissey
    Brian Morrissey
    DIGIDAY
    President and Editor-in-Chief
    Brian Morrissey
    Brian Morrissey
    DIGIDAY
    President and Editor-in-Chief
13:35-13:45
The Digiday Challenge Board
13:45-13:55
Biggest Trend in the Industry
  • 長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
    長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
13:55-14:15
新日本プロレス:世界規模への野望と挑戦
黄金時代が過ぎ去ったと言われていたプロレスが、人気スポ-ツコンテンツとして復活を遂げた。その立役者とも言える新日本プロレスCEOハロルド・ジョージ・メイ氏は、デジタル化によってコンテンツの魅力と価値を最大化し、プロレスのIPビジネス化・グローバル展開を進めている。メディア戦略にも通じる新日本プロレスの世界への挑戦について、メイ氏に語ってもらう。
English
Although it has been said that the golden age of pro-wresting has ended, it has now made a come back as a popular sports content. New Japan Pro-Wrestling CEO, Harold George Meij, the key figure in this has maximized the appeals and value of the content through digitization, and taken it to the stage of IP and global businesses. In this session, Mr. Meij will speak about the challenges of New Japan Pro-Wrestling in becoming a global contents provider, an issue common to media strategy as well.
  • メイ・ハロルド・ジョ-ジ
    Harold George Meij
    新日本プロレスリング株式会社
    代表取締役社長 兼 CEO
    メイ・ハロルド・ジョ-ジ
    Harold George Meij
    新日本プロレスリング株式会社
    代表取締役社長 兼 CEO

    1963年オランダ生まれ。米ニューヨーク大学大学院修了。1987年、旧ハイネケン・ジャパン入社。サンスター執行役員や日本コカ・コーラ副社長を経て、2014年タカラトミー入社。翌年、代表取締役社長兼最高経営責任者(CEO)に。2018年より新日本プロレスリングの代表取締役社長兼最高経営責任者に就任。

    Born in The Netherlands in 1963. He graduated from Bucknell University and later finished his graduate study in New York University. In 1987 he joined Heineken Japan, then moved to Unilever Japan, Sunstar, and in 2006 he was the Senior Vice President of Coca-Cola Japan until in 2014 after which he joined TakaraTomy became the Chief Operating Officer, and in 2015 he became the President and CEO, thereby becoming one of the first foreign nationals to lead a first-section listed Japanese company. Currently he is the President and CEO of New Japan Pro-Wrestling.

14:15-14:35
5Gがもたらす コンテンツシフト:パブリッシャーはどう向き合うべきか
4Gの約100倍の通信速度、30〜40倍の同時接続可能数を持つ「5G(第5世代移動通信システム)」。その実用化は、4K/8Kの高精細映像や、AR/VRの一般化を加速し、将来パブリッシャーのコンテンツ作りに大いに影響を及ぼすだろう。5Gがもたらすこの「コンテンツシフト」に、日本のパブリッシャーはどう向き合うべきか。カクテルメイク株式会社 代表取締役の松尾 幸治氏が語る。
English
5G (5th generation mobile communication system) offers connection speed that is about 100 times faster than 4G and 30~40 times the number of simultaneous connection of 4G. Implementation of such technology will accelerate popularization of 4K/8K high definition image and AR/VR, and will have a great impact on Japanese publishers’ contents creation in the future. How should Japanese publishers respond to this content shift brought on by 5G? Mr. Koji Matsuo, CEO of Cocktail Make Inc. will tell the story.
  • 松尾 幸治
    Yukiharu Matsuo
    カクテルメイク株式会社
    代表取締役
    松尾 幸治
    Yukiharu Matsuo
    カクテルメイク株式会社
    代表取締役

    1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に300社以上が導入している。

14:35-14:45
Break
14:45-15:00
『文藝春秋』×「note」:ローンチから3カ月を経て、見えてきた可能性と課題
11月7日に発表された「文藝春秋digital」のローンチは、業界関係者の度肝を抜いた。総合月刊誌『文藝春秋』のデジタル版となる本プロジェクトは、ウェブサイトを自社開発することなく、メディアプラットフォーム「note(ノート)」での運用を基盤としていたからだ。その後、3カ月を経て見えてきた、この取り組みの可能性と課題について、あらためてプロジェクトマネージャーを務める村井弦氏に伺う。
English
The November 7 announcement on the launch of Bungeishunju digital was a huge surprise to everyone in the industry. The surprise came party because this project of launching the digital edition of Bungeishunju, a monthly general-interest magazine, will base its operation on note, a media platform, instead of creating its own website. We will ask project manager, Gen Murai, about the potential and issues of the project that have surfaced in the last three months after the launch.
  • 村井 弦
    Gen Murai
    株式会社文藝春秋
    「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー
    村井 弦
    Gen Murai
    株式会社文藝春秋
    「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー

    2011年4月、株式会社文藝春秋入社。「週刊文春」編集部に配属され、記者として活動。2015年7月に「文藝春秋」編集部に移り、編集者として主にノンフィクション分野の記事を手掛けた。2019年7月から「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー。2019年11月7日、メディアプラットフォームnoteと組んで「文藝春秋digital」がオープンした。

    Entered Bungeishunju Ltd. in April 2011 working for The Weekly Bunshun editing department. In July 2015, he moved to The Monthly Bungeishunju editing department and edited mainly non-fiction articles. Since July 2019, he has served as a project manager of the Bungeishunju digital department, which opened its website on the 7th of November in 2019, built upon the ’note’ media platform.

  • 長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
    長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
15:00-15:15
いまこそ考えたい「メディアの信頼性」とは何か?:アドベリフィケーションツール「MOAT」に見る、その糸口
パブリッシャーには「メディアの信頼性」のさらなる向上が求められているようだ。日本アドバタイザーズ協会(JAA)が11月26日に発表した「デジタル広告の課題に対するアドバタイザー宣言」では、ブランドセーフティの担保やビューアビリティの確保など、広告主がすべてのパートナー企業へ求めていることが明確にされた。パブリッシャーはこうした要請にいかに向き合うべきか。アドベリフィケーションツール「MOAT(モート)」を提供する日本オラクルの谷野百合佳氏が、その糸口を語る。
English
It seems that publishers are being asked to further improve “media reliability.” In the “Advertisers’ Declaration on Digital Advertisement Issues” announced November 26 by Japan Advertisers Association (JAA), issues such as security of brand safety and viewability, which are being requested by advertisers against all partner companies, were made clear. How should publishers respond to these requests? Ms. Lilly Tanino of Japan Oracle, which provides the ad verification tool MOAT, will offer some clues.
  • 谷野 百合佳
    Lilly Tanino
    日本オラクル株式会社
    オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー
    谷野 百合佳
    Lilly Tanino
    日本オラクル株式会社
    オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー

    日本オラクル株式会社のMOAT担当シニアアカウントマネージャー。ライブドア、CCI、ルビコン・プロジェクトなどデジタル広告業界で10年以上の経歴を持ち、うち5年は媒体社を担当。プログラマティック広告初期の頃から多くの海外ベンダーと取引をし、日本におけるRTBとアドベリフィケーション普及に貢献。早稲田大学文学部卒業。

    Lilly is Senior Account Manager for measurement at Oracle Data Cloud. She has more than 10 years of experience in digital marketing including 5 years having worked on publisher side in a couple of advertising technology companies. She has been dedicating herself to drive success and growth of programmatic technologies to penetrate them into Japan market. Before joining Oracle Data Cloud, she held a variety of business development, account management and partner positions at other companies, including Livedoor , Cyber Communications and Rubicon Project. She holds a Bachelor of French Literature from Waseda University in Japan.

15:15-15:30
マンガを「再設計」:LINEマンガのスマホコンテンツ戦略
電子コミックサービスの国内市場で、アプリDL数No.1の実績を持つ「LINEマンガ。毎日無料でマンガを読むことができる同サービスを通じて、初めての作品に触れられた読者数は1秒に7.8人(※)にのぼり、まさしくLINEマンガが新しいマンガと出会う場となっている。オリジナル作品や他社配信作品の単行本の販売数も右肩上がりという本サービスの成功の裏側にある、紙に最適化されたマンガをスマホファーストなコンテンツへと再設計した取り組みについて迫る。
English
In Japan’s electronic comic service market, LINE Manga boasts No.1 in app downloads. In every single second, 7.8 readers (*) have been able to come across an entirely new work through this service that allow users to read manga, or comics, every day free of charge, making LINE Manga the very place where readers discover new manga works. In this session, we will learn about LINE Manga’s strategy of redesigning paper-friendly manga to smartphone-first content, which lies behind the service’s success where comic book sales of original works as well as works distributed by other companies have also been rising.
*As of April, 2019.
  • 平井 漠
    Baku Hirai
    LINE Digital Frontier株式会社
    取締役
    平井 漠
    Baku Hirai
    LINE Digital Frontier株式会社
    取締役

    大学卒業後、電子写真集などの制作に携わった後、09年株式会社bbmf(現・株式会社ビーグリー)に入社。キャリア公式電子漫画サービスの企画を担当した後、13年にLINE株式会社へ入社。LINEマンガを担当し、18年分社化に伴いLINE Digital Frontier株式会社へ出向。19年2月同社執行役員に就任。

    After graduating from university, I worked in the production of electrophotographic books and joined bbmf Co., Ltd.After he was in charge of planning his career’s official electronic comic book service, joined LINE Corporation in 2013.I was in charge of LINE manga and went to LINE Digital Frontier Co., Ltd., after 18 years of companyization.In February 19, became a corporate executive officer of the company.

15:30-15:45
スカパーが目指す、OMO時代の顧客体験
昨今、有料放送業界は娯楽消費時間のシェア獲得競争に直面している。そんななか、スカパーJSATは2020年1月にメディア事業部門の組織変更を発表。従来、複数部署に分かれていた機能別組織をコミュニケーションデザイン部としてひとつに集約し、顧客体験の向上を目指すという。現在、その取り組みの一翼を担っているのが、CDP(カスタマーデータプラットフォーム)を提供するTealiumだ。同社のソリューションを活用したスカパーの事例から、OMO時代の顧客体験のあり方を探る。
  • 長谷川 雅洋
    Masahiro Hasegawa
    スカパーJSAT株式会社
    メディア事業部門 メディア事業本部
    コミュニケーションデザイン部長
    長谷川 雅洋
    Masahiro Hasegawa
    スカパーJSAT株式会社
    メディア事業部門 メディア事業本部
    コミュニケーションデザイン部長

    日本電信電話(株)を経て2001年にスカイパーフェクト・コミュニケーションズ(株)(現スカパーJSAT(株))入社。広告宣伝、スポーツコンテンツの権利調達及びビジネス開発、配信サービス立上げなどに従事。2015年よりメディア事業部門のデジタルマーケティング領域を担当。デジタル広告、LP、CDP、MA、コンタクトセンター運営等を連携させたコミュニケーション力強化に取り組んでいる。

    Hasegawa joined Sky Perfect Communications Corporation (Currently Sky Perfect JSAT Corporation) from Nippon Telegraph and Telephone in 2001. He has been in advertising, procurement of the rights, business development and service delivery launch of the sports content. Since 2015, he has been responsible for digital marketing field in the media business unit focusing on multi-channel communications by integrating online and offline such as online ads, LP, CDP, MA, contact center operations.

  • 小杉 真寛
    Masahiro Kosugi
    TEALIUM JAPAN株式会社
    セールス
    ディレクター
    小杉 真寛
    Masahiro Kosugi
    TEALIUM JAPAN株式会社
    セールス
    ディレクター

    PTCで10年以上に渡りエンジニアやアカウントマネジメント等に携わり、多くのエンタープライズ顧客を担当後、MicroStrategyでセールスに従事。2016年よりTealium Japanのセールスマネージャー。2018年、ディレクターに就任。Tealiumではダイレクトセールスを中心に、メディア・出版業界から旅行、自動車、金融まで様々な業界の企業の顧客データ戦略やデジタルトランスフォーメーションを支援する。

    Kosugi joined Tealium in 2016 as the Japan Sales Manager, and appointed to the Director in 2018. He has been helping a wide range of customers – from media & publication, travel, automotive, and finance, drive customer data strategies and digital transformation. Before Tealium, he was an account executive at MicroStrategy after over 10 years with TPC dealing with various enterprise clients in engineering and account management.

15:45-15:50
Town Hall Reports & Review of the Challenge Board
15:50-16:05
Refreshment & Networking Break
16:05-17:30
Working Group Discussion
17:30-17:45
Hearst Data Studio:媒体を超えたID統合構想、その裏側と今後の戦略
ハースト婦人画報社は2019年9月にHearst Data Studioを設立。自社で保有するファーストパーティデータを活用し、ブランドマーケターに対する広告企画提案やリサーチ設計といったマーケティングソリューションサービスの提供に取り組んでいる。本セッションではメディアを横断した全社的なID統合の背景や今後のHearst Data Studioの戦略について、同スタジオの前西氏、須藤氏が語る。
English
Hearst Data Studio was launched by Hearst Fujingaho Co. in September 2019. It uses company-owned first party data to provide marketing solution service, such as ad planning proposals and research design for brand marketers. In this session, Mr. Maenishi and Ms. Sudo of Hearst Data Studio will speak about the background of the companyy-wide ID integration which goes beyond media and the division’s future stragegy.
  • 前西 克哉
    Katsuya Maenishi
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Manager
    前西 克哉
    Katsuya Maenishi
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Manager

    Yahoo!JAPANの広告営業を経て、2012年にハースト婦人画報社に入社。25ans(ヴァンサンカン)の雑誌及びオンラインの広告営業を担当した後、部門を横断したハーストプロジェクト推進室の責任者に。ハーストの保有する18メディア横断型イベントで毎年約5000名参加規模の「ハースト ビューティフェスティバル」の企画運営をリード、今年9月に新設したデータ事業、Hearst Data Studioの立上げと企画営業を管掌。

    Joined Hearst Fujingaho Co., Ltd in 2012 after working for the advertising business of Yahoo!JAPAN. After being in charge of a magazine and online advertising sales for 25ans, he became the head of the cross-division Hearst Project Promotion Office. Hearst has led the planning and operation of the “Hearst Beauty Festival,” which has about 5,000 participants each year at 18 media-wide events held by Hearst, and is in charge of the launch and planning and sales of Hearst Data Studio, a data business newly established in September this year.

  • 須藤 摩耶
    Maya Sudo
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Development Manager
    須藤 摩耶
    Maya Sudo
    ハースト婦人画報社
    Hearst Data Studio
    Business Development Manager

    パフォーマンスマーケティングのスタートアップで新規事業開発やデータ分析を担当、金融業ブランドのデジタルマーケティングシニアマネージャーを経て、計10年以上デジタルマーケティングに従事。2019年ハースト・デジタル・ジャパンに入社し、データ・スタジオの立ち上げに参画、現在は、社内のデータの一元化に向けた整備、商品開発など担当

    Joined Hearst Digital Japan in 2019,in charge of Data Studio to consolidate data and develop ad products. Over 10 years digital marketing experience across a spectrum of new business development and data analysis in a performance marketing start-up, branding and lead generation in a financial company.

17:45-18:00
強まる「Cookie規制」:日本のパブリッシャーが知っておくべきこと・考えるべきこと
全世界的にCookie利用に対する風当たりが強まっている。これまでアドテクに欠かせない存在だったCookieが、なぜここまで問題視されているのか? いま日本のパブリッシャーが知っておくべきこと・考えるべきことについて、国内No.1のヘッダー入札専業ソリューションベンダーとして日本のデジタルパブリッシング事業に詳しい、FULXの永井元治 CEO、平田慎乃輔 CPOとともに考える。
English
Cookie usage is coming under hard criticism throughout the world. Although Cookies were indispensable for ad tech until recently, why are they under criticism now? What are the things that Japanese publishers should be aware of or think about? In this session, we will welcome Genji Nagai, CEO and Shinosuke Hirata, CPO of FLUX Inc., Japan’s number one header bidding solution vender also well versed in Japan’s digital publishing business.
  • 永井 元治
    Genji Nagai
    株式会社FLUX
    代表取締役
    永井 元治
    Genji Nagai
    株式会社FLUX
    代表取締役

    米系戦略コンサルのベイン・アンド・カンパニーにて、大手通信キャリアの戦略立案・投資ファンドのデューデリジェンス・商社のM&A案件などに従事。その後複数のメディア運営を経て、2018年にFLUXを創業。 慶應義塾大学法学部法律学科卒

    Genji is a founder and CEO of FLUX, a tech vendor helping publishers maximize ad revenue. Prior to founding FLUX, Genji was working at Bain&Company advising various Japanese companies and PE Funds. He also has operated several medias at a startup.

  • 平田 慎乃輔
    Shinnosuke Hirata
    株式会社FLUX
    取締役
    CPO
    平田 慎乃輔
    Shinnosuke Hirata
    株式会社FLUX
    取締役
    CPO

    2015年株式会社カカクコム入社。価格.com、食べログ、webCGなどのメディアマネタイズ業務を3年半担当し、ヘッダービディングの導入やPMP販売などを担当。 2018年カカクコムを退職し、メディアマネタイズの最先端プロダクトをサポートする企業として株式会社FLUXを創業しCPOに就任。現在はヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポート、プロダクト開発を担当。

    Joined kakakucom Inc. in 2015. In charge of manetize Kakaku.com, Tabelog and webCG for and 3.5 years. Implemented Header Bidding and sold PMP. After retired Kakakucom Inc. in 2018 and founded FLUX Inc. supporting monetizing most advanced technology as CPO. Mainly in charge of product development and supporting Header Bidding and media monetize.

  • 長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
    長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
18:00-18:15
Secret Session
18:15-18:30
VIP Meeting & drinks
VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。
18:30-19:50
8分間ミーティング(1 on 1) -01-
8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
19:50-20:20
Cocktail Reception
20:20-21:50
Dinner
FEBRUARY 13
7:00-8:00
Breakfast
8:00-8:30
Town Hall meeting
Publishers Only
8:30-9:00
Sandbox Presentations
Publishers Only
  • 大手 大輝
    Daiki Ote
    株式会社ユーザーローカル
    コーポレートセールス メディア担当
    大手 大輝
    Daiki Ote
    株式会社ユーザーローカル
    コーポレートセールス メディア担当

    テレビ・新聞・出版・ラジオ・インターネットなどメディア運営企業を専任で担当。メディアのデータ分析に特化した「Media Insight」や、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げに従事。

    Full-time in charge of media management companies such as TV, newspaper, publishing, radio, and internet. Engaged in launching “Media Insight” specializing in media data analysis and “AI comment system”, a tool for improving media engagement.

  • 廣瀬 道輝
    Michiteru Hirose
    パブマティック株式会社
    日本法人
    カントリーマネージャー
    廣瀬 道輝
    Michiteru Hirose
    パブマティック株式会社
    日本法人
    カントリーマネージャー

    2004年アイレップ入社。サーチエンジンマーケティングに従事後、2009年シーサーに入社しブログメディアやアプリ開発における広告営業、マネタイズに従事。その後、マリンソフトウェアの営業職を経てパブマティックに2014年に入社し新規媒体社開発に貢献、2016年に既存顧客を担当するカスタマーサクセスディレクターに昇進し、シニアカスタマーサクセスディレクターを経て、2019年より現職。

    Michiteru Hirose joined IREP in 2004 and developed his experience and skills in search engine marketing. In 2009, he moved to Seesaa and worked for advertising sales and monetization in blog media and application development. After experienced in Marin Software, he joined in PubMatic in 2014 and contributed to both the development of new publishers and the supporting of existing customers. He has been promoted to the position of Japan Country Manager in 2019.

  • 月岡 克博
    Katsuhiro Tsukioka
    株式会社Faber Company
    エグゼクティブマーケティングディレクター
    月岡 克博
    Katsuhiro Tsukioka
    株式会社Faber Company
    エグゼクティブマーケティングディレクター

    SFA導入コンサルタント、CRMツールベンダーセールスを経て、2014年にFaber Company参画。SEOやコンテンツマーケティングのセールス・コンサルに従事した後に、自社マーケティング領域を担うIMC部門を新設。SEOプラットフォーム「MIERUCA」を中心とした、見込み顧客管理、ブログ執筆、セミナー登壇など自社マーケティング活動及び広報PRを担当。

    After graduating university, Katsuhiro started his carrier as an introduction consultant of SFA systems. Later, managing the eastern sector of Japan, he became the vendor of CRM.In 2014, he entered Faber Company. After worked as a sales / consultant of the Web pulling in customers as well as a SEO management and contents marketing, he established a team that supports to sell in-house marketing tool, called “”MIERUCA”” and others. He also writes blog and lectures at the seminar.

9:00-9:15
VIP Meeting & drinks
VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。
9:15-10:30
8分間ミーティング(1 on 1) -02-
8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
10:30-11:00
Working Group Discussion
~ Presentation ~
11:00-11:20
Publishing Megatrends 2020
サードパーティーCookieの死からコマース、そしてサブスクリプションまで、本セッションでは欧米のパブリッシング業界のビジネストレンドを紹介する。
English
From the death of the third-party cookie to the growth of commerce and subscriptions, this session will examine the biggest trends in US and European publishing.
  • Brian Morrissey
    Brian Morrissey
    DIGIDAY
    President and Editor-in-Chief
    Brian Morrissey
    Brian Morrissey
    DIGIDAY
    President and Editor-in-Chief
11:20-11:40
OTTの未来と日本におけるライブストリーミング
オンデマンドの動画ストリーミングサービスは、日本を含め、世界中でますます広がりを見せている。なぜいま、OTTプラットフォームは人気を博しているのか、そして広告主はどのようにメリットを享受できるのだろうか。本セッションでは、SpotX、CCI、TBSの取り組みを通して、その答えを読み解くとともに、ライブストリーミングが2020年の主流になる理由と、それを可能にする最新技術とは何かを考察する。
English
Streaming on demand video services have become increasingly popular in Japan and around the globe. Join SpotX, CCI and TBS to learn about why OTT platforms are appealing to consumers and how advertisers can benefit. Additionally, learn why live streaming will become mainstream in 2020 and what new technologies are enabling this.
  • 岡野 恒
    Hisashi Okano
    株式会社TBSテレビ
    総合編成室
    部次長
    岡野 恒
    Hisashi Okano
    株式会社TBSテレビ
    総合編成室
    部次長

    TBS FREEやTVer、GYAO!への無料配信といったTBSの無料&有料配信ビジネス戦略の全般を担当。

  • 加藤 州孝
    Kunitaka Kato
    株式会社サイバー・コミュニケーションズ
    ブロードキャスティングディビジョン
    チームマネージャー
    加藤 州孝
    Kunitaka Kato
    株式会社サイバー・コミュニケーションズ
    ブロードキャスティングディビジョン
    チームマネージャー

    放送事業者のデジタル領域における課題を解決するためのソリューションの企画、開発、販売および運用

  • 原田 健
    Ken Harada
    SpotX, Inc.
    日本支社
    カントリーマネージャー
    原田 健
    Ken Harada
    SpotX, Inc.
    日本支社
    カントリーマネージャー

    PCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「SpotX」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。 デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。

11:40-11:55
いまなぜ「音声コンテンツ」が求められているのか?:その可能性と見据えるべき戦略
デバイスとインフラの進化によって、情報の流通経路がドラスティックに変化していくなか、「音声コンテンツ」が熱い注目を集めている。ポッドキャストやスマートスピーカーなどが市民権を得つつあるいま、その新しい可能性に賭けている人が増えているのだ。ボイスメディア「Voicy(ボイシー)」創業者の緒方憲太郎氏に、欧米や中国における音声コンテンツの現在、日本のパブリッシャーが見据えるべき音声コンテンツの戦略について語ってもらう。
English
“Audio content” has become focus of passionate attention at a time when distribution channels of information is drastically changing due to evolution of device and infrastructure. As podcast and smart speakers gain people’s approval, growing number of people are betting on the new possibilities of these device and infrastructure. Kentaro Ogata, founder of Voicy, a voice media, will speak about the current state of audio content in Europe and China and audio content strategy that should be considered by Japanese publishers.
  • 緒方 憲太郎
    Kentaro Ogata
    株式会社Voicy
    代表取締役CEO
    緒方 憲太郎
    Kentaro Ogata
    株式会社Voicy
    代表取締役CEO

    大阪大学基礎工学部卒業後、大阪大学経済学部卒業。同年公認会計士合格。2006年に新日本監査法人へ入社。その後Ernst&Young NewYork、トーマツベンチャーサポート、にてスタートアップから大企業まで経営者のブレインとなるビジネスデザイナーとして多数の会社を支援。現在も5社以上のベンチャー企業の役員や株主として参画中。2016年次世代音声市場のリーディングカンパニーの株式会社Voicyを創業し、新しい音声文化づくりとワクワクする価値を生む会社づくりに挑戦中。

11:55-12:10
パブリッシャーとオーディエンスが共創する世界、コミュニティプラットフォーム構想
広告以外のマネタイズ手法の確立は、パブリッシャーにとって目下の課題だが、その実現は容易ではない。そんななか、これまで多くのパブリッシャーに対し、ネイティブ広告によるマネタイズを支援してきたログリーが、コミュニティー作りによるマネタイズ支援を提言。同社が構想する「コミュニティプラットフォーム」の可能性を、lift事業本部 マーケティング・ソリューション部 副部長の榎並 敬寛氏が語る。
  • 榎並 敬寛
    Takahiro Enami
    ログリー株式会社
    lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
    副部長
    榎並 敬寛
    Takahiro Enami
    ログリー株式会社
    lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
    副部長

    2014年大学卒業後、PR代理店に入社。食品メーカーを中心としたクライアント営業、メディアプロモート、PR戦略プランニングなどの業務に従事。 2016年よりログリー株式会社へ入社。以来、媒体社向けにネイティブ広告ほか媒体社固有の広告商品との連携による各種マネタイズ施策を支援。 現在はlift事業本部にてプロダクト推進に取り組む。

    After graduating University in 2014, He has join a PR company. He engaged in sales mostly against food companies, media promotes, and PR planning, He has joined LOGLY in 2016, and sales our service : native advertisement, and provide other monetization method based on advertisement to the Publisher. After promoted to deputy general manager, He is promoting our products at lift Business Division, Marketing Solutions Department.

12:10-12:25
NewsPicksを形作るエンゲージファースト思考
2013年にローンチし、現在では経済メディアとしてそのブランドを確立しているNewsPicks。既存メディアとの差別化のポイントだと櫻田氏が指摘するのが、クリエイティブへのこだわりだ。エンゲージファーストを掲げ、単なる情報のデジタルデータ化ではなく、雑誌レベルのクオリティをスマホで実現するよう作り込む。その姿勢は、コンテンツのあり方や事業展開を進める上でもベースとなり、ブランドの軸となっている。これまでのNewsPicksの軌跡から、デジタル時代のメディアブランディングのあり方を読み解く。
English
Launched in 2013, NewsPicks has currently established its brand as a social economic media. What Jun Sakurai points out as the key in differentiating NewsPicks with existing media is its passion for “creative.” It takes on the concept of “engage first” and works to provide magazine-grade content on a smartphone instead of just offering information that has been converted to digital data. This attitude has become the base of its contents and business development, and also the central pillar of its brand. In this session, we will follow the path of NewsPicks to understand how media branding should be in a digital era.
  • 櫻田 潤
    Jun Sakurada
    株式会社ニューズピックス
    クリエイティブ本部
    インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター
    櫻田 潤
    Jun Sakurada
    株式会社ニューズピックス
    クリエイティブ本部
    インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター

    2010年に企業で働きながら、個人サイト「ビジュアルシンキング」を立ち上げ、インフォグラフィックに関する情報発信と制作を開始。2014年にインフォグラフィック・エディターとしてNewsPicksに参画。2019年より、チーフ・ソーシャル・エディター兼任。個人では2018年より、コミュニティ「ビジュアルシンキングラボ」主宰。著書に『たのしいインフォグラフィック入門』『たのしいスケッチノート』ほか。

12:25-13:40
Networking Lunch
Open to all
13:40-13:55
eスポーツはOMO時代の「メジャースポーツ」になるか?
デジタルコンテンツをリアルの場で観戦する「eスポーツ」は、OMOを体現する存在と言えるかもしれない。パブリッシャーの参入も進むなか、専門番組の放送やプロチーム保有と、事業として積極的に取り組むのが日テレだ。eスポーツ番組プロデューサー兼日テレ傘下のプロチーム運営を手がけるアックスエンターテインメント代表の小林大祐氏は、発展途上だがビジネス・コンテンツの両面でポテンンシャルを感じていると語る。eスポーツはプロ野球に匹敵するスポーツとなるのか。
English
E-sports, where participants watch digital sports contents in a real venue, may be something that embodies OMO. While publishers are entering the market, Nippon Television Network Corp. actively engages in e-sports as a business by broadcasting specialized programs and owning a professional team. Daisuke Kobayashi, producer of e-sports programs and representative of AX-Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon Television that manages the professional team, said, although e-sports is still developing, he feels it has potential both as a business and content. Will e-sports develop to the same level as professional baseball?
  • 小林 大祐
    Daisuke Kobayashi
    アックスエンターテインメント株式会社
    代表取締役社長
    小林 大祐
    Daisuke Kobayashi
    アックスエンターテインメント株式会社
    代表取締役社長

    日本テレビのeスポーツ事業推進責任者。日本テレビ子会社アックスエンターテインメント㈱代表取締役社長。eスポーツ番組「eGG」のプロデューサーを務めつつ、プロeスポーツチーム「AXIZ」の代表を務める。

    Daisuke takes the leadership in the eSports business of Nippon TV, serving as the CEO of AX Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon TV. He is a producer of esports TV program “eGG” and the General Manager of professional eSports team “AXIZ”

13:55-14:10
アイデンティティが拓くプログラマティック広告の可能性
個人情報保護の観点から、Googleが広告目的のCookie利用を制限することを発表。日本では、個人情報保護法の改正も控え、アイデンティティに注目が集まる。アイデンティティは、パブリッシャーにとって新たなチャンスとなり得るがその理由、そして実現への道のりとは?
  • 香川 晴代
    Haruyo Kagawa
    Index Exchange Japan 株式会社
    代表取締役社長
    香川 晴代
    Haruyo Kagawa
    Index Exchange Japan 株式会社
    代表取締役社長

    2002年よりオーバーチュア(現ヤフージャパン)、アマゾンジャパンにて、日本 での広告事業立ち上げに関わり、広告営業、事業開発部門の管理職を歴任。フェイスブックジャパンにて執行役員、動画アドテクノロジーのアンルーリーにて代表取締役として勤務した後、2019年12月より現職。

14:10-14:25
Twitter「スクショ」メディア、BuzzFeed Kawaii の衝撃:分散型メディア、日本発の新潮流
ブームが冷めやった感のある分散型メディアに、日本発の新潮流が誕生した。BuzzFeed Japanの新メディア「BuzzFeed Kawaii」は、若い女性向けのお役立ち情報を「スクリーンショット風の画像」にまとめて、1日に3本程度投稿している。いまや同メディアのフォロワー数は約47万人に達し、ツイートに集まる「いいね」は平均1〜2万にも及ぶ。なぜ、記事リンクではなく、動画でもなく、「スクショ風」の画像なのか。同社Head of Businessの次屋正法氏に、そのからくりを明かしてもらう。
English
New trend has emerged from Japan in distributed media where the boom seemed to have waned. BuzzFeed Japan’s new media, BuzzFeed Kawaii offers useful information for young femal users in the form that looks like a screen shot image and posts them on twitter about three times a day. The number of followers has now increased to about 470,000 and receives about 10,000~20,000 likes per tweet on the average. Why are the tweets posted in the form that looks like a screen shot image and not article links or video? We will have Masanori Tsugiya, Head of Business, tell us about the mechanism behind this.
  • 次屋 正法
    Masanori Tsugiya
    バズフィード・ジャパン株式会社
    広告営業部 Head of Business
    次屋 正法
    Masanori Tsugiya
    バズフィード・ジャパン株式会社
    広告営業部 Head of Business

    広告会社、携帯キャリアの宣伝部などを経て、2002年にYahoo! JAPANに入社。ネット黎明期のプレミアム広告セールスから始まり、運用型にシフトして総合的な西日本営業部門を統括。2018年10月よりBuzzFeed推進室長として就任し現在に至る。

    Joined Yahoo! JAPAN in 2002 after working for an advertising company and the advertising department of a mobile carrier. Beginning with premium ad sales in the early days of the Internet, then managed overall West Japan sales department. From October 2018, he appointed as business manager of BuzzFeed.

14:25-14:40
メディアブランドを担保するための、最適な戦略とは?
プログラマティック広告が日本でも積極的に取り扱われているようになるにつれ、国内のパブリッシャーも、悪質な広告やセキュリティ面での脅威、そしてコンテンツの品質懸念からメディアブランドを守るため、努力を重ねるようになっている。このセッションでは、プログラマティック広告に関連するセキュリティ面での安全性や、コンテンツの品質懸念に効果的に対処するため、パブリッシャーが行えることは何か。GeoEdgeでAPAC アジア太平洋地域ディレクターを務める、Eran Navon氏が解説する。
English
As the Japanese market continually embraces programmatic online advertising, publishers are struggling to protect their brand reputation from Bad Ads, security threats and problematic content. In this informative presentation, GeoEdge we’ll explain and demonstrate how can publishers deal effectively with the security threats and quality concerns that comes with programmatic ads.
  • Eran Navon
    Eran Navon
    GeoEdge Ltd.
    事業開発
    アジア太平洋地域ディレクター
    Eran Navon
    Eran Navon
    GeoEdge Ltd.
    事業開発
    アジア太平洋地域ディレクター

    Eran is GeoEdge’s APAC Regional Director. Over the past three years, he has established the company’s business in the region and is focused on empowering publishers and platforms in becoming savvier and more strategic while implementing new technologies. Eran has spent the greater part of the past ten years living in Asia, during which he has initiated and implemented cross-border strategic collaborations in the fields of ad-tech, security and AI.

14:40-15:00
ポスト・ヤフー時代のオンラインジャーナリズムを展望する
平成の30年はヤフーが巨大なプラットフォームへと成長し、既存メディアがそれに巻き込まれながらも共生をめざした時代だった。そのヤフーがラインとの統合を図り、従来の姿を急速に変えようとしている。巨大プラットフォームとメディアの関係が不透明になる中、オンラインジャーナリズムはどのような道を進むのか。ヤフー巨大化の始まりからポスト・ヤフーの現在まで、メディア同時代史をを振り返りながらメディアの将来像を考える。
English
The last 30 years was a time when Yahoo grew to become a giant platform and existing media were forced to become involved while aiming for coexistence. Now, Yahoo is attempting to integrate with LINE to drastically change its appearance. What path will online journalism take at a time when relationship between a giant platform and media is becoming ambiguous. In this session, we will think about the future of media as we look back at its common history that started when Yahoo began to turn in to a giant platform to the present post Yahoo age.
  • 小川 一
    Hajime Ogawa
    株式会社毎日新聞グループホールディングス
    デジタル担当 取締役
    小川 一
    Hajime Ogawa
    株式会社毎日新聞グループホールディングス
    デジタル担当 取締役

    1981年毎日新聞社入社。社会部長、販売局次長、「教育と新聞」推進本部長、執行役員編集編成局長、取締役デジタル担当、取締役編集担当を経て現職。

    Joined Mainichi Shimbun in 1981. current position in 2018 after serving as General Manager of Social Affairs Department, Deputy General Manager of Sales Department, General Manager of “Education and Newspaper” Promotion Headquarters, Director of Editorial Organization, Director of Digital, and Director of Editor.

15:00-15:05
Wrap Up “5 things we’ve learned”
  • 長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
    長田 真
    SHIN OSADA
    DIGIDAY[日本版] 編集長
15:05-16:05
Closing Party

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  • TICKET
    297,000円(税込)
  • STARTER VIP
    550,000円(税込)
    招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(2社分)を含みます。

※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。

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