取締役
MEDIA BRANDING IN THE AGE OF OMO
デジタルがリアルを包み込もうとしているいま、ユーザー主導で価値の変容が起こっている。そんななかデジタルパブリッシャーに求められているのは、「ここでしか得られない情報」「そこでしか味わえない体験」だ。OMO*時代のメディアにとって、レーゾンデートルの証明こそが、最優先課題となる。DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020では、新時代の社会環境を踏まえたメディアブランディングについて考える。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
*OMO:Online Merges (with) Offlineの略。オンラインとオフラインが溶け合った世界のこと。
Now that digital is about to enfold reality, users are beginning to take a lead at transforming values. And in such a time, digital publishers are expected to provide “information that can only be obtained here” and “experience that can only be observed here“. Manifestation of raison d’etre will be the top-priority issue for media in the OMO* age.
At DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020, we will think about media branding based on social environment of the new age.
DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada
*OMO: Abbreviation for Online Merges (with) Media. It refers to a world where online and offline blend together.
Attendee
文藝春秋 / コンデナスト・ジャパン / FINANCIAL TIMES / Forbes JAPAN / 学研プラス / ジェイ・キャスト / メディア・ヴァーグ / プレジデント社 / 小学館 / 昭文社 / 朝日新聞社 / 読売新聞東京本社 / 日本ビジネスプレス / テレビ朝日
※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略
Speakers
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平井 漠Baku HiraiLINE Digital Frontier株式会社
取締役平井 漠Baku HiraiLINE Digital Frontier株式会社
取締役大学卒業後、電子写真集などの制作に携わった後、09年株式会社bbmf(現・株式会社ビーグリー)に入社。キャリア公式電子漫画サービスの企画を担当した後、13年にLINE株式会社へ入社。LINEマンガを担当し、18年分社化に伴いLINE Digital Frontier株式会社へ出向。19年2月同社執行役員に就任。
After graduating from university, I worked in the production of electrophotographic books and joined bbmf Co., Ltd.After he was in charge of planning his career’s official electronic comic book service, joined LINE Corporation in 2013.I was in charge of LINE manga and went to LINE Digital Frontier Co., Ltd., after 18 years of companyization.In February 19, became a corporate executive officer of the company.
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小林 大祐Daisuke Kobayashiアックスエンターテインメント株式会社
代表取締役社長小林 大祐Daisuke Kobayashiアックスエンターテインメント株式会社
代表取締役社長日本テレビのeスポーツ事業推進責任者。日本テレビ子会社アックスエンターテインメント㈱代表取締役社長。eスポーツ番組「eGG」のプロデューサーを務めつつ、プロeスポーツチーム「AXIZ」の代表を務める。
Daisuke takes the leadership in the eSports business of Nippon TV, serving as the CEO of AX Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon TV. He is a producer of esports TV program “eGG” and the General Manager of professional eSports team “AXIZ”
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大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパート大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパートテレビ・出版・新聞・ラジオ・インターネットなどメディア企業専任担当者としてWEBメディアのアクセス解析やSNSマーケティングの支援業務を行う。また、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げにも従事。
As a person in charge of media companies such as TV, publishing, newspapers, radio, and the Internet, he is in charge of access analysis of WEB media and support work of SNS marketing. Also engaged in launching the “AI Comment System”, an engagement improvement tool for the media.
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Eran NavonEran NavonGeoEdge Ltd.
事業開発
アジア太平洋地域ディレクターEran NavonEran NavonGeoEdge Ltd.
事業開発
アジア太平洋地域ディレクターEran is GeoEdge’s APAC Regional Director. Over the past three years, he has established the company’s business in the region and is focused on empowering publishers and platforms in becoming savvier and more strategic while implementing new technologies. Eran has spent the greater part of the past ten years living in Asia, during which he has initiated and implemented cross-border strategic collaborations in the fields of ad-tech, security and AI.
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村井 弦Gen Murai株式会社文藝春秋
「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー村井 弦Gen Murai株式会社文藝春秋
「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー2011年4月、株式会社文藝春秋入社。「週刊文春」編集部に配属され、記者として活動。2015年7月に「文藝春秋」編集部に移り、編集者として主にノンフィクション分野の記事を手掛けた。2019年7月から「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー。2019年11月7日、メディアプラットフォームnoteと組んで「文藝春秋digital」がオープンした。
Entered Bungeishunju Ltd. in April 2011 working for The Weekly Bunshun editing department. In July 2015, he moved to The Monthly Bungeishunju editing department and edited mainly non-fiction articles. Since July 2019, he has served as a project manager of the Bungeishunju digital department, which opened its website on the 7th of November in 2019, built upon the ’note’ media platform.
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永井 元治Genji Nagai株式会社FLUX
代表取締役永井 元治Genji Nagai株式会社FLUX
代表取締役米系戦略コンサルのベイン・アンド・カンパニーにて、大手通信キャリアの戦略立案・投資ファンドのデューデリジェンス・商社のM&A案件などに従事。その後複数のメディア運営を経て、2018年にFLUXを創業。 慶應義塾大学法学部法律学科卒
Genji is a founder and CEO of FLUX, a tech vendor helping publishers maximize ad revenue. Prior to founding FLUX, Genji was working at Bain&Company advising various Japanese companies and PE Funds. He also has operated several medias at a startup.
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小川 一Hajime Ogawa株式会社毎日新聞グループホールディングス
デジタル担当 取締役小川 一Hajime Ogawa株式会社毎日新聞グループホールディングス
デジタル担当 取締役1981年毎日新聞社入社。社会部長、販売局次長、「教育と新聞」推進本部長、執行役員編集編成局長、取締役デジタル担当、取締役編集担当を経て現職。
Joined Mainichi Shimbun in 1981. current position in 2018 after serving as General Manager of Social Affairs Department, Deputy General Manager of Sales Department, General Manager of “Education and Newspaper” Promotion Headquarters, Director of Editorial Organization, Director of Digital, and Director of Editor.
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メイ・ハロルド・ジョ-ジHarold George Meij新日本プロレスリング株式会社
代表取締役社長 兼 CEOメイ・ハロルド・ジョ-ジHarold George Meij新日本プロレスリング株式会社
代表取締役社長 兼 CEO1963年オランダ生まれ。米ニューヨーク大学大学院修了。1987年、旧ハイネケン・ジャパン入社。サンスター執行役員や日本コカ・コーラ副社長を経て、2014年タカラトミー入社。翌年、代表取締役社長兼最高経営責任者(CEO)に。2018年より新日本プロレスリングの代表取締役社長兼最高経営責任者に就任。
Born in The Netherlands in 1963. He graduated from Bucknell University and later finished his graduate study in New York University. In 1987 he joined Heineken Japan, then moved to Unilever Japan, Sunstar, and in 2006 he was the Senior Vice President of Coca-Cola Japan until in 2014 after which he joined TakaraTomy became the Chief Operating Officer, and in 2015 he became the President and CEO, thereby becoming one of the first foreign nationals to lead a first-section listed Japanese company. Currently he is the President and CEO of New Japan Pro-Wrestling.
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香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター現在 Index Exchange の日本担当マネージングディレクターを務める香川晴代は、デジタル広告業界で20年にわたる経験を積んできました。現在は、 Index Exchangeの日本における事業拡大戦略を率いて、プログラマティックエコシステム全体のパートナーとの関係強化に当たっています。
Index Exchange入社前は、デジタル動画マーケットプレイスUnrulyの日本担当カントリーマネジャーを務め、日本のマーケターを「動画広告への道のり」へと導く役割を担っていました。また、Facebook、Amazon、Overture Japan (現Yahoo! Japan検索広告) での職務も経験しており、日本のデジタル広告界の第一人者として、2016年には Campaign Asiaの「Woman to Watch」に指名されています。
Now the Managing Director, Japan at Index Exchange, Haruyo Kagawa brings 20 years of experience working in the digital advertising industry. In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion strategy in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search). A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016.
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岡野 恒Hisashi Okano株式会社TBSテレビ
総合編成室
部次長岡野 恒Hisashi Okano株式会社TBSテレビ
総合編成室
部次長TBS FREEやTVer、GYAO!への無料配信といったTBSの無料&有料配信ビジネス戦略の全般を担当。
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Joe MartinJoe MartinVP Commercial Partnerships, Asia Pacific, Dow JonesJoe MartinJoe MartinVP Commercial Partnerships, Asia Pacific, Dow Jones
Joe Martin is Vice President of commercial partnerships at Dow Jones in APAC. He is responsible for driving digital membership growth for The Wall Street Journal and Dow Jones through strategic partnerships. Previously, Joe was Senior Relationship Manager for The Wall Street Journal and Financial News based in London where he oversaw the corporate sales operation across EMEA. Joe first started at Dow Jones in 2012 before relocating to Hong Kong in 2015 where he is now based.
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櫻田 潤Jun Sakurada株式会社ニューズピックス
クリエイティブ本部
インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター櫻田 潤Jun Sakurada株式会社ニューズピックス
クリエイティブ本部
インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター2010年に企業で働きながら、個人サイト「ビジュアルシンキング」を立ち上げ、インフォグラフィックに関する情報発信と制作を開始。2014年にインフォグラフィック・エディターとしてNewsPicksに参画。2019年より、チーフ・ソーシャル・エディター兼任。個人では2018年より、コミュニティ「ビジュアルシンキングラボ」主宰。著書に『たのしいインフォグラフィック入門』『たのしいスケッチノート』ほか。
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月岡 克博Katsuhiro Tsukioka株式会社Faber Company
エグゼクティブマーケティングディレクター月岡 克博Katsuhiro Tsukioka株式会社Faber Company
エグゼクティブマーケティングディレクターSFA導入コンサルタント、CRMツールベンダーセールスを経て、2014年にFaber Company参画。SEOやコンテンツマーケティングのセールス・コンサルに従事した後に、自社マーケティング領域を担うIMC部門を新設。SEOプラットフォーム「MIERUCA」を中心とした、見込み顧客管理、ブログ執筆、セミナー登壇など自社マーケティング活動及び広報PRを担当。
After graduating university, Katsuhiro started his carrier as an introduction consultant of SFA systems. Later, managing the eastern sector of Japan, he became the vendor of CRM.In 2014, he entered Faber Company. After worked as a sales / consultant of the Web pulling in customers as well as a SEO management and contents marketing, he established a team that supports to sell in-house marketing tool, called “”MIERUCA”” and others. He also writes blog and lectures at the seminar.
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前西 克哉Katsuya Maenishiハースト婦人画報社
Hearst Data Studio
Business Manager前西 克哉Katsuya Maenishiハースト婦人画報社
Hearst Data Studio
Business ManagerYahoo!JAPANの広告営業を経て、2012年にハースト婦人画報社に入社。25ans(ヴァンサンカン)の雑誌及びオンラインの広告営業を担当した後、部門を横断したハーストプロジェクト推進室の責任者に。ハーストの保有する18メディア横断型イベントで毎年約5000名参加規模の「ハースト ビューティフェスティバル」の企画運営をリード、今年9月に新設したデータ事業、Hearst Data Studioの立上げと企画営業を管掌。
Joined Hearst Fujingaho Co., Ltd in 2012 after working for the advertising business of Yahoo!JAPAN. After being in charge of a magazine and online advertising sales for 25ans, he became the head of the cross-division Hearst Project Promotion Office. Hearst has led the planning and operation of the “Hearst Beauty Festival,” which has about 5,000 participants each year at 18 media-wide events held by Hearst, and is in charge of the launch and planning and sales of Hearst Data Studio, a data business newly established in September this year.
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渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。2018年12月に株式会社ビーアイシーピー・データ代表取締役に就任。第三者データ(勝手データ)活用の第一人者であった過去を反省し、データプライバシーの重要を広める活動を行っている。
In 2004, she joined ITmedia Inc. an then worked for Dentsu Razorfish (current Dentsu Isobar), Sizmik Technologies and Rakuten, Inc. Through her career she dedicated and promoted introducing and localizing solutions using cutting-edge technologies such as third party adserver, location targeting technology, and cross-device solutions. In December 2018, she was appointed President of BICP Data, Inc. Reflecting on her past as a leading authority on the use of third-party data, he works to promote the importance of data privacy.
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原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパン原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパンPCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「Magnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
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緒方 憲太郎Kentaro Ogata株式会社Voicy
代表取締役CEO緒方 憲太郎Kentaro Ogata株式会社Voicy
代表取締役CEO大阪大学基礎工学部卒業後、大阪大学経済学部卒業。同年公認会計士合格。2006年に新日本監査法人へ入社。その後Ernst&Young NewYork、トーマツベンチャーサポート、にてスタートアップから大企業まで経営者のブレインとなるビジネスデザイナーとして多数の会社を支援。現在も5社以上のベンチャー企業の役員や株主として参画中。2016年次世代音声市場のリーディングカンパニーの株式会社Voicyを創業し、新しい音声文化づくりとワクワクする価値を生む会社づくりに挑戦中。
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加藤 州孝Kunitaka Kato株式会社サイバー・コミュニケーションズ
ブロードキャスティングディビジョン
チームマネージャー加藤 州孝Kunitaka Kato株式会社サイバー・コミュニケーションズ
ブロードキャスティングディビジョン
チームマネージャー放送事業者のデジタル領域における課題を解決するためのソリューションの企画、開発、販売および運用
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谷野 百合佳Lilly Tanino日本オラクル株式会社
オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー谷野 百合佳Lilly Tanino日本オラクル株式会社
オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー日本オラクル株式会社のMOAT担当シニアアカウントマネージャー。ライブドア、CCI、ルビコン・プロジェクトなどデジタル広告業界で10年以上の経歴を持ち、うち5年は媒体社を担当。プログラマティック広告初期の頃から多くの海外ベンダーと取引をし、日本におけるRTBとアドベリフィケーション普及に貢献。早稲田大学文学部卒業。
Lilly is Senior Account Manager for measurement at Oracle Data Cloud. She has more than 10 years of experience in digital marketing including 5 years having worked on publisher side in a couple of advertising technology companies. She has been dedicating herself to drive success and growth of programmatic technologies to penetrate them into Japan market. Before joining Oracle Data Cloud, she held a variety of business development, account management and partner positions at other companies, including Livedoor , Cyber Communications and Rubicon Project. She holds a Bachelor of French Literature from Waseda University in Japan.
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長谷川 雅洋Masahiro HasegawaスカパーJSAT株式会社
メディア事業部門 メディア事業本部
コミュニケーションデザイン部長長谷川 雅洋Masahiro HasegawaスカパーJSAT株式会社
メディア事業部門 メディア事業本部
コミュニケーションデザイン部長日本電信電話(株)を経て2001年にスカイパーフェクト・コミュニケーションズ(株)(現スカパーJSAT(株))入社。広告宣伝、スポーツコンテンツの権利調達及びビジネス開発、配信サービス立上げなどに従事。2015年よりメディア事業部門のデジタルマーケティング領域を担当。デジタル広告、LP、CDP、MA、コンタクトセンター運営等を連携させたコミュニケーション力強化に取り組んでいる。
Hasegawa joined Sky Perfect Communications Corporation (Currently Sky Perfect JSAT Corporation) from Nippon Telegraph and Telephone in 2001. He has been in advertising, procurement of the rights, business development and service delivery launch of the sports content. Since 2015, he has been responsible for digital marketing field in the media business unit focusing on multi-channel communications by integrating online and offline such as online ads, LP, CDP, MA, contact center operations.
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廣瀬 道輝Michiteru Hiroseパブマティック株式会社
日本法人
カントリーマネージャー廣瀬 道輝Michiteru Hiroseパブマティック株式会社
日本法人
カントリーマネージャー2004年アイレップ入社。サーチエンジンマーケティングに従事後、2009年シーサーに入社しブログメディアやアプリ開発における広告営業、マネタイズに従事。その後、マリンソフトウェアの営業職を経てパブマティックに2014年に入社し新規媒体社開発に貢献、2016年に既存顧客を担当するカスタマーサクセスディレクターに昇進し、シニアカスタマーサクセスディレクターを経て、2019年より現職。
Michiteru Hirose joined IREP in 2004 and developed his experience and skills in search engine marketing. In 2009, he moved to Seesaa and worked for advertising sales and monetization in blog media and application development. After experienced in Marin Software, he joined in PubMatic in 2014 and contributed to both the development of new publishers and the supporting of existing customers. He has been promoted to the position of Japan Country Manager in 2019.
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小杉 真寛Masahiro KosugiTEALIUM JAPAN株式会社
セールス
ディレクター小杉 真寛Masahiro KosugiTEALIUM JAPAN株式会社
セールス
ディレクターPTCで10年以上に渡りエンジニアやアカウントマネジメント等に携わり、多くのエンタープライズ顧客を担当後、MicroStrategyでセールスに従事。2016年よりTealium Japanのセールスマネージャー。2018年、ディレクターに就任。Tealiumではダイレクトセールスを中心に、メディア・出版業界から旅行、自動車、金融まで様々な業界の企業の顧客データ戦略やデジタルトランスフォーメーションを支援する。
Kosugi joined Tealium in 2016 as the Japan Sales Manager, and appointed to the Director in 2018. He has been helping a wide range of customers – from media & publication, travel, automotive, and finance, drive customer data strategies and digital transformation. Before Tealium, he was an account executive at MicroStrategy after over 10 years with TPC dealing with various enterprise clients in engineering and account management.
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須藤 摩耶Maya Sudoハースト婦人画報社
ハースト・データ・スタジオ 兼 ハースト・メイド
ビジネスデベロップメントシニアマネージャー須藤 摩耶Maya Sudoハースト婦人画報社
ハースト・データ・スタジオ 兼 ハースト・メイド
ビジネスデベロップメントシニアマネージャーパフォーマンスマーケティングのスタートアップで新規事業開発やデータ分析を担当、金融業ブランドのデジタルマーケティングシニアマネージャーを経て、約20年デジタルマーケティングに従事。2019年ハースト・デジタル・ジャパンに入社し、「ハースト・データ・スタジオ」の立ち上げに参画。現在は、データ・スタジオに加え、クライアントのコンテンツマーケティングを包括的に企画支援する「ハースト・メイド」にて、ビジネス開発を担当
Joined Hearst Digital Japan in 2019 as a senior business development manager for HEARST Data Studio and HEARST made utilizing the 1st party data analysis & insights. 20 years of digital marketing experience across a spectrum of new business development and data analysis in a performance marketing start-up, as well as branding and lead generation in a financial company.
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次屋 正法Masanori Tsugiyaバズフィード・ジャパン株式会社
広告営業部 Head of Business次屋 正法Masanori Tsugiyaバズフィード・ジャパン株式会社
広告営業部 Head of Business広告会社、携帯キャリアの宣伝部などを経て、2002年にYahoo! JAPANに入社。ネット黎明期のプレミアム広告セールスから始まり、運用型にシフトして総合的な西日本営業部門を統括。2018年10月よりBuzzFeed推進室長として就任し現在に至る。
Joined Yahoo! JAPAN in 2002 after working for an advertising company and the advertising department of a mobile carrier. Beginning with premium ad sales in the early days of the Internet, then managed overall West Japan sales department. From October 2018, he appointed as business manager of BuzzFeed.
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江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
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林 聖大Seita Hayashi株式会社fluct
メディアソリューション本部
副本部長林 聖大Seita Hayashi株式会社fluct
メディアソリューション本部
副本部長1990年三重県生まれ。2013年首都大学東京卒業後、「Yahoo! JAPAN」を運営するヤフー株式会社へ入社。同社のアドプラットフォームを活用したビジネス企画及びメディアリクルーティングに従事したのち2016年に退社。同年、アドプラットフォーム事業などを手がける株式会社VOYAGE GROUPへ入社。日本最大級のSSP「fluct SSP」を開発/運営する株式会社fluctへ出向。現職に至る。
I joined Yahoo Japan Corporation in April 2013 as a new graduate. For the first two years, I was engaged in advertising sales for media and supported the media monetization through advertisements and business development. I moved to VOYAGE GROUP in November 2016 and worked on the web media consulting at Fluct Inc., which develops and operates SSP. I was promoted to Manager in October 2017 and also promoted to General Manager in November 2018 (current position). Since then, I’ve been engaged in managing operations as well as developing business.
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平田 慎乃輔Shinnosuke Hirata株式会社FLUX
取締役
CPO平田 慎乃輔Shinnosuke Hirata株式会社FLUX
取締役
CPO2015年株式会社カカクコム入社。価格.com、食べログ、webCGなどのメディアマネタイズ業務を3年半担当し、ヘッダービディングの導入やPMP販売などを担当。 2018年カカクコムを退職し、メディアマネタイズの最先端プロダクトをサポートする企業として株式会社FLUXを創業しCPOに就任。現在はヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポート、プロダクト開発を担当。
Joined kakakucom Inc. in 2015. In charge of manetize Kakaku.com, Tabelog and webCG for and 3.5 years. Implemented Header Bidding and sold PMP. After retired Kakakucom Inc. in 2018 and founded FLUX Inc. supporting monetizing most advanced technology as CPO. Mainly in charge of product development and supporting Header Bidding and media monetize.
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榎並 敬寛Takahiro Enamiログリー株式会社
lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
副部長榎並 敬寛Takahiro Enamiログリー株式会社
lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
副部長2014年大学卒業後、PR代理店に入社。食品メーカーを中心としたクライアント営業、メディアプロモート、PR戦略プランニングなどの業務に従事。 2016年よりログリー株式会社へ入社。以来、媒体社向けにネイティブ広告ほか媒体社固有の広告商品との連携による各種マネタイズ施策を支援。 現在はlift事業本部にてプロダクト推進に取り組む。
After graduating University in 2014, He has join a PR company. He engaged in sales mostly against food companies, media promotes, and PR planning, He has joined LOGLY in 2016, and sales our service : native advertisement, and provide other monetization method based on advertisement to the Publisher. After promoted to deputy general manager, He is promoting our products at lift Business Division, Marketing Solutions Department.
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松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に400社以上が導入している。
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Zach SewardZach SewardCEO, QuartzZach SewardZach SewardCEO, Quartz
Zach Seward is the chief executive officer and a co-founder of Quartz. He became CEO in 2019 after playing a variety of roles related to product and journalism at Quartz. Before Quartz, he worked at the Wall Street Journal, first as a reporter covering education and health, then as the newspaper’s first social media editor. Prior to that, he was an assistant editor at Harvard’s Nieman Journalism Lab, covering the media industry.
Agenda
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林 聖大Seita Hayashi株式会社fluct
メディアソリューション本部
副本部長林 聖大Seita Hayashi株式会社fluct
メディアソリューション本部
副本部長1990年三重県生まれ。2013年首都大学東京卒業後、「Yahoo! JAPAN」を運営するヤフー株式会社へ入社。同社のアドプラットフォームを活用したビジネス企画及びメディアリクルーティングに従事したのち2016年に退社。同年、アドプラットフォーム事業などを手がける株式会社VOYAGE GROUPへ入社。日本最大級のSSP「fluct SSP」を開発/運営する株式会社fluctへ出向。現職に至る。
I joined Yahoo Japan Corporation in April 2013 as a new graduate. For the first two years, I was engaged in advertising sales for media and supported the media monetization through advertisements and business development. I moved to VOYAGE GROUP in November 2016 and worked on the web media consulting at Fluct Inc., which develops and operates SSP. I was promoted to Manager in October 2017 and also promoted to General Manager in November 2018 (current position). Since then, I’ve been engaged in managing operations as well as developing business.
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渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。2018年12月に株式会社ビーアイシーピー・データ代表取締役に就任。第三者データ(勝手データ)活用の第一人者であった過去を反省し、データプライバシーの重要を広める活動を行っている。
In 2004, she joined ITmedia Inc. an then worked for Dentsu Razorfish (current Dentsu Isobar), Sizmik Technologies and Rakuten, Inc. Through her career she dedicated and promoted introducing and localizing solutions using cutting-edge technologies such as third party adserver, location targeting technology, and cross-device solutions. In December 2018, she was appointed President of BICP Data, Inc. Reflecting on her past as a leading authority on the use of third-party data, he works to promote the importance of data privacy.
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江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
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Brian MorrisseyBrian MorrisseyDIGIDAY
President and Editor-in-ChiefBrian MorrisseyBrian MorrisseyDIGIDAY
President and Editor-in-Chief
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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メイ・ハロルド・ジョ-ジHarold George Meij新日本プロレスリング株式会社
代表取締役社長 兼 CEOメイ・ハロルド・ジョ-ジHarold George Meij新日本プロレスリング株式会社
代表取締役社長 兼 CEO1963年オランダ生まれ。米ニューヨーク大学大学院修了。1987年、旧ハイネケン・ジャパン入社。サンスター執行役員や日本コカ・コーラ副社長を経て、2014年タカラトミー入社。翌年、代表取締役社長兼最高経営責任者(CEO)に。2018年より新日本プロレスリングの代表取締役社長兼最高経営責任者に就任。
Born in The Netherlands in 1963. He graduated from Bucknell University and later finished his graduate study in New York University. In 1987 he joined Heineken Japan, then moved to Unilever Japan, Sunstar, and in 2006 he was the Senior Vice President of Coca-Cola Japan until in 2014 after which he joined TakaraTomy became the Chief Operating Officer, and in 2015 he became the President and CEO, thereby becoming one of the first foreign nationals to lead a first-section listed Japanese company. Currently he is the President and CEO of New Japan Pro-Wrestling.
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松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に400社以上が導入している。
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村井 弦Gen Murai株式会社文藝春秋
「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー村井 弦Gen Murai株式会社文藝春秋
「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー2011年4月、株式会社文藝春秋入社。「週刊文春」編集部に配属され、記者として活動。2015年7月に「文藝春秋」編集部に移り、編集者として主にノンフィクション分野の記事を手掛けた。2019年7月から「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー。2019年11月7日、メディアプラットフォームnoteと組んで「文藝春秋digital」がオープンした。
Entered Bungeishunju Ltd. in April 2011 working for The Weekly Bunshun editing department. In July 2015, he moved to The Monthly Bungeishunju editing department and edited mainly non-fiction articles. Since July 2019, he has served as a project manager of the Bungeishunju digital department, which opened its website on the 7th of November in 2019, built upon the ’note’ media platform.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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谷野 百合佳Lilly Tanino日本オラクル株式会社
オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー谷野 百合佳Lilly Tanino日本オラクル株式会社
オラクルデータクラウド シニアアカウントマネージャー日本オラクル株式会社のMOAT担当シニアアカウントマネージャー。ライブドア、CCI、ルビコン・プロジェクトなどデジタル広告業界で10年以上の経歴を持ち、うち5年は媒体社を担当。プログラマティック広告初期の頃から多くの海外ベンダーと取引をし、日本におけるRTBとアドベリフィケーション普及に貢献。早稲田大学文学部卒業。
Lilly is Senior Account Manager for measurement at Oracle Data Cloud. She has more than 10 years of experience in digital marketing including 5 years having worked on publisher side in a couple of advertising technology companies. She has been dedicating herself to drive success and growth of programmatic technologies to penetrate them into Japan market. Before joining Oracle Data Cloud, she held a variety of business development, account management and partner positions at other companies, including Livedoor , Cyber Communications and Rubicon Project. She holds a Bachelor of French Literature from Waseda University in Japan.
*As of April, 2019.
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平井 漠Baku HiraiLINE Digital Frontier株式会社
取締役平井 漠Baku HiraiLINE Digital Frontier株式会社
取締役大学卒業後、電子写真集などの制作に携わった後、09年株式会社bbmf(現・株式会社ビーグリー)に入社。キャリア公式電子漫画サービスの企画を担当した後、13年にLINE株式会社へ入社。LINEマンガを担当し、18年分社化に伴いLINE Digital Frontier株式会社へ出向。19年2月同社執行役員に就任。
After graduating from university, I worked in the production of electrophotographic books and joined bbmf Co., Ltd.After he was in charge of planning his career’s official electronic comic book service, joined LINE Corporation in 2013.I was in charge of LINE manga and went to LINE Digital Frontier Co., Ltd., after 18 years of companyization.In February 19, became a corporate executive officer of the company.
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長谷川 雅洋Masahiro HasegawaスカパーJSAT株式会社
メディア事業部門 メディア事業本部
コミュニケーションデザイン部長長谷川 雅洋Masahiro HasegawaスカパーJSAT株式会社
メディア事業部門 メディア事業本部
コミュニケーションデザイン部長日本電信電話(株)を経て2001年にスカイパーフェクト・コミュニケーションズ(株)(現スカパーJSAT(株))入社。広告宣伝、スポーツコンテンツの権利調達及びビジネス開発、配信サービス立上げなどに従事。2015年よりメディア事業部門のデジタルマーケティング領域を担当。デジタル広告、LP、CDP、MA、コンタクトセンター運営等を連携させたコミュニケーション力強化に取り組んでいる。
Hasegawa joined Sky Perfect Communications Corporation (Currently Sky Perfect JSAT Corporation) from Nippon Telegraph and Telephone in 2001. He has been in advertising, procurement of the rights, business development and service delivery launch of the sports content. Since 2015, he has been responsible for digital marketing field in the media business unit focusing on multi-channel communications by integrating online and offline such as online ads, LP, CDP, MA, contact center operations.
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小杉 真寛Masahiro KosugiTEALIUM JAPAN株式会社
セールス
ディレクター小杉 真寛Masahiro KosugiTEALIUM JAPAN株式会社
セールス
ディレクターPTCで10年以上に渡りエンジニアやアカウントマネジメント等に携わり、多くのエンタープライズ顧客を担当後、MicroStrategyでセールスに従事。2016年よりTealium Japanのセールスマネージャー。2018年、ディレクターに就任。Tealiumではダイレクトセールスを中心に、メディア・出版業界から旅行、自動車、金融まで様々な業界の企業の顧客データ戦略やデジタルトランスフォーメーションを支援する。
Kosugi joined Tealium in 2016 as the Japan Sales Manager, and appointed to the Director in 2018. He has been helping a wide range of customers – from media & publication, travel, automotive, and finance, drive customer data strategies and digital transformation. Before Tealium, he was an account executive at MicroStrategy after over 10 years with TPC dealing with various enterprise clients in engineering and account management.
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前西 克哉Katsuya Maenishiハースト婦人画報社
Hearst Data Studio
Business Manager前西 克哉Katsuya Maenishiハースト婦人画報社
Hearst Data Studio
Business ManagerYahoo!JAPANの広告営業を経て、2012年にハースト婦人画報社に入社。25ans(ヴァンサンカン)の雑誌及びオンラインの広告営業を担当した後、部門を横断したハーストプロジェクト推進室の責任者に。ハーストの保有する18メディア横断型イベントで毎年約5000名参加規模の「ハースト ビューティフェスティバル」の企画運営をリード、今年9月に新設したデータ事業、Hearst Data Studioの立上げと企画営業を管掌。
Joined Hearst Fujingaho Co., Ltd in 2012 after working for the advertising business of Yahoo!JAPAN. After being in charge of a magazine and online advertising sales for 25ans, he became the head of the cross-division Hearst Project Promotion Office. Hearst has led the planning and operation of the “Hearst Beauty Festival,” which has about 5,000 participants each year at 18 media-wide events held by Hearst, and is in charge of the launch and planning and sales of Hearst Data Studio, a data business newly established in September this year.
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須藤 摩耶Maya Sudoハースト婦人画報社
ハースト・データ・スタジオ 兼 ハースト・メイド
ビジネスデベロップメントシニアマネージャー須藤 摩耶Maya Sudoハースト婦人画報社
ハースト・データ・スタジオ 兼 ハースト・メイド
ビジネスデベロップメントシニアマネージャーパフォーマンスマーケティングのスタートアップで新規事業開発やデータ分析を担当、金融業ブランドのデジタルマーケティングシニアマネージャーを経て、約20年デジタルマーケティングに従事。2019年ハースト・デジタル・ジャパンに入社し、「ハースト・データ・スタジオ」の立ち上げに参画。現在は、データ・スタジオに加え、クライアントのコンテンツマーケティングを包括的に企画支援する「ハースト・メイド」にて、ビジネス開発を担当
Joined Hearst Digital Japan in 2019 as a senior business development manager for HEARST Data Studio and HEARST made utilizing the 1st party data analysis & insights. 20 years of digital marketing experience across a spectrum of new business development and data analysis in a performance marketing start-up, as well as branding and lead generation in a financial company.
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永井 元治Genji Nagai株式会社FLUX
代表取締役永井 元治Genji Nagai株式会社FLUX
代表取締役米系戦略コンサルのベイン・アンド・カンパニーにて、大手通信キャリアの戦略立案・投資ファンドのデューデリジェンス・商社のM&A案件などに従事。その後複数のメディア運営を経て、2018年にFLUXを創業。 慶應義塾大学法学部法律学科卒
Genji is a founder and CEO of FLUX, a tech vendor helping publishers maximize ad revenue. Prior to founding FLUX, Genji was working at Bain&Company advising various Japanese companies and PE Funds. He also has operated several medias at a startup.
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平田 慎乃輔Shinnosuke Hirata株式会社FLUX
取締役
CPO平田 慎乃輔Shinnosuke Hirata株式会社FLUX
取締役
CPO2015年株式会社カカクコム入社。価格.com、食べログ、webCGなどのメディアマネタイズ業務を3年半担当し、ヘッダービディングの導入やPMP販売などを担当。 2018年カカクコムを退職し、メディアマネタイズの最先端プロダクトをサポートする企業として株式会社FLUXを創業しCPOに就任。現在はヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポート、プロダクト開発を担当。
Joined kakakucom Inc. in 2015. In charge of manetize Kakaku.com, Tabelog and webCG for and 3.5 years. Implemented Header Bidding and sold PMP. After retired Kakakucom Inc. in 2018 and founded FLUX Inc. supporting monetizing most advanced technology as CPO. Mainly in charge of product development and supporting Header Bidding and media monetize.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※「8分間ミーティング」について説明いたします。
※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
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大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパート大手 大輝Daiki Ote株式会社ユーザーローカル
コーポレートセールス
デジタルメディアエキスパートテレビ・出版・新聞・ラジオ・インターネットなどメディア企業専任担当者としてWEBメディアのアクセス解析やSNSマーケティングの支援業務を行う。また、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げにも従事。
As a person in charge of media companies such as TV, publishing, newspapers, radio, and the Internet, he is in charge of access analysis of WEB media and support work of SNS marketing. Also engaged in launching the “AI Comment System”, an engagement improvement tool for the media.
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廣瀬 道輝Michiteru Hiroseパブマティック株式会社
日本法人
カントリーマネージャー廣瀬 道輝Michiteru Hiroseパブマティック株式会社
日本法人
カントリーマネージャー2004年アイレップ入社。サーチエンジンマーケティングに従事後、2009年シーサーに入社しブログメディアやアプリ開発における広告営業、マネタイズに従事。その後、マリンソフトウェアの営業職を経てパブマティックに2014年に入社し新規媒体社開発に貢献、2016年に既存顧客を担当するカスタマーサクセスディレクターに昇進し、シニアカスタマーサクセスディレクターを経て、2019年より現職。
Michiteru Hirose joined IREP in 2004 and developed his experience and skills in search engine marketing. In 2009, he moved to Seesaa and worked for advertising sales and monetization in blog media and application development. After experienced in Marin Software, he joined in PubMatic in 2014 and contributed to both the development of new publishers and the supporting of existing customers. He has been promoted to the position of Japan Country Manager in 2019.
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月岡 克博Katsuhiro Tsukioka株式会社Faber Company
エグゼクティブマーケティングディレクター月岡 克博Katsuhiro Tsukioka株式会社Faber Company
エグゼクティブマーケティングディレクターSFA導入コンサルタント、CRMツールベンダーセールスを経て、2014年にFaber Company参画。SEOやコンテンツマーケティングのセールス・コンサルに従事した後に、自社マーケティング領域を担うIMC部門を新設。SEOプラットフォーム「MIERUCA」を中心とした、見込み顧客管理、ブログ執筆、セミナー登壇など自社マーケティング活動及び広報PRを担当。
After graduating university, Katsuhiro started his carrier as an introduction consultant of SFA systems. Later, managing the eastern sector of Japan, he became the vendor of CRM.In 2014, he entered Faber Company. After worked as a sales / consultant of the Web pulling in customers as well as a SEO management and contents marketing, he established a team that supports to sell in-house marketing tool, called “”MIERUCA”” and others. He also writes blog and lectures at the seminar.
※「8分間ミーティング」について説明いたします。
※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
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Brian MorrisseyBrian MorrisseyDIGIDAY
President and Editor-in-ChiefBrian MorrisseyBrian MorrisseyDIGIDAY
President and Editor-in-Chief
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岡野 恒Hisashi Okano株式会社TBSテレビ
総合編成室
部次長岡野 恒Hisashi Okano株式会社TBSテレビ
総合編成室
部次長TBS FREEやTVer、GYAO!への無料配信といったTBSの無料&有料配信ビジネス戦略の全般を担当。
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加藤 州孝Kunitaka Kato株式会社サイバー・コミュニケーションズ
ブロードキャスティングディビジョン
チームマネージャー加藤 州孝Kunitaka Kato株式会社サイバー・コミュニケーションズ
ブロードキャスティングディビジョン
チームマネージャー放送事業者のデジタル領域における課題を解決するためのソリューションの企画、開発、販売および運用
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原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパン原田 健Ken HaradaMagnite
東京事務所
カントリーマネージャー ジャパンPCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォーム「Magnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
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緒方 憲太郎Kentaro Ogata株式会社Voicy
代表取締役CEO緒方 憲太郎Kentaro Ogata株式会社Voicy
代表取締役CEO大阪大学基礎工学部卒業後、大阪大学経済学部卒業。同年公認会計士合格。2006年に新日本監査法人へ入社。その後Ernst&Young NewYork、トーマツベンチャーサポート、にてスタートアップから大企業まで経営者のブレインとなるビジネスデザイナーとして多数の会社を支援。現在も5社以上のベンチャー企業の役員や株主として参画中。2016年次世代音声市場のリーディングカンパニーの株式会社Voicyを創業し、新しい音声文化づくりとワクワクする価値を生む会社づくりに挑戦中。
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榎並 敬寛Takahiro Enamiログリー株式会社
lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
副部長榎並 敬寛Takahiro Enamiログリー株式会社
lift事業本部 マーケティング・ソリューション部
副部長2014年大学卒業後、PR代理店に入社。食品メーカーを中心としたクライアント営業、メディアプロモート、PR戦略プランニングなどの業務に従事。 2016年よりログリー株式会社へ入社。以来、媒体社向けにネイティブ広告ほか媒体社固有の広告商品との連携による各種マネタイズ施策を支援。 現在はlift事業本部にてプロダクト推進に取り組む。
After graduating University in 2014, He has join a PR company. He engaged in sales mostly against food companies, media promotes, and PR planning, He has joined LOGLY in 2016, and sales our service : native advertisement, and provide other monetization method based on advertisement to the Publisher. After promoted to deputy general manager, He is promoting our products at lift Business Division, Marketing Solutions Department.
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櫻田 潤Jun Sakurada株式会社ニューズピックス
クリエイティブ本部
インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター櫻田 潤Jun Sakurada株式会社ニューズピックス
クリエイティブ本部
インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター2010年に企業で働きながら、個人サイト「ビジュアルシンキング」を立ち上げ、インフォグラフィックに関する情報発信と制作を開始。2014年にインフォグラフィック・エディターとしてNewsPicksに参画。2019年より、チーフ・ソーシャル・エディター兼任。個人では2018年より、コミュニティ「ビジュアルシンキングラボ」主宰。著書に『たのしいインフォグラフィック入門』『たのしいスケッチノート』ほか。
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小林 大祐Daisuke Kobayashiアックスエンターテインメント株式会社
代表取締役社長小林 大祐Daisuke Kobayashiアックスエンターテインメント株式会社
代表取締役社長日本テレビのeスポーツ事業推進責任者。日本テレビ子会社アックスエンターテインメント㈱代表取締役社長。eスポーツ番組「eGG」のプロデューサーを務めつつ、プロeスポーツチーム「AXIZ」の代表を務める。
Daisuke takes the leadership in the eSports business of Nippon TV, serving as the CEO of AX Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon TV. He is a producer of esports TV program “eGG” and the General Manager of professional eSports team “AXIZ”
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香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター香川 晴代Haruyo KagawaIndex Exchange
日本担当マネジングダイレクター現在 Index Exchange の日本担当マネージングディレクターを務める香川晴代は、デジタル広告業界で20年にわたる経験を積んできました。現在は、 Index Exchangeの日本における事業拡大戦略を率いて、プログラマティックエコシステム全体のパートナーとの関係強化に当たっています。
Index Exchange入社前は、デジタル動画マーケットプレイスUnrulyの日本担当カントリーマネジャーを務め、日本のマーケターを「動画広告への道のり」へと導く役割を担っていました。また、Facebook、Amazon、Overture Japan (現Yahoo! Japan検索広告) での職務も経験しており、日本のデジタル広告界の第一人者として、2016年には Campaign Asiaの「Woman to Watch」に指名されています。
Now the Managing Director, Japan at Index Exchange, Haruyo Kagawa brings 20 years of experience working in the digital advertising industry. In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion strategy in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search). A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016.
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次屋 正法Masanori Tsugiyaバズフィード・ジャパン株式会社
広告営業部 Head of Business次屋 正法Masanori Tsugiyaバズフィード・ジャパン株式会社
広告営業部 Head of Business広告会社、携帯キャリアの宣伝部などを経て、2002年にYahoo! JAPANに入社。ネット黎明期のプレミアム広告セールスから始まり、運用型にシフトして総合的な西日本営業部門を統括。2018年10月よりBuzzFeed推進室長として就任し現在に至る。
Joined Yahoo! JAPAN in 2002 after working for an advertising company and the advertising department of a mobile carrier. Beginning with premium ad sales in the early days of the Internet, then managed overall West Japan sales department. From October 2018, he appointed as business manager of BuzzFeed.
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Eran NavonEran NavonGeoEdge Ltd.
事業開発
アジア太平洋地域ディレクターEran NavonEran NavonGeoEdge Ltd.
事業開発
アジア太平洋地域ディレクターEran is GeoEdge’s APAC Regional Director. Over the past three years, he has established the company’s business in the region and is focused on empowering publishers and platforms in becoming savvier and more strategic while implementing new technologies. Eran has spent the greater part of the past ten years living in Asia, during which he has initiated and implemented cross-border strategic collaborations in the fields of ad-tech, security and AI.
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小川 一Hajime Ogawa株式会社毎日新聞グループホールディングス
デジタル担当 取締役小川 一Hajime Ogawa株式会社毎日新聞グループホールディングス
デジタル担当 取締役1981年毎日新聞社入社。社会部長、販売局次長、「教育と新聞」推進本部長、執行役員編集編成局長、取締役デジタル担当、取締役編集担当を経て現職。
Joined Mainichi Shimbun in 1981. current position in 2018 after serving as General Manager of Social Affairs Department, Deputy General Manager of Sales Department, General Manager of “Education and Newspaper” Promotion Headquarters, Director of Editorial Organization, Director of Digital, and Director of Editor.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。
Sponsors
Venue
Tickets
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TICKET297,000円(税込)
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STARTER VIP550,000円(税込)招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(2社分)を含みます。
※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。