Vice President, Head of Japan Sales
MEDIA EXPERIENCE
いまデジタルメディアにおけるエクスペリエンスが、大きく変化しています。たとえば、本格的な動画元年を超え、長尺動画やライブ動画など、さまざまなパブリッシャーが動画ビジネスに乗り出してきました。また、顔の見えるオーディエンスのために、サブスクリプションやリアルイベントなど、単なる情報だけではない「体験」そのものを提供するパブリッシャーも増えています。
基本無料で、新規参入障壁も限りなく低いデジタル空間。そこでプロコンテンツは、いかにエクスペリエンスを差別化していくべきか、DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2018では語り合います。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
The experience in digital media is massively changing now. In Japan, 2016 is so-called “the year of video”. Many publishers has entered online video market using streaming video and long-length videos. In addition, more and more publishers are trying to reach the audiences to provide real “experiences” through subscriptions and offline events.
Most of online services are provided free and many competitors are joining the digital world. How could corporations differentiate themselves in providing best “experiences” to the audiences by their contents? We will discuss the topic in DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2018.
DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada
Attendee
上記ほか
- BBC
- Bloomberg
- 株式会社CCCメディアハウス
- コンデナスト・ジャパン
- Dow Jones
- Forbes JAPAN
- 株式会社扶桑社
- 株式会社幻冬舎
- ハースト・デジタル・ジャパン
- アイティメディア株式会社
- 日本放送協会
- 株式会社日経BP
- 日本テレビ放送網
- 株式会社昭文社
- 株式会社主婦と生活社
- トムソン・ロイター・ジャパン
- 株式会社東洋経済新報社
- 株式会社テレビ朝日
- 株式会社テレビ東京コミュニケーションズ
- ベンチャーリパブリック
- The Washington Post
- 株式会社読売新聞東京本社
Speakers
-
北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
-
GAVIN BUXTONSpotX
Asia
Managing DirectorGAVIN BUXTONSpotX
Asia
Managing Directorマイクロソフトや米テレビ局ターナー、LinkedInなどのITやメディア企業でデジタル広告における17年以上の経験を有する。8年前からアジアに拠点を置き、IABシンガポールの役員も務める。SpotXでアジア地域統括となる前は、モバイルアドテク企業のS4Mで、APAC事業の立ち上げと成長に貢献した。
Buxton has over 17 years’ global experience in the digital advertising space, having worked in leadership roles at tech and publishing companies, including Microsoft, Turner Broadcasting, and LinkedIn, with the last eight years based in Asia. Prior to joining SpotX, he was at mobile adtech company S4M, where he led the successful establishment and growth of the business across the Asia-Pacific region. He is an active participant within the advertising industry and currently sits on the board of the IAB Singapore
-
田北 浩章HIROAKI TAKITA株式会社東洋経済新報社
常務取締役田北 浩章HIROAKI TAKITA株式会社東洋経済新報社
常務取締役1960年大分県生まれ、株式会社東洋経済新報社 常務取締役。慶應義塾大学経済学部卒業後、東洋経済新報社に入社。 建設、医薬、証券、機械などの産業記者、『ベンチャークラブ』、『会社四季報』、『週刊東洋経済』等の各編集長、編集部長、証券部長、企業情報部長等を経て11年取締役執行員編集局長、16年より現職。 拓殖大学客員教授、TBS系「がっちりマンデー」等のゲストコメンテーターも。
Joined TOYO KEIZAI INC. after graduating from Keio University. Worked as a journalist in construction, medicine, mechanics, and stock markets. Experienced Editor in Chief of “Venture club”, “Japanese Company Handbook”, “Weeky Toyo Keizai” and other magazines. After experiencing several Director positions, became an Executive Editorial Director in 2011, and Managing Executive Director since 2016. He is also a guest commentator at several TV programs.
-
吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGAログリー株式会社
代表取締役吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGAログリー株式会社
代表取締役1977年生まれ。早稲田大学大学院 博士課程修了 博士(工学)。2006年ログリー株式会社を設立し、代表取締役に就任。以来、ログ分析技術をコアコンピタンスとしてレコメンドシステムや広告配信システムの開発に取り組む。Hirokazu born in 1977. He received a Ph.D. in Engineering from Waseda University. He founded Logly, Inc. in 2006 and become the president & CEO.
-
須賀 久彌HISAYA SUGA株式会社プレゼントキャスト
COO須賀 久彌HISAYA SUGA株式会社プレゼントキャスト
COO1996年 電通入社。 総合デジタル・センター、メディア・コンテンツ計画局、テレビ局ネットワーク1部(日本テレビ系(東阪名)担当)を経験の後、2006年プレゼントキャスト出向。2008年6月代表取締役社長就任。 民放テレビ局によるオリンピック公式競技動画配信サイトgorin.jpや民放公式テレビポータルTVerの立ち上げなどを手がける。 2017年12月電通への帰任につき、COOに就任、現在に至る。
Joined DENTSU INC. in 1996. After working at Digital Center, Media Contents Planning Department, Television Network Department 1 (in charge of NTV) at Dentsu, moved to PRESENTCAST Inc. in 2006. Engaged in creating gorin.jp, an official Olympic streaming service, and TVer, an online TV streaming service with Commercial broadcasters. He is CEO of PRESENTCAST since June, 2008. Will be returning to Dentsu but will remain as COO at PRESENTCAST from Dec 2017.
-
JOE MARTINDow Jones
Partnerships Director for APACJOE MARTINDow Jones
Partnerships Director for APAC -
北田 淳JUN KITADAコンデナスト・ジャパン
社長北田 淳JUN KITADAコンデナスト・ジャパン
社長1968年6月7日生まれ。コンデナストジャパン社長、並びに雑誌VOGUE JAPAN、GQ JAPAN、VOGUE Wedding、 WIREDのパブリッシャー。1991年武蔵大学を卒業後、株式会社アド電通東京に入社。その後株式会社中央公論社に入社し、広告局で GQ JAPANとMarie Claireの広告を担当。その後1997年コンデナスト・パブリケーションズ・ジャパン入社。広告・マーケティング部長などを経て、 2010年現職。コンデナストのデジタル、マルチプラットフォーム戦略を強力に推進し、プリントメディア、ウェブメディア、イヴェント等に加え、VIDEO事業にも日本の出版界でいち早く注力している。
Jun Kitada is President of Condé Nast Japan, and Publisher of a series of renowned titles including VOGUE JAPAN, GQ JAPAN, VOGUE Wedding and WIRED magazines. After graduating in Economics from Musashi University in 1991, he began his career at Ad Dentsu Tokyo as an advertising sales rep. The following year, he moved to Chuokorun Shinsha and was placed in charge of advertising for GQ JAPAN and Marie Claire. In 1997, he was recruited by Condé Nast Publications Japan, where he became Manager of the VOGUE JAPAN Advertising Department in 2001 and became Manager of the GQ JAPAN Advertising Department in 2003. In 2006, he was promoted to Vice-President in Charge of Advertising and Marketing. In 2010, Kitada was appointed President of Condé Nast Publications Japan and its subsidiary Condé Nast Digital. Condé Nast Japan is leading the fashion media market in Japan, with Kitada’s strategic initiative on digital development, flagship events, and a recent digital video business development.
-
安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長早稲田大政治経済学部卒。1985年読売新聞社入社。岐阜支局、横浜支局、経済部、2001年宣伝部次長、03年東京本社経済部次長、07年編集委員、14年中央公論新社学芸局中央公論編集主幹兼中央公論編集長、同年同社取締役雑誌編集主幹兼学芸局中央公論編集長。16年読売新聞東京本社執行役員広告局長、18年取締役広告局長。
Graduated from Waseda University. Joined The Yomiuri Shimbun in 1985. Staff Writer, Economic News Department in 1991, Senior Writer in 2007. Chuokoron-Shinsha, Inc. (Publishers), Managing Director, Editor in Chief in 2014. The Yomiuri Shimbun Corporate Officer, Chief Officer, Advertising in 2016. Director, Chief Officer, Advertising in 2018.
-
砂田 和宏KAZUHIRO SUNADAデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
ブランドマーケティング本部
副本部長砂田 和宏KAZUHIRO SUNADAデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
ブランドマーケティング本部
副本部長編集プロダクション、デザインブティックを経て、2005年DAC入社。 動画広告の開発、マスメディアのデジタル事業開発を担当。近年はDACの新規事業開発を推進する傍ら、グループ企業、出資先の取締役も兼任。現職では、デジタル領域におけるブランディングにつながるコンテンツマーケティングや、動画制作をプロデュースする。
Founded Editorial Production Inc. in 1995 and engaged in contents production for publishers and newspapers. Joined DAC in 2005, worked on video ad and digital media production. Now he is in charge of digital content marketing and video production for brands.
-
KEITH GROSSMANBloomberg
Global Chief Revenue OfficerKEITH GROSSMANBloomberg
Global Chief Revenue Officer -
土井 健KEN DOI株式会社fluct
代表取締役 CEO土井 健KEN DOI株式会社fluct
代表取締役 CEO2008年株式会社サイバードに入社。モバイル広告代理店事業立ち上げに従事。
2011年に株式会社ECナビ(現:株式会社 VOAYGE GROUP)に入社し、 株式会社adingo(現: 株式会社fluct)に出向。事業を100億超に成長させ、2017年株式会社fluct代表取締役CEOに就任。親会社である東証一部上場の株式会社VOYAGE GROUPにおいても、2014年10月よりBOARDメンバーに就任し現在4期目。Joined CYBIRD Co., Ltd. in 2008 and engaged in creating mobile ad agency business. In 2011 moved to VOYAGE GROUP (former EC Navi) and fluct, Inc. (former Adingo). Successfully grow the business over 10 billion and became CEO of fluct in 2017. He is also a board member of its parental company VOYAGE GROUP since Oct, 2014 after their IPO.
-
菅原 健一sugawara kenitiスマートニュース株式会社
ブランド広告責任者菅原 健一sugawara kenitiスマートニュース株式会社
ブランド広告責任者 -
野屋敷 健太KENTA NOYASHIKI株式会社AJA
代表取締役社長野屋敷 健太KENTA NOYASHIKI株式会社AJA
代表取締役社長2008年にサイバーエージェントに新卒入社し、北海道支社にてセールスに従事。 2011年に株式会社CyberZ 取締役に就任。 2013年よりサイバーエージェントインターネット広告事業本部第二本部局長、2014年よりサイバーエージェント メディアディベロップメント事業本部 局長を務める。 2016年に株式会社AJA 取締役、2017年11月に代表取締役社長に就任。
Joined CyberAgent Inc. in 2008 and engaged in sales. Board Director at CyberZ (2011-2013), Director of Internet Ad Business Division at CyberAgent (2013), Director of Media Development Business Division (2014). Board Director of AJA in 2016 and became CEO in November 2017.
-
小出 誠MAKOTO KOIDE資生堂ジャパン株式会社
メディア統括部長小出 誠MAKOTO KOIDE資生堂ジャパン株式会社
メディア統括部長1984年資生堂入社。大阪の販売会社の営業部門を経て、商品開発部。その後、宣伝部にてプリント媒体の出稿、イベントを担当。1994年より経営企画部で企業理念づくり、社内保育所の設置などを担当した後、2003年よりプロフェッショナル事業部でヘアサロンへの業務用品事業および美容室などのサービス事業運営に携わる。2008年より経営企画部に在籍し、本社ビル建て替えとグローバル総本店新設を含む「銀座再開発プロジェクト」と企業サイトの運営を担当。14年4月より現職(15年10月より資生堂ジャパン)。testtesttest
Joined Shiseido in 1984. After 2 years of sales experience in Osaka, moved to the Product Development Dept. in 1986. Took charge of the printing media and event administration in the Advertising Dept. In 1994, moved to the Corporate Strategy Dept., defined the Corporate Mission, and established in-corporate nursery place. Moved to the Professional Dept. in 2003 to plan and manage the hair/esthetic salon business. In 2008, moved to the Corporate Strategy Dept. for the second time, to take charge of the reconstruction of the headquarter building, the Ginza redevelopment project, and the management of the Corporate website. Since April 2014 to date, takes leadership in the Strategic Communication Dept. (Shiseido Japan since 2015.)
-
田上 正子tagami masakoTEADS JAPAN株式会社
HEAD OF PUBLISHING田上 正子tagami masakoTEADS JAPAN株式会社
HEAD OF PUBLISHING -
崎川 真澄MASUMI SAKIKAWAザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン
取締役 CEO崎川 真澄MASUMI SAKIKAWAザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン
取締役 CEO早稲田大学政経学部卒。1986年朝日新聞社入社。広告局にて東京、大阪、福岡、NYにて勤務。広告MU部時代は環境/CSRなどのテーマ広告開発・新規メディア事業開発業務に従事。その後、経営企画室では中期経営計画策定のほか朝日カルチャーセンター等グループ企業関連業務、社内情報共有システムの開発リーダーを務める。2013年からは「未来メディアプロジェクト」統括として MITメディアラボとのコラボレーション事業の一環として、データビジュアライゼーションの専門家等を招聘した国際イベントやデータジャーナリズムハッカソンを開催。2014年からは顧客データベース(DB)プロジェクトの創設メンバーとして、DBシステム開発、朝日IDの蓄積および利活用マーケティング業務に携わる。2017年5月、ザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン取締役CEO就任。
EDUCATION Waseda University, Tokyo, Bachelor of Arts in Economics, 1986 PROFESSIONAL EXPERIENCE The Asahi Shimbun Co. (1986-2017) The Huffington Post Japan (2017- 1986- Assigned to the Advertising Department of The Asahi Shimbun. 1999- Chief of Advertising at The Asahi Shimbun New York bureau. 2002- Deputy Manager tasked with developing new media products and organizing problem-solving symposia on social issues at Tokyo Office. 2008- Senior member of Corporate Planning Office assigned to work out medium- and long-term business strategies. 2013- Project Leader of “The Asahi Shimbun Future Media Project” organizing an international symposium. 2014- Assigned to Tokyo Olympic Paralympics and Sports Strategy Team 2015- Project leader for Customer Relationship Management project conducting data driven marketing 2017- CEO, The Huffington Post Japan, Ltd
-
NICHOLAS (NICK) KOVACパブマティック株式会社
カントリーマネージャーNICHOLAS (NICK) KOVACパブマティック株式会社
カントリーマネージャー日本市場におけるPubMatic社の成長や戦略的パートナーシップを構築するため、現職に2017年10月に就任。それ以前の5年間は、cci社とのパートナーシップを構築し、OpenX Japanを設立、同社のマネージングディレクターとしてビジネス拡大の役割を果たした。また、A9社(Amazonの関連会社)やGoogle社の新ソリューションのローンチに従事した経験を保有する。
Nicholas (Nick) Kovac joined in PubMatic as Country Manager Japan to develop its growing portfolio of Japan based accounts and strategic partnerships. Nick comes with a wealth of experience within the Industry, having spent the last five years founding and leading OpenX entry into Japan and partnership with cyber communications, a Dentsu group. He also worked with A9 (an Amazon company) and Google to launch new solutions into the Japanese market.
-
江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
-
柳田 竜哉Ryoya YANAGIDAFLUX
シニア エグゼクティブ マネジャー柳田 竜哉Ryoya YANAGIDAFLUX
シニア エグゼクティブ マネジャー2020年4月、FLUX入社。ヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポートを担当。2001年に朝日新聞社に入社し、広告局、デジタルメディア本部を経て、2012年より朝日インタラクティブ社で取締役としCNET/ZDNetjapan、cnn.co.jp等のメディアビジネスを統括。朝日新聞社に帰任後はアドテクチームのマネジメントを担当し、運用型広告の領域に注力。
Joined FLUX in April 2020. He is in charge of media monetization support centered on header bidding. He joined Asahi Shimbun in 2001, and after working at an advertising office and digital media headquarters, he became a director at Asahi Interactive in 2012 and oversees media businesses such as CNET / ZDNetjapan and cnn.co.jp. After returning to Asahi Shimbun, he was in charge of managing the ad tech team, focusing on the area of operational advertising.
-
加藤 貞顕SADAAKI KATO株式会社ピーズオブケーク
代表取締役CEO加藤 貞顕SADAAKI KATO株式会社ピーズオブケーク
代表取締役CEOアスキー、ダイヤモンド社に編集者として勤務。『もし高校野球の女子マネージャーがドラッカーの「マネジメント」を読んだら』など話題作を多数手がける。 2011年に株式会社ピースオブケイクを設立。コンテンツ配信プラットフォームcakes(ケイクス)とメディアプラットフォームnote(ノート)を運営。
Worked as an editor at major publishing company ASCII and DIAMOND, and produced many best sellers. Established Piece of Cake, inc. in 2011. Provides online contents platform “cakes” and media platform “note” where anyone can deliver their contents and connect with their fans.
-
大町 聡SATOSHI OMACHI神戸新聞社
デジタル事業局 執行役員デジタル事業局長大町 聡SATOSHI OMACHI神戸新聞社
デジタル事業局 執行役員デジタル事業局長1983年神戸新聞社入社。編集局社会部記者、デスクなどを経験し、2007年、メディア局デジタル情報部長、2014年から現職。ウェブサイト「デイリースポーツオンライン」「神戸新聞NEXT」の運営、「デイリースポーツ」「神戸新聞」「馬サブロー」コンテンツ配信事業を担当する。近年はグループメディアのサンテレビジョン、ラジオ関西、京阪神エルマガジン社とのデジタル連携が進む。
Joined Kobe Shimbun in 1983. After working at editorial and desk, Director of Digital Information Media in 2007, and Director of Digital Business in 2014. He is in charge of its online media “Kobe Shimbun NEXT”, and online contents distribution of Daily Sports and Kobe Shimbun. Kobe Shimbun has been promoting digitalization among group media including radio and magazines.
-
宮原 忍SHINOBU MIYAHARA株式会社プレイド
Business Development宮原 忍SHINOBU MIYAHARA株式会社プレイド
Business Development豊橋技術科学大学大学院工学研究科を修了後、日揮(システム企画・開発)・リクルート(サービス企画・開発/事業開発)・KADOKAWA(事業開発)・ベンチャー企業(事業開発)を経て、2017年2月よりプレイドに参画。
After graduating from Graduate School of Engineering, Toyohashi University of Technology, after undergoing JGC (system planning and development) recruit (service planning / development / business development), KADOKAWA (business development) and venture company (business development), in February 2017 Participate in PLAID inc.
-
西尾 崇彦TAKAHIKO NISHIO株式会社晋遊舎
代表取締役社長西尾 崇彦TAKAHIKO NISHIO株式会社晋遊舎
代表取締役社長1976年長野県生まれ。株式会社晋遊舎代表取締役社長。都留文科大学在学中、米国カリフォルニア大学へ留学。帰国後、株式会社廣済堂を経て2004年より晋遊舎。2007年に『家電批評monoqlo』を企画。その後、『家電批評』『MONOQLO』『LDK』などのテスト誌を創刊。2016年10月、日本初の本格商品テストWEB『360.life(サンロクマルドットライフ)』を開設。2014年1月より現職
After working at another publishing company, joined Shinyusha in 2004. Planned consumer product testing magazine “Monoqlo” in 2007 and successfully published three consumer electronics review magazine “MONOQLO”, “Consumer Electonicis Review”, and “LDK”. In Oct. 2016, launched the Japan’s first product testing website “360.life”. He is the President and CEO since Jan 2014.
-
山口 翔SHO YAMAGUCHI株式会社グライダーアソシエイツ
取締役CMO山口 翔SHO YAMAGUCHI株式会社グライダーアソシエイツ
取締役CMO株式会社マクロミルへ新卒入社。マーケティングリサーチの営業を経て、人事部にて新卒採用に従事。 2015年株式会社グライダーアソシエイツへ転籍後、キュレーションアプリantenna*[アンテナ]の広告営業、商品企画、経営戦略室長を経て、2017年1月に取締役に就任。 antenna*の事業全体(サービス開発・キュレーション・プロモーション・マネタイズなど)を統括し、2018年より事業のマネタイズに特化した取締役CMOに就任。
Joined Macromill,Inc. in 2009, engaged in sales of Marketing Research and recruiting. Joined GLIDER associates, INC. in 2015, worked on Ad sales on their curation app “antenna”, product planning, and business strategy. Became executive member since Jan 2017 and looked over antenna’s whole business. He is now an executive CMO, responsible for revenue and monetizing.
-
山口 武TAKESHI YAMAGUCHIIntegral Ad Science Japan株式会社
アカウント・エグゼクティブ山口 武TAKESHI YAMAGUCHIIntegral Ad Science Japan株式会社
アカウント・エグゼクティブニューヨーク大学ティッシュ芸術学部卒。2006年、Oddcast, Inc. 入社。2008年、Experian Marketing Solutions, Inc(ニューヨーク本社)にて大手広告主のマーケティングキャンペーンのサポートや戦略的コンサルティング業務を経験し、2011年に帰国、コムスコアジャパン株式会社にてクライアントサービスマネージャーとしてアドベリフィケーションやネット視聴率など多岐にわたるソリューションの営業サポートから実施までの実務を担当。2015年4月より現職。
Joined IAS Japan in April, 2015. Before IAS, worked at comScore Japan as Manager of Client Service, in charge of solution sales from 2011-2015. He also worked at Marketing Solutions, Inc and Oddcast, Inc. in New York, and engaged in marketing campaign for major advertisers’ clients and strategy consulting. BA from New York University Tisch School of Arts.
-
金谷 徹TETSU KANAYApopIn株式会社
マネージャー金谷 徹TETSU KANAYApopIn株式会社
マネージャー2015年に大手広告代理店グループを経て、popIn株式会社へ入社。以来、多くのパブリッシャーのマネタイズ、およびナショナルクライアントを中心とした広告主のマーケティング支援を行なっている。
After working at advertising agency group, joined popIn Inc. in 2015. Engaged in multiple projects on supporting publishers’ monetization and brand company’s marketing including many national clients.
-
工藤 智昭TOMOAKI KUDO株式会社ジーニー
代表取締役 CEO工藤 智昭TOMOAKI KUDO株式会社ジーニー
代表取締役 CEO株式会社リクルート(現 株式会社リクルートホールディングス)入社。事業開発室にてアドネットワーク事業推進を行い、リクルートの広告を起点として、日本最大のエリアアドネットワークの構築を手掛ける。 2010年4月 ジーニーを設立、代表取締役社長に就任。 2012年8月 Geniee International Pte., Ltd.を設立、Representative Directorに就任
Joined Recruit Holdings Co., Ltd. and contributed to developing and building the largest ad network in Japan. Founded Geniee, Inc. in April 2010 and became CEO. He is also Representative Director of Geniee International Pte., Ltd., established in August 2012.
-
浦山 利史TOSHIFUMI URAYAMA株式会社メディア・ヴァーグ
代表取締役 CEO浦山 利史TOSHIFUMI URAYAMA株式会社メディア・ヴァーグ
代表取締役 CEO2000年、株式会社ネコ・パブリッシングに入社。主に雑誌の販売促進業務を担当する。
2008年、株式会社小学館クリエイティブに入社。販売促進以外に、書籍の企画や編集など、出版に関わる多くの業務を担当する。
2010年6月に独立後、ネット上に質の高いコンテンツを提供することを目標とし、2011年4月に株式会社メディア・ヴァーグを設立、代表取締役に就任。Joined NEKO PUBLISHING CO., LTD., a hobby magazine publishing company, in 2000 and engaged in sales promotion of magazines. Moved to Shogakukan Creative in 2008 and worked in sales, planning, and editorial. Started his own business in 2010 and established mediavague Co., ltd. in April 2011 to create high-quality online contents.
-
前田 裕二YUJI MAEDASHOWROOM株式会社
代表取締役社長前田 裕二YUJI MAEDASHOWROOM株式会社
代表取締役社長1987年東京都生まれ。2010年に早稲田大学政治経済学部を卒業後、UBS証券株式会社に入社。 2011年、UBS Securities LLCに移りニューヨーク勤務を経た後、 2013年に株式会社ディー・エヌ・エー入社。 “夢を叶える”ライブ配信プラットフォーム「SHOWROOM(ショールーム)」を立ち上げる。 2015年に当該事業をスピンオフ、SHOWROOM株式会社を設立。 ソニー・ミュージックエンタテインメントからの出資を受け、合弁会社化。 現在は、SHOWROOM株式会社・代表取締役社長として、SHOWROOM事業を率いる。 2017年6月には初の著書「人生の勝算」を出版、Amazonベストセラー1位を獲得。
Yuji Maeda joined UBS Securities Japan in 2010 after completing his bachelor degree in political science and economics at Waseda University. In July 2011 he was transferred to UBS Securities LLC in New York and began covering institutional investors who were based in the USA and Canada. After three years of his career as a Japanese equity sales person, he met Tomoko Namba, the founder of DeNA (Japanese interenet / social gaming company), which made him join DeNA afterward. He launched “”SHOWROOM”” in late 2013 as an internal corporate venture of DeNA, which ended up in being spun off into a separate company in 2015. Now he leads the whole business as the CEO of SHOWROOM Inc.
-
前川 洋輔YOSUKE MAEKAWAアマゾンジャパン合同会社
コンシューマーマーケティング統括本部
アソシエイトマーケティング部/アドバタイジングイノベーション部
部長前川 洋輔YOSUKE MAEKAWAアマゾンジャパン合同会社
コンシューマーマーケティング統括本部
アソシエイトマーケティング部/アドバタイジングイノベーション部
部長米Yahoo! Inc.傘下にて検索連動型広告の最大手であったオーバーチュア株式会社に2005年より所属、2007年のヤフー株式会社による同社統合に伴いYahoo! Asia (米Yahooのアジア統括部門)へ転籍、グローバルキャンペーンのオペレーションや効果改善を実践する。2010年、デジタル調査会社の コムスコア・ジャパン株式会社に入社、4年間にわたり同社の業務拡大に貢献すると共に、ブランド認知と顧客ポートフォリオの充実を進め、2012年より同社のカントリーマネージャーを務める。2014年「世界三大SSP」の一角を占めるPubMaticのカントリーマネージャーとなる。2017年よりアマゾンジャパン合同会社へ入社、アソシエイトマーケティング部及びアドバタイジングイノベーション部部長として、Eコマースを活用したパブリッシャーマネタイゼーションを推進する。 2015年、パブリッシャー・マネタイゼーション研究会(パブ研、代表幹事:横山 隆治)の立ち上げメンバーの一員として同会を発足。業界全体への提言・取り組みにも積極的に関与している。現同会幹事。
Yosuke Maekawa brings over 12 years of experience in the field of marketing industry in Japan. He joined Amazon Japan in January 2017, serves as head of Associates and Advertising Innovation, promoting opportunity for publisher monetization through collaborating with Amazon’s business. Prior to Amazon, Yosuke led Japan subsidy of PubMatic, where he worked with publishers to utilize Supply Side Technology to monetize their assets. Yosuke have also led comScore Japan KK from 2012, where he spent, in total four years expanding its operations and increasing the brand awareness and customer portfolio. He joined comScore from Yahoo! Inc., where he joined Overture Japan KK (later acquired by Yahoo! Japan) in 2005, later transitioned to Yahoo! Inc.,’s APAC operation in 2007. During his time at Yahoo! Inc., Yosuke increased efficiencies and operations through working with major global ad agencies and brands.
※ABC順
Agenda
-
砂田 和宏KAZUHIRO SUNADAデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
ブランドマーケティング本部
副本部長砂田 和宏KAZUHIRO SUNADAデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
ブランドマーケティング本部
副本部長編集プロダクション、デザインブティックを経て、2005年DAC入社。 動画広告の開発、マスメディアのデジタル事業開発を担当。近年はDACの新規事業開発を推進する傍ら、グループ企業、出資先の取締役も兼任。現職では、デジタル領域におけるブランディングにつながるコンテンツマーケティングや、動画制作をプロデュースする。
Founded Editorial Production Inc. in 1995 and engaged in contents production for publishers and newspapers. Joined DAC in 2005, worked on video ad and digital media production. Now he is in charge of digital content marketing and video production for brands.
-
江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
-
宮原 忍SHINOBU MIYAHARA株式会社プレイド
Business Development宮原 忍SHINOBU MIYAHARA株式会社プレイド
Business Development豊橋技術科学大学大学院工学研究科を修了後、日揮(システム企画・開発)・リクルート(サービス企画・開発/事業開発)・KADOKAWA(事業開発)・ベンチャー企業(事業開発)を経て、2017年2月よりプレイドに参画。
After graduating from Graduate School of Engineering, Toyohashi University of Technology, after undergoing JGC (system planning and development) recruit (service planning / development / business development), KADOKAWA (business development) and venture company (business development), in February 2017 Participate in PLAID inc.
-
亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
JOE MARTINDow Jones
Partnerships Director for APACJOE MARTINDow Jones
Partnerships Director for APAC
-
土井 健KEN DOI株式会社fluct
代表取締役 CEO土井 健KEN DOI株式会社fluct
代表取締役 CEO2008年株式会社サイバードに入社。モバイル広告代理店事業立ち上げに従事。
2011年に株式会社ECナビ(現:株式会社 VOAYGE GROUP)に入社し、 株式会社adingo(現: 株式会社fluct)に出向。事業を100億超に成長させ、2017年株式会社fluct代表取締役CEOに就任。親会社である東証一部上場の株式会社VOYAGE GROUPにおいても、2014年10月よりBOARDメンバーに就任し現在4期目。Joined CYBIRD Co., Ltd. in 2008 and engaged in creating mobile ad agency business. In 2011 moved to VOYAGE GROUP (former EC Navi) and fluct, Inc. (former Adingo). Successfully grow the business over 10 billion and became CEO of fluct in 2017. He is also a board member of its parental company VOYAGE GROUP since Oct, 2014 after their IPO.
-
浦山 利史TOSHIFUMI URAYAMA株式会社メディア・ヴァーグ
代表取締役 CEO浦山 利史TOSHIFUMI URAYAMA株式会社メディア・ヴァーグ
代表取締役 CEO2000年、株式会社ネコ・パブリッシングに入社。主に雑誌の販売促進業務を担当する。
2008年、株式会社小学館クリエイティブに入社。販売促進以外に、書籍の企画や編集など、出版に関わる多くの業務を担当する。
2010年6月に独立後、ネット上に質の高いコンテンツを提供することを目標とし、2011年4月に株式会社メディア・ヴァーグを設立、代表取締役に就任。Joined NEKO PUBLISHING CO., LTD., a hobby magazine publishing company, in 2000 and engaged in sales promotion of magazines. Moved to Shogakukan Creative in 2008 and worked in sales, planning, and editorial. Started his own business in 2010 and established mediavague Co., ltd. in April 2011 to create high-quality online contents.
-
山口 翔SHO YAMAGUCHI株式会社グライダーアソシエイツ
取締役CMO山口 翔SHO YAMAGUCHI株式会社グライダーアソシエイツ
取締役CMO株式会社マクロミルへ新卒入社。マーケティングリサーチの営業を経て、人事部にて新卒採用に従事。 2015年株式会社グライダーアソシエイツへ転籍後、キュレーションアプリantenna*[アンテナ]の広告営業、商品企画、経営戦略室長を経て、2017年1月に取締役に就任。 antenna*の事業全体(サービス開発・キュレーション・プロモーション・マネタイズなど)を統括し、2018年より事業のマネタイズに特化した取締役CMOに就任。
Joined Macromill,Inc. in 2009, engaged in sales of Marketing Research and recruiting. Joined GLIDER associates, INC. in 2015, worked on Ad sales on their curation app “antenna”, product planning, and business strategy. Became executive member since Jan 2017 and looked over antenna’s whole business. He is now an executive CMO, responsible for revenue and monetizing.
-
金谷 徹TETSU KANAYApopIn株式会社
マネージャー金谷 徹TETSU KANAYApopIn株式会社
マネージャー2015年に大手広告代理店グループを経て、popIn株式会社へ入社。以来、多くのパブリッシャーのマネタイズ、およびナショナルクライアントを中心とした広告主のマーケティング支援を行なっている。
After working at advertising agency group, joined popIn Inc. in 2015. Engaged in multiple projects on supporting publishers’ monetization and brand company’s marketing including many national clients.
-
亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト
ユーザー体験やメディアのブランドを損なうことなく、いかに効果の高い広告配信を実現するか。本セッションでは、AJAとサイバーエージェントが運営する「Ameba」が市場やユーザーの変化に伴い実際に行ってきた施策やノウハウを公開し、今パブリッシャーがするべき対策を解説する。
-
野屋敷 健太KENTA NOYASHIKI株式会社AJA
代表取締役社長野屋敷 健太KENTA NOYASHIKI株式会社AJA
代表取締役社長2008年にサイバーエージェントに新卒入社し、北海道支社にてセールスに従事。 2011年に株式会社CyberZ 取締役に就任。 2013年よりサイバーエージェントインターネット広告事業本部第二本部局長、2014年よりサイバーエージェント メディアディベロップメント事業本部 局長を務める。 2016年に株式会社AJA 取締役、2017年11月に代表取締役社長に就任。
Joined CyberAgent Inc. in 2008 and engaged in sales. Board Director at CyberZ (2011-2013), Director of Internet Ad Business Division at CyberAgent (2013), Director of Media Development Business Division (2014). Board Director of AJA in 2016 and became CEO in November 2017.
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
西尾 崇彦TAKAHIKO NISHIO株式会社晋遊舎
代表取締役社長西尾 崇彦TAKAHIKO NISHIO株式会社晋遊舎
代表取締役社長1976年長野県生まれ。株式会社晋遊舎代表取締役社長。都留文科大学在学中、米国カリフォルニア大学へ留学。帰国後、株式会社廣済堂を経て2004年より晋遊舎。2007年に『家電批評monoqlo』を企画。その後、『家電批評』『MONOQLO』『LDK』などのテスト誌を創刊。2016年10月、日本初の本格商品テストWEB『360.life(サンロクマルドットライフ)』を開設。2014年1月より現職
After working at another publishing company, joined Shinyusha in 2004. Planned consumer product testing magazine “Monoqlo” in 2007 and successfully published three consumer electronics review magazine “MONOQLO”, “Consumer Electonicis Review”, and “LDK”. In Oct. 2016, launched the Japan’s first product testing website “360.life”. He is the President and CEO since Jan 2014.
-
工藤 智昭TOMOAKI KUDO株式会社ジーニー
代表取締役 CEO工藤 智昭TOMOAKI KUDO株式会社ジーニー
代表取締役 CEO株式会社リクルート(現 株式会社リクルートホールディングス)入社。事業開発室にてアドネットワーク事業推進を行い、リクルートの広告を起点として、日本最大のエリアアドネットワークの構築を手掛ける。 2010年4月 ジーニーを設立、代表取締役社長に就任。 2012年8月 Geniee International Pte., Ltd.を設立、Representative Directorに就任
Joined Recruit Holdings Co., Ltd. and contributed to developing and building the largest ad network in Japan. Founded Geniee, Inc. in April 2010 and became CEO. He is also Representative Director of Geniee International Pte., Ltd., established in August 2012.
-
須賀 久彌HISAYA SUGA株式会社プレゼントキャスト
COO須賀 久彌HISAYA SUGA株式会社プレゼントキャスト
COO1996年 電通入社。 総合デジタル・センター、メディア・コンテンツ計画局、テレビ局ネットワーク1部(日本テレビ系(東阪名)担当)を経験の後、2006年プレゼントキャスト出向。2008年6月代表取締役社長就任。 民放テレビ局によるオリンピック公式競技動画配信サイトgorin.jpや民放公式テレビポータルTVerの立ち上げなどを手がける。 2017年12月電通への帰任につき、COOに就任、現在に至る。
Joined DENTSU INC. in 1996. After working at Digital Center, Media Contents Planning Department, Television Network Department 1 (in charge of NTV) at Dentsu, moved to PRESENTCAST Inc. in 2006. Engaged in creating gorin.jp, an official Olympic streaming service, and TVer, an online TV streaming service with Commercial broadcasters. He is CEO of PRESENTCAST since June, 2008. Will be returning to Dentsu but will remain as COO at PRESENTCAST from Dec 2017.
-
田上 正子tagami masakoTEADS JAPAN株式会社
HEAD OF PUBLISHING田上 正子tagami masakoTEADS JAPAN株式会社
HEAD OF PUBLISHING
-
安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長早稲田大政治経済学部卒。1985年読売新聞社入社。岐阜支局、横浜支局、経済部、2001年宣伝部次長、03年東京本社経済部次長、07年編集委員、14年中央公論新社学芸局中央公論編集主幹兼中央公論編集長、同年同社取締役雑誌編集主幹兼学芸局中央公論編集長。16年読売新聞東京本社執行役員広告局長、18年取締役広告局長。
Graduated from Waseda University. Joined The Yomiuri Shimbun in 1985. Staff Writer, Economic News Department in 1991, Senior Writer in 2007. Chuokoron-Shinsha, Inc. (Publishers), Managing Director, Editor in Chief in 2014. The Yomiuri Shimbun Corporate Officer, Chief Officer, Advertising in 2016. Director, Chief Officer, Advertising in 2018.
10分間ミーティング(10-Minute Meetings)の流れについて、招待パブリッシャーおよびミーティング参加者に説明いたします。
-
菅原 健一sugawara kenitiスマートニュース株式会社
ブランド広告責任者菅原 健一sugawara kenitiスマートニュース株式会社
ブランド広告責任者 -
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
NICHOLAS (NICK) KOVACパブマティック株式会社
カントリーマネージャーNICHOLAS (NICK) KOVACパブマティック株式会社
カントリーマネージャー日本市場におけるPubMatic社の成長や戦略的パートナーシップを構築するため、現職に2017年10月に就任。それ以前の5年間は、cci社とのパートナーシップを構築し、OpenX Japanを設立、同社のマネージングディレクターとしてビジネス拡大の役割を果たした。また、A9社(Amazonの関連会社)やGoogle社の新ソリューションのローンチに従事した経験を保有する。
Nicholas (Nick) Kovac joined in PubMatic as Country Manager Japan to develop its growing portfolio of Japan based accounts and strategic partnerships. Nick comes with a wealth of experience within the Industry, having spent the last five years founding and leading OpenX entry into Japan and partnership with cyber communications, a Dentsu group. He also worked with A9 (an Amazon company) and Google to launch new solutions into the Japanese market.
-
山口 武TAKESHI YAMAGUCHIIntegral Ad Science Japan株式会社
アカウント・エグゼクティブ山口 武TAKESHI YAMAGUCHIIntegral Ad Science Japan株式会社
アカウント・エグゼクティブニューヨーク大学ティッシュ芸術学部卒。2006年、Oddcast, Inc. 入社。2008年、Experian Marketing Solutions, Inc(ニューヨーク本社)にて大手広告主のマーケティングキャンペーンのサポートや戦略的コンサルティング業務を経験し、2011年に帰国、コムスコアジャパン株式会社にてクライアントサービスマネージャーとしてアドベリフィケーションやネット視聴率など多岐にわたるソリューションの営業サポートから実施までの実務を担当。2015年4月より現職。
Joined IAS Japan in April, 2015. Before IAS, worked at comScore Japan as Manager of Client Service, in charge of solution sales from 2011-2015. He also worked at Marketing Solutions, Inc and Oddcast, Inc. in New York, and engaged in marketing campaign for major advertisers’ clients and strategy consulting. BA from New York University Tisch School of Arts.
-
KEITH GROSSMANBloomberg
Global Chief Revenue OfficerKEITH GROSSMANBloomberg
Global Chief Revenue Officer
-
崎川 真澄MASUMI SAKIKAWAザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン
取締役 CEO崎川 真澄MASUMI SAKIKAWAザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン
取締役 CEO早稲田大学政経学部卒。1986年朝日新聞社入社。広告局にて東京、大阪、福岡、NYにて勤務。広告MU部時代は環境/CSRなどのテーマ広告開発・新規メディア事業開発業務に従事。その後、経営企画室では中期経営計画策定のほか朝日カルチャーセンター等グループ企業関連業務、社内情報共有システムの開発リーダーを務める。2013年からは「未来メディアプロジェクト」統括として MITメディアラボとのコラボレーション事業の一環として、データビジュアライゼーションの専門家等を招聘した国際イベントやデータジャーナリズムハッカソンを開催。2014年からは顧客データベース(DB)プロジェクトの創設メンバーとして、DBシステム開発、朝日IDの蓄積および利活用マーケティング業務に携わる。2017年5月、ザ・ハフィントン・ポスト・ジャパン取締役CEO就任。
EDUCATION Waseda University, Tokyo, Bachelor of Arts in Economics, 1986 PROFESSIONAL EXPERIENCE The Asahi Shimbun Co. (1986-2017) The Huffington Post Japan (2017- 1986- Assigned to the Advertising Department of The Asahi Shimbun. 1999- Chief of Advertising at The Asahi Shimbun New York bureau. 2002- Deputy Manager tasked with developing new media products and organizing problem-solving symposia on social issues at Tokyo Office. 2008- Senior member of Corporate Planning Office assigned to work out medium- and long-term business strategies. 2013- Project Leader of “The Asahi Shimbun Future Media Project” organizing an international symposium. 2014- Assigned to Tokyo Olympic Paralympics and Sports Strategy Team 2015- Project leader for Customer Relationship Management project conducting data driven marketing 2017- CEO, The Huffington Post Japan, Ltd
Join us to learn more above the state of live sports streaming, the increased opportunity for publishers to monetise all stream across all screens and the latest industry challenges to deliver a seamless advertising experience.
-
GAVIN BUXTONSpotX
Asia
Managing DirectorGAVIN BUXTONSpotX
Asia
Managing Directorマイクロソフトや米テレビ局ターナー、LinkedInなどのITやメディア企業でデジタル広告における17年以上の経験を有する。8年前からアジアに拠点を置き、IABシンガポールの役員も務める。SpotXでアジア地域統括となる前は、モバイルアドテク企業のS4Mで、APAC事業の立ち上げと成長に貢献した。
Buxton has over 17 years’ global experience in the digital advertising space, having worked in leadership roles at tech and publishing companies, including Microsoft, Turner Broadcasting, and LinkedIn, with the last eight years based in Asia. Prior to joining SpotX, he was at mobile adtech company S4M, where he led the successful establishment and growth of the business across the Asia-Pacific region. He is an active participant within the advertising industry and currently sits on the board of the IAB Singapore
-
小出 誠MAKOTO KOIDE資生堂ジャパン株式会社
メディア統括部長小出 誠MAKOTO KOIDE資生堂ジャパン株式会社
メディア統括部長1984年資生堂入社。大阪の販売会社の営業部門を経て、商品開発部。その後、宣伝部にてプリント媒体の出稿、イベントを担当。1994年より経営企画部で企業理念づくり、社内保育所の設置などを担当した後、2003年よりプロフェッショナル事業部でヘアサロンへの業務用品事業および美容室などのサービス事業運営に携わる。2008年より経営企画部に在籍し、本社ビル建て替えとグローバル総本店新設を含む「銀座再開発プロジェクト」と企業サイトの運営を担当。14年4月より現職(15年10月より資生堂ジャパン)。testtesttest
Joined Shiseido in 1984. After 2 years of sales experience in Osaka, moved to the Product Development Dept. in 1986. Took charge of the printing media and event administration in the Advertising Dept. In 1994, moved to the Corporate Strategy Dept., defined the Corporate Mission, and established in-corporate nursery place. Moved to the Professional Dept. in 2003 to plan and manage the hair/esthetic salon business. In 2008, moved to the Corporate Strategy Dept. for the second time, to take charge of the reconstruction of the headquarter building, the Ginza redevelopment project, and the management of the Corporate website. Since April 2014 to date, takes leadership in the Strategic Communication Dept. (Shiseido Japan since 2015.)
プログラマティック広告において、先見的な朝日新聞社と神戸新聞社より、広告収益とユーザーエクスペリエンスの改善のために、どのように新しいヘッダービディングテクノロジーを活用しているのか、それぞれの取り組みを語っていただく。
We will hear from forward-looking publishers Asahi Shimbun and Kobe Shimbun how they leveraged new header bidding technology to improve programmatic revenue and user experience. This session will be sponsored by Amazon Publisher Services.
-
柳田 竜哉Ryoya YANAGIDAFLUX
シニア エグゼクティブ マネジャー柳田 竜哉Ryoya YANAGIDAFLUX
シニア エグゼクティブ マネジャー2020年4月、FLUX入社。ヘッダービディングを中心にメディアマネタイズのサポートを担当。2001年に朝日新聞社に入社し、広告局、デジタルメディア本部を経て、2012年より朝日インタラクティブ社で取締役としCNET/ZDNetjapan、cnn.co.jp等のメディアビジネスを統括。朝日新聞社に帰任後はアドテクチームのマネジメントを担当し、運用型広告の領域に注力。
Joined FLUX in April 2020. He is in charge of media monetization support centered on header bidding. He joined Asahi Shimbun in 2001, and after working at an advertising office and digital media headquarters, he became a director at Asahi Interactive in 2012 and oversees media businesses such as CNET / ZDNetjapan and cnn.co.jp. After returning to Asahi Shimbun, he was in charge of managing the ad tech team, focusing on the area of operational advertising.
-
大町 聡SATOSHI OMACHI神戸新聞社
デジタル事業局 執行役員デジタル事業局長大町 聡SATOSHI OMACHI神戸新聞社
デジタル事業局 執行役員デジタル事業局長1983年神戸新聞社入社。編集局社会部記者、デスクなどを経験し、2007年、メディア局デジタル情報部長、2014年から現職。ウェブサイト「デイリースポーツオンライン」「神戸新聞NEXT」の運営、「デイリースポーツ」「神戸新聞」「馬サブロー」コンテンツ配信事業を担当する。近年はグループメディアのサンテレビジョン、ラジオ関西、京阪神エルマガジン社とのデジタル連携が進む。
Joined Kobe Shimbun in 1983. After working at editorial and desk, Director of Digital Information Media in 2007, and Director of Digital Business in 2014. He is in charge of its online media “Kobe Shimbun NEXT”, and online contents distribution of Daily Sports and Kobe Shimbun. Kobe Shimbun has been promoting digitalization among group media including radio and magazines.
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
加藤 貞顕SADAAKI KATO株式会社ピーズオブケーク
代表取締役CEO加藤 貞顕SADAAKI KATO株式会社ピーズオブケーク
代表取締役CEOアスキー、ダイヤモンド社に編集者として勤務。『もし高校野球の女子マネージャーがドラッカーの「マネジメント」を読んだら』など話題作を多数手がける。 2011年に株式会社ピースオブケイクを設立。コンテンツ配信プラットフォームcakes(ケイクス)とメディアプラットフォームnote(ノート)を運営。
Worked as an editor at major publishing company ASCII and DIAMOND, and produced many best sellers. Established Piece of Cake, inc. in 2011. Provides online contents platform “cakes” and media platform “note” where anyone can deliver their contents and connect with their fans.
-
北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
-
北田 淳JUN KITADAコンデナスト・ジャパン
社長北田 淳JUN KITADAコンデナスト・ジャパン
社長1968年6月7日生まれ。コンデナストジャパン社長、並びに雑誌VOGUE JAPAN、GQ JAPAN、VOGUE Wedding、 WIREDのパブリッシャー。1991年武蔵大学を卒業後、株式会社アド電通東京に入社。その後株式会社中央公論社に入社し、広告局で GQ JAPANとMarie Claireの広告を担当。その後1997年コンデナスト・パブリケーションズ・ジャパン入社。広告・マーケティング部長などを経て、 2010年現職。コンデナストのデジタル、マルチプラットフォーム戦略を強力に推進し、プリントメディア、ウェブメディア、イヴェント等に加え、VIDEO事業にも日本の出版界でいち早く注力している。
Jun Kitada is President of Condé Nast Japan, and Publisher of a series of renowned titles including VOGUE JAPAN, GQ JAPAN, VOGUE Wedding and WIRED magazines. After graduating in Economics from Musashi University in 1991, he began his career at Ad Dentsu Tokyo as an advertising sales rep. The following year, he moved to Chuokorun Shinsha and was placed in charge of advertising for GQ JAPAN and Marie Claire. In 1997, he was recruited by Condé Nast Publications Japan, where he became Manager of the VOGUE JAPAN Advertising Department in 2001 and became Manager of the GQ JAPAN Advertising Department in 2003. In 2006, he was promoted to Vice-President in Charge of Advertising and Marketing. In 2010, Kitada was appointed President of Condé Nast Publications Japan and its subsidiary Condé Nast Digital. Condé Nast Japan is leading the fashion media market in Japan, with Kitada’s strategic initiative on digital development, flagship events, and a recent digital video business development.
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGAログリー株式会社
代表取締役吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGAログリー株式会社
代表取締役1977年生まれ。早稲田大学大学院 博士課程修了 博士(工学)。2006年ログリー株式会社を設立し、代表取締役に就任。以来、ログ分析技術をコアコンピタンスとしてレコメンドシステムや広告配信システムの開発に取り組む。Hirokazu born in 1977. He received a Ph.D. in Engineering from Waseda University. He founded Logly, Inc. in 2006 and become the president & CEO.
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
-
前田 裕二YUJI MAEDASHOWROOM株式会社
代表取締役社長前田 裕二YUJI MAEDASHOWROOM株式会社
代表取締役社長1987年東京都生まれ。2010年に早稲田大学政治経済学部を卒業後、UBS証券株式会社に入社。 2011年、UBS Securities LLCに移りニューヨーク勤務を経た後、 2013年に株式会社ディー・エヌ・エー入社。 “夢を叶える”ライブ配信プラットフォーム「SHOWROOM(ショールーム)」を立ち上げる。 2015年に当該事業をスピンオフ、SHOWROOM株式会社を設立。 ソニー・ミュージックエンタテインメントからの出資を受け、合弁会社化。 現在は、SHOWROOM株式会社・代表取締役社長として、SHOWROOM事業を率いる。 2017年6月には初の著書「人生の勝算」を出版、Amazonベストセラー1位を獲得。
Yuji Maeda joined UBS Securities Japan in 2010 after completing his bachelor degree in political science and economics at Waseda University. In July 2011 he was transferred to UBS Securities LLC in New York and began covering institutional investors who were based in the USA and Canada. After three years of his career as a Japanese equity sales person, he met Tomoko Namba, the founder of DeNA (Japanese interenet / social gaming company), which made him join DeNA afterward. He launched “”SHOWROOM”” in late 2013 as an internal corporate venture of DeNA, which ended up in being spun off into a separate company in 2015. Now he leads the whole business as the CEO of SHOWROOM Inc.
-
前川 洋輔YOSUKE MAEKAWAアマゾンジャパン合同会社
コンシューマーマーケティング統括本部
アソシエイトマーケティング部/アドバタイジングイノベーション部
部長前川 洋輔YOSUKE MAEKAWAアマゾンジャパン合同会社
コンシューマーマーケティング統括本部
アソシエイトマーケティング部/アドバタイジングイノベーション部
部長米Yahoo! Inc.傘下にて検索連動型広告の最大手であったオーバーチュア株式会社に2005年より所属、2007年のヤフー株式会社による同社統合に伴いYahoo! Asia (米Yahooのアジア統括部門)へ転籍、グローバルキャンペーンのオペレーションや効果改善を実践する。2010年、デジタル調査会社の コムスコア・ジャパン株式会社に入社、4年間にわたり同社の業務拡大に貢献すると共に、ブランド認知と顧客ポートフォリオの充実を進め、2012年より同社のカントリーマネージャーを務める。2014年「世界三大SSP」の一角を占めるPubMaticのカントリーマネージャーとなる。2017年よりアマゾンジャパン合同会社へ入社、アソシエイトマーケティング部及びアドバタイジングイノベーション部部長として、Eコマースを活用したパブリッシャーマネタイゼーションを推進する。 2015年、パブリッシャー・マネタイゼーション研究会(パブ研、代表幹事:横山 隆治)の立ち上げメンバーの一員として同会を発足。業界全体への提言・取り組みにも積極的に関与している。現同会幹事。
Yosuke Maekawa brings over 12 years of experience in the field of marketing industry in Japan. He joined Amazon Japan in January 2017, serves as head of Associates and Advertising Innovation, promoting opportunity for publisher monetization through collaborating with Amazon’s business. Prior to Amazon, Yosuke led Japan subsidy of PubMatic, where he worked with publishers to utilize Supply Side Technology to monetize their assets. Yosuke have also led comScore Japan KK from 2012, where he spent, in total four years expanding its operations and increasing the brand awareness and customer portfolio. He joined comScore from Yahoo! Inc., where he joined Overture Japan KK (later acquired by Yahoo! Japan) in 2005, later transitioned to Yahoo! Inc.,’s APAC operation in 2007. During his time at Yahoo! Inc., Yosuke increased efficiencies and operations through working with major global ad agencies and brands.
-
田北 浩章HIROAKI TAKITA株式会社東洋経済新報社
常務取締役田北 浩章HIROAKI TAKITA株式会社東洋経済新報社
常務取締役1960年大分県生まれ、株式会社東洋経済新報社 常務取締役。慶應義塾大学経済学部卒業後、東洋経済新報社に入社。 建設、医薬、証券、機械などの産業記者、『ベンチャークラブ』、『会社四季報』、『週刊東洋経済』等の各編集長、編集部長、証券部長、企業情報部長等を経て11年取締役執行員編集局長、16年より現職。 拓殖大学客員教授、TBS系「がっちりマンデー」等のゲストコメンテーターも。
Joined TOYO KEIZAI INC. after graduating from Keio University. Worked as a journalist in construction, medicine, mechanics, and stock markets. Experienced Editor in Chief of “Venture club”, “Japanese Company Handbook”, “Weeky Toyo Keizai” and other magazines. After experiencing several Director positions, became an Executive Editorial Director in 2011, and Managing Executive Director since 2016. He is also a guest commentator at several TV programs.
-
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。