デジタルコンテンツマーケティング部長
DATA DRIVEN & CONTENT MARKETING
データドリブンマーケティングがいよいよ加速してきました。各企業において、あらゆる部署に散在していたさまざまなマーケティングデータは統合され、大きな成果をもたらしています。また、こうしたデータ統合化の流れは、異なる企業間においても事例が出はじめました。
いつ・誰に・どんなことを伝えるか? それこそ神の手のように事細かに采配できる時代も、そう遠くはないのでしょう。そのとき問題になるのが「ストーリーテリング」です。そこには、まだまだ人のチカラが必要だからです。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
The current trend towards data-driven marketing is now more accelerated. Various marketing data, having been scattered in different departments, now are integrated into one single database which delivers beneficial results – not only within each company, this data integration happens but also among different ones.
How, with whom and what you communicate? It might be not too far from the era where you will be able to control and manage everything as if having the hands of God. So what should become increasingly important is “storytelling” – since it still requires human power.
Focusing on Data-Driven & Content Marketing, we launch our first 1day event: HOT TOPIC.
DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada
Speakers
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山口 有希子YUKIKO YAMAGUCHI日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長山口 有希子YUKIKO YAMAGUCHI日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長91年リクルートコスモスに入社。その後、商社にて各種海外プロジェクトや海外IT関連製品の輸入販売・マーケティングを実施。 企業のマーケティングコミュニケーションに20年以上従事。シスコシステムズ、オーバーチュア、ヤフージャパンのマーケティング管理職を経て、現在日本IBMにてデジタルコンテンツマーケティング&サービス部長として、新しいマーケティングに挑戦している。 日本アドバタイザーズ協会 理事、国際委員会 委員長。デザイン&テクノロジー協会 理事。
Over 20 years of experience in Marketing Communications in IT industries. Joined Recruit Cosmos in 1991. From 1995, joined a domestic trading firm and in charge of oversea projects & marketing. 2002-2007 Manager, Marketing & Communication in Cisco Systems 2007-2012 Senior Director, Marketing in Overture Ltd. Director, Marketing in Yahoo, Japan, Marketing Solution Company From 2012- Manager of Brand & Communications (Advertisement, PR, CSR, executive communications) in IBM Japan. From Aug. 1996, established a new department “Digital Contents Marketing & Service “ to elevate the digital marketing effectiveness. Chairman of International Committee of Japan Advertisers Association. Board member of the Design & Technology Association.
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山縣 亜己ACO YAMAGATAユニリーバジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング ブランドビルディングメディア メディアディレクター
山縣 亜己ACO YAMAGATAユニリーバジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング ブランドビルディングメディア メディアディレクター
外資系広告代理店での戦略プランニング経験を活かし、2005年にはイニシアティブメディア東京(IPGグループ)に入社し、日本代表を務める。2009年より現職において、効果的なチャネルコミュニケーションのあり方を追求、同時に効率的なメディアバイイングにも意欲的に取り組み、会社全体での投資効率を促進。また、HPCカテゴリーの中でもいち早くデジタルマーケティングを推進し、数々のデジタル施策での受賞に輝いている。
After experiencing strategic planning at advertising company, became CEO of Initiative Media in Tokyo, a global media agency at IPG Group. Joined Unilever as Media Director in 2009. Enganged in promoting effective channel communication and media buying, and improved efficiency in media investment. She has been leading digital marketing strategy in Unilever Japan and been awarded for many of her digital plans.
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上代 晃久AKIHISA KAMISHIRO日本マイクロソフト株式会社
コンシューマー & デバイス事業本部 マーケティング統括本部 デジタルリード上代 晃久AKIHISA KAMISHIRO日本マイクロソフト株式会社
コンシューマー & デバイス事業本部 マーケティング統括本部 デジタルリード日本マイクロソフト株式会社コンシューマー・デバイス・サービス事業部 のデジタルリードとして、デジタルを活用した家電量販店でのマーケティングから、自社製品のブランディングを担当。
As Digital Lead, Consumer Device Services group at Microsoft Japan, Mr. Kamishiro drives digital transformation in retail marketing and empowers Microsoft’s owned consumer product brands by implementing digital.
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高尾 啓人HIROTO TAKAO株式会社BitStar
マーケティング室 マーケティング・ディレクター高尾 啓人HIROTO TAKAO株式会社BitStar
マーケティング室 マーケティング・ディレクターメディアレップ、広告代理店を中心に一貫して広告業界に従事。 その後、動画系スタートアップ企業を経て、 2016年にBizcast社(現BitStar社)の創業フェーズに参画。 現在は、アライアンス、マーケティング領域を担当しております。
Engaged in ad/marketing business by working at media representative and ad agencies through his career. After working at Viibar, joined BitStar (former Bizcast), a startup that manages influencer platform for YouTubers and promotes matchmaking between influencers and corporations. Now in charge of alliance and marketing.
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高木 一成KATSUNARI TAKAGIトレジャーデータ株式会社
アカウントエグゼクティヴ
Account Executive, TREASURE DATA,K.K.高木 一成KATSUNARI TAKAGIトレジャーデータ株式会社
アカウントエグゼクティヴ
Account Executive, TREASURE DATA,K.K.マクロミルにて、消費財メーカーへのマーケティングリサーチ全般のコンサルティング、POSデータベース事業/「Questant」の事業責任者を担当。
グライダーアソシエイツにて、キュレーションマガジンantenna*の事業開発および、オーディエンスログをベースにした、ユーザーエンゲージメント指標のなどを開発を担当。
2017年3月より、トレジャーデータへ入社。ブランド/リテール/メディアの3つの観点でのデータを活用したビジネス支援および、データ連携施策を実現するプラットフォームとしてTREASURE DATA CDPの価値の最大化にチャレンジ中。In Macromill, he was responsible for marketing research overall consulting to consumer goods makers, and business manager of POS database project / “Questant”.
In Glider Associates, develop business development of curation magazine antenna * and develop user engagement indicator etc. based on audience log Joined Treasure Data from March 2017.
Challenging to maximize the value of TREASURE DATA CDP as a platform to realize business support and data cooperation measures utilizing data from three perspectives of brand / retail / media -
松崎 圭祐KEISUKE MATSUZAKI株式会社トヨタマーケティングジャパン
プロモーション室 第2プロモーショングループ松崎 圭祐KEISUKE MATSUZAKI株式会社トヨタマーケティングジャパン
プロモーション室 第2プロモーショングループ2013年4月にトヨタ自動車入社。2013年10月にトヨタマーケティングジャパンに出向。入社以来、車種ブランドの広告宣伝を担当。現在はアクア、ルーミー・タンクを担当。
Joined TOYOTA MORTER CORPORATION in 2013. Seconded to TOYOTA MARKETING JAPAN in October 2013, and engaged in brand promotion development. Currently in charge of developing promotion for ROOMY, TANK, and AQUA brands.
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深田 航志KOUJI FUKADA株式会社ビデオリサーチ
デジタルビジネス推進部 チーフAC深田 航志KOUJI FUKADA株式会社ビデオリサーチ
デジタルビジネス推進部 チーフAC1998 年ビデオリサーチ入社。調査部門に配属後、既存メディアの営業を経て、ビデオリサーチインタラクティブに出向。主にモバイルのメディアデータの開発・企画・営業を担当。昨年4月にビデオリサーチに戻り、テレビ視聴データと、外部データホルダーとの提携を担当。2017年10月からJIAAに出向中。
Joined Video Research Ltd. in 1998. Has experienced sales in media, mobile media data promotion and development, and data alliance between television and third parties. He is now engaged in Japan Interactive Advertising Association (JIAA) since October 2017.
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石井 龍夫TATSUO ISHII花王株式会社
デジタルマーケティングセンター シニアフェロー石井 龍夫TATSUO ISHII花王株式会社
デジタルマーケティングセンター シニアフェロー1980年花王に入社、販売部門を経験した後、事業部門でブランドマーケティング業務に14年携わる。事業部門では、メリーズ・ロリエ・キッチンケアプロダクツ・ビオレ・アジエンス等のブランドマネージャーを歴任。2003年から花王のweb活用戦略と企画運営に携り、2014年3月には、デジタルマーケティングセンターを新設、2017年1月に退任するまで花王のデジタルマーケティング活動を統括。現在は、同センターのシニアフェローを努める。
社外では、日本マーケティング協会のマーケティングマイスターやデジタルメディア広告電通賞の審査委員長、adobeマーケティング創世の会の理事長といった職務に携わっている。After join Kao in 1980, and having experienced the sales division, he engaged in brand marketing duties in a business section for 14 years.
In the business section, he successively hold brand managers such as baby diaper, sanitary products, kitchen detergent, Biore and Asience.
Ishii was engaged in web practical use strategy and plan administration of Kao from 2003 and unify digital marketing activity of Kao until he retire from digital marketing center, January, 2017. I work in the senior fellows of the center currently.
Out of Kao, he is engaged in marketing Meister of Japan marketing Association and the chairperson of the digital media advertisement Dentsu prize, and the chief director of the adobe executive board. -
山名 敏雄TOSHIO YAMANA日本航空株式会社
コーポレートブランド推進部 Webコミュニケーショングループ長山名 敏雄TOSHIO YAMANA日本航空株式会社
コーポレートブランド推進部 Webコミュニケーショングループ長新卒で日本航空に入社。自社システム開発プロジェクトのPM業務や、JAL ECサイトの企画・運営業務等に携わり、2016年4月より現職でJAL公式SNSアカウント運営統括、企業サイト運営統括等担当。
After joining Japan Airlines, Mr. Yamana engaged in system development projects as a Project Manager, and also experienced launching and development of JAL’s e-commerce website. He is now a Director of Web Communication Group at JAL and in charge of managing JAL’s official SNS accounts and corporate website.
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塚本 陽一YOICHI TSUKAMOTOカブドットコム証券株式会社
執行役塚本 陽一YOICHI TSUKAMOTOカブドットコム証券株式会社
執行役エフエム東京・電通・オプトなどを経て、2013年にKDDIに入社。
宣伝部担当部長・デジタルマーケティング部長などを歴任。
2017年6月より現職。After working at FM Tokyo, Dentsu, Opt, joined KDDI in 2013. Experienced the positiion as a director of advertising department and director of digital marketing at KDDI. He is now an executive member of kabu.com since June 2017.
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豊浦 洋祐YOSUKE TOYOURA日本コカ・コーラ株式会社
マーケティング本部 IMC iマーケティング 統括部長豊浦 洋祐YOSUKE TOYOURA日本コカ・コーラ株式会社
マーケティング本部 IMC iマーケティング 統括部長2001年にP&G Japanに入社。デジタルマーケティングマネージャーとして、主要ブランドのデジタルマーケティングを担当。2009年にNIKE Japan入社。デジタルマーケティングの責任者を経て、ランニングカテゴリーの広告クリエイティブ、メディア、デジタル全般の消費者コミュニケーション開発を担当。2013年に日本コカ・コーラ入社。iMarketing統括部長として、オウンドメディア、ソーシャルメディアを含むデジタルマーケティング全般を統括。The Holmes Report APAC Innovator 25
Joined P&G Japan in 2001 and ran digital marketing for Beauty and Cosmetics category. In 2009, joined NIKE Japan, engaged in customer communication development and leading digital marketing initiatives for all categories. Since 2013, leading digital marketing strategy, including owned media and social media, and activation for all brands as a Director of iMarketing at Coca-Cola Japan. Awarded as The Holmes Report Innovator 25 APAC 2017.
Agenda
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
【関連記事】オンオフを渡り歩く生活者、その購買体験を進化させる:日本マイクロソフト 上代晃久氏
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上代 晃久AKIHISA KAMISHIRO日本マイクロソフト株式会社
コンシューマー & デバイス事業本部 マーケティング統括本部 デジタルリード上代 晃久AKIHISA KAMISHIRO日本マイクロソフト株式会社
コンシューマー & デバイス事業本部 マーケティング統括本部 デジタルリード日本マイクロソフト株式会社コンシューマー・デバイス・サービス事業部 のデジタルリードとして、デジタルを活用した家電量販店でのマーケティングから、自社製品のブランディングを担当。
As Digital Lead, Consumer Device Services group at Microsoft Japan, Mr. Kamishiro drives digital transformation in retail marketing and empowers Microsoft’s owned consumer product brands by implementing digital.
【関連記事】「JALのブランド価値は『人』。だからSNSにこだわる」:日本航空 山名敏雄氏
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山名 敏雄TOSHIO YAMANA日本航空株式会社
コーポレートブランド推進部 Webコミュニケーショングループ長山名 敏雄TOSHIO YAMANA日本航空株式会社
コーポレートブランド推進部 Webコミュニケーショングループ長新卒で日本航空に入社。自社システム開発プロジェクトのPM業務や、JAL ECサイトの企画・運営業務等に携わり、2016年4月より現職でJAL公式SNSアカウント運営統括、企業サイト運営統括等担当。
After joining Japan Airlines, Mr. Yamana engaged in system development projects as a Project Manager, and also experienced launching and development of JAL’s e-commerce website. He is now a Director of Web Communication Group at JAL and in charge of managing JAL’s official SNS accounts and corporate website.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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高尾 啓人HIROTO TAKAO株式会社BitStar
マーケティング室 マーケティング・ディレクター高尾 啓人HIROTO TAKAO株式会社BitStar
マーケティング室 マーケティング・ディレクターメディアレップ、広告代理店を中心に一貫して広告業界に従事。 その後、動画系スタートアップ企業を経て、 2016年にBizcast社(現BitStar社)の創業フェーズに参画。 現在は、アライアンス、マーケティング領域を担当しております。
Engaged in ad/marketing business by working at media representative and ad agencies through his career. After working at Viibar, joined BitStar (former Bizcast), a startup that manages influencer platform for YouTubers and promotes matchmaking between influencers and corporations. Now in charge of alliance and marketing.
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深田 航志KOUJI FUKADA株式会社ビデオリサーチ
デジタルビジネス推進部 チーフAC深田 航志KOUJI FUKADA株式会社ビデオリサーチ
デジタルビジネス推進部 チーフAC1998 年ビデオリサーチ入社。調査部門に配属後、既存メディアの営業を経て、ビデオリサーチインタラクティブに出向。主にモバイルのメディアデータの開発・企画・営業を担当。昨年4月にビデオリサーチに戻り、テレビ視聴データと、外部データホルダーとの提携を担当。2017年10月からJIAAに出向中。
Joined Video Research Ltd. in 1998. Has experienced sales in media, mobile media data promotion and development, and data alliance between television and third parties. He is now engaged in Japan Interactive Advertising Association (JIAA) since October 2017.
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松崎 圭祐KEISUKE MATSUZAKI株式会社トヨタマーケティングジャパン
プロモーション室 第2プロモーショングループ松崎 圭祐KEISUKE MATSUZAKI株式会社トヨタマーケティングジャパン
プロモーション室 第2プロモーショングループ2013年4月にトヨタ自動車入社。2013年10月にトヨタマーケティングジャパンに出向。入社以来、車種ブランドの広告宣伝を担当。現在はアクア、ルーミー・タンクを担当。
Joined TOYOTA MORTER CORPORATION in 2013. Seconded to TOYOTA MARKETING JAPAN in October 2013, and engaged in brand promotion development. Currently in charge of developing promotion for ROOMY, TANK, and AQUA brands.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
【関連記事】 「デジタル化するほど、価値あるコンテンツが大事になる」:花王 デジタルマーケティングセンター 石井龍夫氏
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石井 龍夫TATSUO ISHII花王株式会社
デジタルマーケティングセンター シニアフェロー石井 龍夫TATSUO ISHII花王株式会社
デジタルマーケティングセンター シニアフェロー1980年花王に入社、販売部門を経験した後、事業部門でブランドマーケティング業務に14年携わる。事業部門では、メリーズ・ロリエ・キッチンケアプロダクツ・ビオレ・アジエンス等のブランドマネージャーを歴任。2003年から花王のweb活用戦略と企画運営に携り、2014年3月には、デジタルマーケティングセンターを新設、2017年1月に退任するまで花王のデジタルマーケティング活動を統括。現在は、同センターのシニアフェローを努める。
社外では、日本マーケティング協会のマーケティングマイスターやデジタルメディア広告電通賞の審査委員長、adobeマーケティング創世の会の理事長といった職務に携わっている。After join Kao in 1980, and having experienced the sales division, he engaged in brand marketing duties in a business section for 14 years.
In the business section, he successively hold brand managers such as baby diaper, sanitary products, kitchen detergent, Biore and Asience.
Ishii was engaged in web practical use strategy and plan administration of Kao from 2003 and unify digital marketing activity of Kao until he retire from digital marketing center, January, 2017. I work in the senior fellows of the center currently.
Out of Kao, he is engaged in marketing Meister of Japan marketing Association and the chairperson of the digital media advertisement Dentsu prize, and the chief director of the adobe executive board.
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塚本 陽一YOICHI TSUKAMOTOカブドットコム証券株式会社
執行役塚本 陽一YOICHI TSUKAMOTOカブドットコム証券株式会社
執行役エフエム東京・電通・オプトなどを経て、2013年にKDDIに入社。
宣伝部担当部長・デジタルマーケティング部長などを歴任。
2017年6月より現職。After working at FM Tokyo, Dentsu, Opt, joined KDDI in 2013. Experienced the positiion as a director of advertising department and director of digital marketing at KDDI. He is now an executive member of kabu.com since June 2017.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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高木 一成KATSUNARI TAKAGIトレジャーデータ株式会社
アカウントエグゼクティヴ
Account Executive, TREASURE DATA,K.K.高木 一成KATSUNARI TAKAGIトレジャーデータ株式会社
アカウントエグゼクティヴ
Account Executive, TREASURE DATA,K.K.マクロミルにて、消費財メーカーへのマーケティングリサーチ全般のコンサルティング、POSデータベース事業/「Questant」の事業責任者を担当。
グライダーアソシエイツにて、キュレーションマガジンantenna*の事業開発および、オーディエンスログをベースにした、ユーザーエンゲージメント指標のなどを開発を担当。
2017年3月より、トレジャーデータへ入社。ブランド/リテール/メディアの3つの観点でのデータを活用したビジネス支援および、データ連携施策を実現するプラットフォームとしてTREASURE DATA CDPの価値の最大化にチャレンジ中。In Macromill, he was responsible for marketing research overall consulting to consumer goods makers, and business manager of POS database project / “Questant”.
In Glider Associates, develop business development of curation magazine antenna * and develop user engagement indicator etc. based on audience log Joined Treasure Data from March 2017.
Challenging to maximize the value of TREASURE DATA CDP as a platform to realize business support and data cooperation measures utilizing data from three perspectives of brand / retail / media -
長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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山縣 亜己ACO YAMAGATAユニリーバジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング ブランドビルディングメディア メディアディレクター
山縣 亜己ACO YAMAGATAユニリーバジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング ブランドビルディングメディア メディアディレクター
外資系広告代理店での戦略プランニング経験を活かし、2005年にはイニシアティブメディア東京(IPGグループ)に入社し、日本代表を務める。2009年より現職において、効果的なチャネルコミュニケーションのあり方を追求、同時に効率的なメディアバイイングにも意欲的に取り組み、会社全体での投資効率を促進。また、HPCカテゴリーの中でもいち早くデジタルマーケティングを推進し、数々のデジタル施策での受賞に輝いている。
After experiencing strategic planning at advertising company, became CEO of Initiative Media in Tokyo, a global media agency at IPG Group. Joined Unilever as Media Director in 2009. Enganged in promoting effective channel communication and media buying, and improved efficiency in media investment. She has been leading digital marketing strategy in Unilever Japan and been awarded for many of her digital plans.
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亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト亀山 愛kameyama aiDIGIDAY[日本版]
編集者/アナリスト
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山口 有希子YUKIKO YAMAGUCHI日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長山口 有希子YUKIKO YAMAGUCHI日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長91年リクルートコスモスに入社。その後、商社にて各種海外プロジェクトや海外IT関連製品の輸入販売・マーケティングを実施。 企業のマーケティングコミュニケーションに20年以上従事。シスコシステムズ、オーバーチュア、ヤフージャパンのマーケティング管理職を経て、現在日本IBMにてデジタルコンテンツマーケティング&サービス部長として、新しいマーケティングに挑戦している。 日本アドバタイザーズ協会 理事、国際委員会 委員長。デザイン&テクノロジー協会 理事。
Over 20 years of experience in Marketing Communications in IT industries. Joined Recruit Cosmos in 1991. From 1995, joined a domestic trading firm and in charge of oversea projects & marketing. 2002-2007 Manager, Marketing & Communication in Cisco Systems 2007-2012 Senior Director, Marketing in Overture Ltd. Director, Marketing in Yahoo, Japan, Marketing Solution Company From 2012- Manager of Brand & Communications (Advertisement, PR, CSR, executive communications) in IBM Japan. From Aug. 1996, established a new department “Digital Contents Marketing & Service “ to elevate the digital marketing effectiveness. Chairman of International Committee of Japan Advertisers Association. Board member of the Design & Technology Association.
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田中準也Junya Tanaka株式会社インフォバーン
代表取締役 社長田中準也Junya Tanaka株式会社インフォバーン
代表取締役 社長
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豊浦 洋祐YOSUKE TOYOURA日本コカ・コーラ株式会社
マーケティング本部 IMC iマーケティング 統括部長豊浦 洋祐YOSUKE TOYOURA日本コカ・コーラ株式会社
マーケティング本部 IMC iマーケティング 統括部長2001年にP&G Japanに入社。デジタルマーケティングマネージャーとして、主要ブランドのデジタルマーケティングを担当。2009年にNIKE Japan入社。デジタルマーケティングの責任者を経て、ランニングカテゴリーの広告クリエイティブ、メディア、デジタル全般の消費者コミュニケーション開発を担当。2013年に日本コカ・コーラ入社。iMarketing統括部長として、オウンドメディア、ソーシャルメディアを含むデジタルマーケティング全般を統括。The Holmes Report APAC Innovator 25
Joined P&G Japan in 2001 and ran digital marketing for Beauty and Cosmetics category. In 2009, joined NIKE Japan, engaged in customer communication development and leading digital marketing initiatives for all categories. Since 2013, leading digital marketing strategy, including owned media and social media, and activation for all brands as a Director of iMarketing at Coca-Cola Japan. Awarded as The Holmes Report Innovator 25 APAC 2017.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。