執行役員
ブランディング・マーケティング担当(CMO)
デジタルの根幹を成すのはデータと言っても過言ではない。それゆえにデータの取得・分析能力は飛躍的な進化を続け、「データは身近な存在」と言えるようにすらなった。一方で、その背後にある真理や思考、本質を捉えることの難しさは増している。そんなことはAIによるディープラーニングに任せようと見る向きもあるだろう。
しかし、データとは単なる数字や情報ではない。人間の行動や感情の発露として「哲学」し、真の意味での理解を深めることには必ず価値がある。今回のDIGIDAY BRAND LEADERSでは、データの真の価値を探求し、その重要性を明らかにすることで、これからのマーケティングの展望を捉える。
DIGIDAY[日本版]編集長 分島 翔平
ブランディング・マーケティング担当執行役員、チーフ・マーケティング・オフィサー(CMO)として、ツーリズム事業に加えてB2B領域のマーケティング強化やグローバルブランドの強化を推進する。前職の日本IBM株式会社では、執行役員チーフ・マーケティング・オフィサー(CMO)、パフォーマンス・マーケティング・ディレクター、クラウド・AI担当プロダクト・マーケティング・ディレクターなどマーケティングの要職を歴任。システムズエンジニアや営業職の経歴も持つ。
Etsuko Kazaguchi commenced her tenure at JTB Corporation, assuming the role of Executive Officer responsible for Branding and Marketing, while concurrently serving as the Chief Marketing Officer (CMO). Her responsibilities encompass bolstering the tourism sector while spearheading initiatives to fortify marketing efforts within the B2B domain and for global brands.
Her previous tenure at IBM Japan featured pivotal roles within the realm of marketing, including that of CMO, Performance Marketing Director, and Cloud AI Product Marketing Director. Her professional journey is complemented by a wealth of experience as a systems engineer and within the domain of sales.
2014年に新卒でADKに入社し、
テレビ局及び大手流通系の広告主様を担当。
デマンドとサプライ双方の経験を生かし、
その後SpotX/Magniteで新規媒体開拓、
大手広告代理店とDSPとのパートナー戦略の立案・実行。
Haruya joined ADK in 2014 as a new graduate, where he was in charge of TV stations and major distribution advertisers.
With his experience in both demand and supply-side, at SpotX/Magnite, he helps develop and execute partnering strategies with major ad agencies and DSPs.
2000年よりデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム(DAC)国際事業部、オーバーチュア(現・ヤフージャパン)、アマゾン・ジャパンにて、日本での広告事業立ち上げに関わり、広告営業、事業開発部門の管理職を歴任。フェイスブック・ジャパンにて執行役員、動画アドテクノロジーのアンルーリーにてカントリーマネジャーとして勤務の後、2019年12月より現職。
In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search).
A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016 and ’Web person Award’ by Digital Marketing Institute in 2022.
株式会社電通ソリューション・デザイン局主任研究員。大阪大学社会技術共創研究センター(ELSIセンター)招へい教員。大阪大学文学研究科招へい研究員。大阪大学大学院文学研究科博士後期課程修了。博士(文学)。プラグマティズム言語哲学を専門とし、とくにその社会実装としてデータビジネスにおけるELSI対応にもとりくむ。著書に『〈公正〉を乗りこなす』、共著に小山虎編著『信頼を考える』(勁草書房、2018年)、共訳にロバート・ブランダム『プラグマティズムはどこから来て、どこへ行くのか』(勁草書房、2020年)がある。
Heechul Ju is a Visiting Researcher and Lecturer in Center on Ethical, Legal and Social Issues at Osaka University and a Chief Researcher in Solution Design Division at Dentsu Inc. He received his Ph.D. in Philosophy from Osaka University in 2019. His research interests include the philosophy of language with an influence of Pragmatism and its history of ideas and ELSI on Data Business. He is the author of Driving Fairness (Tarojirosya Editus) , the co-author of Thinking about Trust: From Leviathan to Artificial Intelligence (Keiso Shobo, 2018) and co-translator of the Japanese edition of Robert Brandom’s Perspectives on Pragmatism (Keiso Shobo, 2020).
コンサルティング業界に長らく従事したのち、2014年にデータ事業を立ち上げるべくヤフーへ入社。コンサルティング部隊の設立、DMPのプロダクト責任者を経て、2019年にデータマーケティング本部長に就任。2023年10月の合併に伴い、LINEヤフーのデータソリューションプロダクト責任者に就任し現職。
Having built a long career in the consulting industry, Hitoshi Kagiyama joined Yahoo Japan Corporation in 2014 to launch the data business. After establishing a consulting unit and serving as the product head of DMP, Kagiyama assumed Vice President of the Data Marketing Division in 2019. Following the merger of LINE and Yahoo Japan Corporation in October 2023, Kagiyama assumed the current role of a head of data solution products at LY Corporation.
2013年に新卒で楽天株式会社に入社。そこで新規営業を経験した後、2015年にApp Annie Japanにインサイドセールスとして入社。APAC のISチームのマネージメントも担う。2019年にはカスタマーサクセス部門に異動し、日本と東南アジアの顧客担当に。その後2021年8月にインサイドセールスマネジャーとしてコミューンに入社。2022年2月よりグローバル事業のビジネス領域を担当。2023年9月よりエヴァンジェリストとして活動。
I joined Rakuten, Inc. as a fresh graduate in 2013. After gaining experience in new business development, I transitioned to App Annie Japan in 2015 as an Inside Sales representative, eventually overseeing the management of the APAC Inside Sales team. In 2019, I moved to the Customer Success department, handling clients in Japan and Southeast Asia. By August 2021, I joined Commmune as an Inside Sales Manager and joined the global business sector in February 2022. As of September 2023, I’ve been actively serving as an Evangelist.
1972年北九州市生まれ。多摩美術大学卒。国内酒類メーカーから外資メーカーを経て、2014年サッポロビール株式会社に入社。新商品の立上げ担当、宣伝室のデジタル担当を経て、2021年4月からはヱビスブランド内でメディアプランニングを担当。23年9月より、恵比寿ガーデンプレイスなど運営するサッポロ不動産開発にジョイン。DX推進グループで、行動分析基盤の構築や業務のデジタル化を牽引。
Born in Kitakyushu City in 1972. Graduated from Tama Art University. After working for a domestic alcoholic beverage manufacturer and then a foreign manufacturer, he joined Sapporo Breweries, Ltd. in 2014.
After working on the launch of new products and in charge of digital in the advertising office, he has been in charge of media planning for the Yebisu brand since April 2021.
In September 2023, he joined Sapporo Real Estate Development, which operates Yebisu Garden Place and other properties.
In the DX Promotion Group, he is leading the construction of a behavioral analysis platform and the digitalization of business operations.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
PCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォームMagnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。
Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
エクスチュア株式会社代表取締役
エクスチュアテクノロジー株式会社代表取締役
株式会社ビーアイシーピー・データ取締役
データアナリストやマーケティングテクノロジーコンサルタントのキャリアを元にエクスチュア株式会社を創業。
ビジネスゴール達成に向けたテクノロジーの連携設計を得意としており大企業を中心に業種を問わず1000サイト以上のWeb解析導入活用推進を行う。
オンライン・オフラインデータを統合した分析と顧客接点における施策実行に関わる領域を幅広くカバーしている。
Exchua Inc. CEO
Exchua Technology Inc. CEO
BICP Data Inc. Board Director
Founded Exture leveraging a career as a data analyst and marketing technology consultant. Specializing in designing technology integrations for achieving business goals, we have successfully promoted the adoption and utilization of web analytics on over 1,000 websites, serving a wide range of industries with a focus on large enterprises.
The expertise spans a broad spectrum, encompassing the integration of online and offline data, as well as the execution of strategies in customer engagement touchpoints.
(株)電通にて、テレビ局・営業局(現BP局)で各10年。テレビメディアバイイングや番組企画立ち上げ、広告主のキャンペーン戦略立案、プランニング、実施等を担当。
電通退職後は、総合コンサルティングファーム、放送事業社、デジタル系クリエイティブブティックを経て現職。
At Dentsu Inc., I worked at the TV division and sales department for 10 years each. Responsible for TV media buying, program planning launches, and advertising campaign strategy planning, and implementation.
After leaving Dentsu, I worked at a general consulting firm, a broadcasting company, and a digital creative boutique before assuming my current position.
米国のグローバルアドテクノロジー企業で、サプライサイドにフォーカスしたビジネスを展開しております。マルチデバイス、マルチフォーマットのオムニチャネルアプローチをとっており、最近では広告配信面としてCTV/OTTが注目されておりますがさらにEC, マーケットプレイスなどのリテールメディアへの配信プロダクトを市場投入しています。
PubMatic is a global ad technology company based in the United States, and our business focuses on the supply side. We take a multi-device, multi-format omnichannel approach, although CTV/OTT has been attracting attention as a programmatic ads aspect recently, and we are also launching programmatic ads products for retail media such as EC and marketplaces.
株式会社ニューバランス ジャパンマーケティング部 ディレクター 1991年広告代理店の営業としてスタートしナイキジャパンで7年のマーケティング経験を経て2009年にニューバランスジャパンへ。マーケティングの責任者を務める。2017年-2019年には直営店およびECを統括。2020年より現職。
Marketing Director at New Balance Japan. Starting career at ad agency as account executive in 1991, after 7 year experience in Nike Japan, and finally joined to New Balance Japan in 2009. Specialty in advertising and brand management. During 2017-2019, leading DTC business: Retail and Ecom, and back to the Marketing Director position from 2020.
2023年1月より、The Trade Desk Japanにビジネスディベロップメントディレクターとして入社。顧客視点でのソリューション提案を軸に、日本におけるThe Trade Desk事業の開拓と拡大に従事しています。これまでデジタルマーケティング分野において15年以上のキャリアを有し、システムエンジニアから始まり広告代理店、Overture(現Yahoo! Japan)、Meta、Twitterなどのグローバル広告事業会社にてデマンド/サプライ双方にて営業統括からマネジメント・事業拡大まで幅広い経験を有しています。特にMetaではシンガポールのアジア本社からクライアントの国内外の事業展開を支援し、直近では、AppsFlyerで顧客のDX化だけではなく、モバイル計測の課題解決に従事していました。
Tetsuro joined The Trade Desk in January 2023 as Director of Business Development. Engaging in developing and expanding its business in Japan, Tetsuro has focused on problem-solving from the customers’ perspective. He has 15+ years of experience in digital marketing across system engineering to ad agency and global ad platforms such as Overture, Meta, Twitter(X), covering a wide range of experiences from sales and organizational management and business expansion in both demand and supply side. At Meta, he supported clients for their successful in developing their domestic and international businesses from its APAC headquarter in Singapore, and most recently at AppsFlyer, he led solving clients’ DX and mobile measurement challenges.
女子バスケットボール日本代表ヘッドコーチ。1979 (昭和54) 年6月5日生まれ、大分県出身。筑波大学を卒業したのち、渋谷教育学園幕張高校にて体育教師および女子バスケットボール部のコーチを務める。その後、東京医療保健大学にて女子バスケットボール部を新設し、全日本大学バスケットボール選手権大会で優勝するチームにまで育て上げた。高校教師時代の2007年から女子日本代表ではアナリストとして活動し、2017年に代表チームのアシスタントコーチに就任。東京2020オリンピックにて初のメダル獲得(銀メダル)に貢献し、2021年からヘッドコーチに昇格した。現在はパリ2024オリンピックにて金メダルの獲得を目指している。
Head Coach of the Japan Women’s Basketball National Team. Toru Onzuka was born on June 5, 1979 and is from Oita Prefecture. After graduating from the University of Tsukuba, he worked as a physical education teacher and was a Women’s Basketball Coach at Shibuya Kyoiku Gakuen Makuhari High School. He then established a new women’s basketball club at Tokyo Medical and Health University, and grew it into a team that won the All-Japan University Basketball Championship. He has been working as an analyst for the Japan Women’s Basketball National Team since 2007, when he was a high school teacher, and in 2017 he became the national team’s Assistant Coach. He contributed to the team’s first medal win (silver medal) at the Tokyo 2020 Olympics, and was promoted to Head Coach from 2021. He is currently aiming for a gold medal at the Paris 2024 Olympics.
新卒でコニカミノルタに入社。営業、販売企画、新規事業立上げ後、企業ブランディングやデジタルコミュニケーションのグローバル統括を担当。
2018年に株式会社ポーラへ入社。CRM推進、EC事業管掌を経て、現在は国内横断での事業・顧客戦略を担当し、事業モデル変革の推進に取り組んでいる。
2019年より日本アドバタイザーズ協会 デジタルマーケティング研究機構(旧 Web広告研究会)の代表幹事に就任。
Working at POLA Inc since 2018 and driving business transformation in charge of digital transformation task force, customer strategy division.
Previously worked at KONICA MINOLTA. Was dedicated to product sales, new business launch. Then moved to marketing division and drove global corporate branding, digital marketing as a lead global management in HQ.
2023年1月より、The Trade Desk Japanにビジネスディベロップメントディレクターとして入社。顧客視点でのソリューション提案を軸に、日本におけるThe Trade Desk事業の開拓と拡大に従事しています。これまでデジタルマーケティング分野において15年以上のキャリアを有し、システムエンジニアから始まり広告代理店、Overture(現Yahoo! Japan)、Meta、Twitterなどのグローバル広告事業会社にてデマンド/サプライ双方にて営業統括からマネジメント・事業拡大まで幅広い経験を有しています。特にMetaではシンガポールのアジア本社からクライアントの国内外の事業展開を支援し、直近では、AppsFlyerで顧客のDX化だけではなく、モバイル計測の課題解決に従事していました。
Tetsuro joined The Trade Desk in January 2023 as Director of Business Development. Engaging in developing and expanding its business in Japan, Tetsuro has focused on problem-solving from the customers’ perspective. He has 15+ years of experience in digital marketing across system engineering to ad agency and global ad platforms such as Overture, Meta, Twitter(X), covering a wide range of experiences from sales and organizational management and business expansion in both demand and supply side. At Meta, he supported clients for their successful in developing their domestic and international businesses from its APAC headquarter in Singapore, and most recently at AppsFlyer, he led solving clients’ DX and mobile measurement challenges.
エクスチュア株式会社代表取締役
エクスチュアテクノロジー株式会社代表取締役
株式会社ビーアイシーピー・データ取締役
データアナリストやマーケティングテクノロジーコンサルタントのキャリアを元にエクスチュア株式会社を創業。
ビジネスゴール達成に向けたテクノロジーの連携設計を得意としており大企業を中心に業種を問わず1000サイト以上のWeb解析導入活用推進を行う。
オンライン・オフラインデータを統合した分析と顧客接点における施策実行に関わる領域を幅広くカバーしている。
Exchua Inc. CEO
Exchua Technology Inc. CEO
BICP Data Inc. Board Director
Founded Exture leveraging a career as a data analyst and marketing technology consultant. Specializing in designing technology integrations for achieving business goals, we have successfully promoted the adoption and utilization of web analytics on over 1,000 websites, serving a wide range of industries with a focus on large enterprises.
The expertise spans a broad spectrum, encompassing the integration of online and offline data, as well as the execution of strategies in customer engagement touchpoints.
(株)電通にて、テレビ局・営業局(現BP局)で各10年。テレビメディアバイイングや番組企画立ち上げ、広告主のキャンペーン戦略立案、プランニング、実施等を担当。
電通退職後は、総合コンサルティングファーム、放送事業社、デジタル系クリエイティブブティックを経て現職。
At Dentsu Inc., I worked at the TV division and sales department for 10 years each. Responsible for TV media buying, program planning launches, and advertising campaign strategy planning, and implementation.
After leaving Dentsu, I worked at a general consulting firm, a broadcasting company, and a digital creative boutique before assuming my current position.
米国のグローバルアドテクノロジー企業で、サプライサイドにフォーカスしたビジネスを展開しております。マルチデバイス、マルチフォーマットのオムニチャネルアプローチをとっており、最近では広告配信面としてCTV/OTTが注目されておりますがさらにEC, マーケットプレイスなどのリテールメディアへの配信プロダクトを市場投入しています。
PubMatic is a global ad technology company based in the United States, and our business focuses on the supply side. We take a multi-device, multi-format omnichannel approach, although CTV/OTT has been attracting attention as a programmatic ads aspect recently, and we are also launching programmatic ads products for retail media such as EC and marketplaces.
女子バスケットボール日本代表ヘッドコーチ。1979 (昭和54) 年6月5日生まれ、大分県出身。筑波大学を卒業したのち、渋谷教育学園幕張高校にて体育教師および女子バスケットボール部のコーチを務める。その後、東京医療保健大学にて女子バスケットボール部を新設し、全日本大学バスケットボール選手権大会で優勝するチームにまで育て上げた。高校教師時代の2007年から女子日本代表ではアナリストとして活動し、2017年に代表チームのアシスタントコーチに就任。東京2020オリンピックにて初のメダル獲得(銀メダル)に貢献し、2021年からヘッドコーチに昇格した。現在はパリ2024オリンピックにて金メダルの獲得を目指している。
Head Coach of the Japan Women’s Basketball National Team. Toru Onzuka was born on June 5, 1979 and is from Oita Prefecture. After graduating from the University of Tsukuba, he worked as a physical education teacher and was a Women’s Basketball Coach at Shibuya Kyoiku Gakuen Makuhari High School. He then established a new women’s basketball club at Tokyo Medical and Health University, and grew it into a team that won the All-Japan University Basketball Championship. He has been working as an analyst for the Japan Women’s Basketball National Team since 2007, when he was a high school teacher, and in 2017 he became the national team’s Assistant Coach. He contributed to the team’s first medal win (silver medal) at the Tokyo 2020 Olympics, and was promoted to Head Coach from 2021. He is currently aiming for a gold medal at the Paris 2024 Olympics.
PCやモバイルなどのデバイスで広告収益を最大化する動画用広告配信プラットフォームMagnite」の日本のカントリーマネージャー。大手広告代理店と戦略的なパートナーシップを結び、国内パブリッシャーの在庫のマネタイズに取り組む。
デジタル広告業界で約20年の経験をもつ。黎明期のバナー広告を皮切りに、アフィリエイト、リスティングとキャリアを重ねた後、2012年からはオーストラリアの独立系トレーディングデスクSparc Media(日本マネージングディレクター)でプログラマティック分野に移行。その後も国内最大級のトレーディングデスクs1o interactive(海外事業戦略室シニアディレクター)やフィンランドのSSP企業Kiosked(日本カントリーマネージャー)で、広告サプライチェーンと広告代理店のニーズに関する知見を深めてきた。
Ken Harada is Japan’s Managing Director for Magnite. With about 20 years of experience in the digital advertising industry, he began his career with banner advertising and moved to the programmatic field from 2012 at the independent trading desk Sparc Media in Australia as Managing Director of Japan. He has since worked with multiple advertising supply chains and advertising agencies including one of the largest trading desks in Japan, s1o interactive and Kiosked, a Finnish SSP company.
2014年に新卒でADKに入社し、
テレビ局及び大手流通系の広告主様を担当。
デマンドとサプライ双方の経験を生かし、
その後SpotX/Magniteで新規媒体開拓、
大手広告代理店とDSPとのパートナー戦略の立案・実行。
Haruya joined ADK in 2014 as a new graduate, where he was in charge of TV stations and major distribution advertisers.
With his experience in both demand and supply-side, at SpotX/Magnite, he helps develop and execute partnering strategies with major ad agencies and DSPs.
株式会社電通ソリューション・デザイン局主任研究員。大阪大学社会技術共創研究センター(ELSIセンター)招へい教員。大阪大学文学研究科招へい研究員。大阪大学大学院文学研究科博士後期課程修了。博士(文学)。プラグマティズム言語哲学を専門とし、とくにその社会実装としてデータビジネスにおけるELSI対応にもとりくむ。著書に『〈公正〉を乗りこなす』、共著に小山虎編著『信頼を考える』(勁草書房、2018年)、共訳にロバート・ブランダム『プラグマティズムはどこから来て、どこへ行くのか』(勁草書房、2020年)がある。
Heechul Ju is a Visiting Researcher and Lecturer in Center on Ethical, Legal and Social Issues at Osaka University and a Chief Researcher in Solution Design Division at Dentsu Inc. He received his Ph.D. in Philosophy from Osaka University in 2019. His research interests include the philosophy of language with an influence of Pragmatism and its history of ideas and ELSI on Data Business. He is the author of Driving Fairness (Tarojirosya Editus) , the co-author of Thinking about Trust: From Leviathan to Artificial Intelligence (Keiso Shobo, 2018) and co-translator of the Japanese edition of Robert Brandom’s Perspectives on Pragmatism (Keiso Shobo, 2020).
新卒でコニカミノルタに入社。営業、販売企画、新規事業立上げ後、企業ブランディングやデジタルコミュニケーションのグローバル統括を担当。
2018年に株式会社ポーラへ入社。CRM推進、EC事業管掌を経て、現在は国内横断での事業・顧客戦略を担当し、事業モデル変革の推進に取り組んでいる。
2019年より日本アドバタイザーズ協会 デジタルマーケティング研究機構(旧 Web広告研究会)の代表幹事に就任。
Working at POLA Inc since 2018 and driving business transformation in charge of digital transformation task force, customer strategy division.
Previously worked at KONICA MINOLTA. Was dedicated to product sales, new business launch. Then moved to marketing division and drove global corporate branding, digital marketing as a lead global management in HQ.
2013年に新卒で楽天株式会社に入社。そこで新規営業を経験した後、2015年にApp Annie Japanにインサイドセールスとして入社。APAC のISチームのマネージメントも担う。2019年にはカスタマーサクセス部門に異動し、日本と東南アジアの顧客担当に。その後2021年8月にインサイドセールスマネジャーとしてコミューンに入社。2022年2月よりグローバル事業のビジネス領域を担当。2023年9月よりエヴァンジェリストとして活動。
I joined Rakuten, Inc. as a fresh graduate in 2013. After gaining experience in new business development, I transitioned to App Annie Japan in 2015 as an Inside Sales representative, eventually overseeing the management of the APAC Inside Sales team. In 2019, I moved to the Customer Success department, handling clients in Japan and Southeast Asia. By August 2021, I joined Commmune as an Inside Sales Manager and joined the global business sector in February 2022. As of September 2023, I’ve been actively serving as an Evangelist.
1972年北九州市生まれ。多摩美術大学卒。国内酒類メーカーから外資メーカーを経て、2014年サッポロビール株式会社に入社。新商品の立上げ担当、宣伝室のデジタル担当を経て、2021年4月からはヱビスブランド内でメディアプランニングを担当。23年9月より、恵比寿ガーデンプレイスなど運営するサッポロ不動産開発にジョイン。DX推進グループで、行動分析基盤の構築や業務のデジタル化を牽引。
Born in Kitakyushu City in 1972. Graduated from Tama Art University. After working for a domestic alcoholic beverage manufacturer and then a foreign manufacturer, he joined Sapporo Breweries, Ltd. in 2014.
After working on the launch of new products and in charge of digital in the advertising office, he has been in charge of media planning for the Yebisu brand since April 2021.
In September 2023, he joined Sapporo Real Estate Development, which operates Yebisu Garden Place and other properties.
In the DX Promotion Group, he is leading the construction of a behavioral analysis platform and the digitalization of business operations.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
コンサルティング業界に長らく従事したのち、2014年にデータ事業を立ち上げるべくヤフーへ入社。コンサルティング部隊の設立、DMPのプロダクト責任者を経て、2019年にデータマーケティング本部長に就任。2023年10月の合併に伴い、LINEヤフーのデータソリューションプロダクト責任者に就任し現職。
Having built a long career in the consulting industry, Hitoshi Kagiyama joined Yahoo Japan Corporation in 2014 to launch the data business. After establishing a consulting unit and serving as the product head of DMP, Kagiyama assumed Vice President of the Data Marketing Division in 2019. Following the merger of LINE and Yahoo Japan Corporation in October 2023, Kagiyama assumed the current role of a head of data solution products at LY Corporation.
2000年よりデジタル・アドバタイジング・コンソーシアム(DAC)国際事業部、オーバーチュア(現・ヤフージャパン)、アマゾン・ジャパンにて、日本での広告事業立ち上げに関わり、広告営業、事業開発部門の管理職を歴任。フェイスブック・ジャパンにて執行役員、動画アドテクノロジーのアンルーリーにてカントリーマネジャーとして勤務の後、2019年12月より現職。
In her current role, Haruyo is responsible for leading Index’s expansion in Japan, strengthening and forging relationships with partners across the programmatic ecosystem.
Prior to joining Index Exchange, Haruyo served as the Japan Country Manager for digital video marketplace Unruly, where she was tasked with leading Japanese marketers on a ‘video advertising journey.’ She has also held roles at Facebook, Amazon, and Overture Japan (now Yahoo Search).
A leading figure in the Japanese digital advertising space, Haruyo was named a ‘Woman to Watch’ by Campaign Asia in 2016 and ’Web person Award’ by Digital Marketing Institute in 2022.
ブランディング・マーケティング担当執行役員、チーフ・マーケティング・オフィサー(CMO)として、ツーリズム事業に加えてB2B領域のマーケティング強化やグローバルブランドの強化を推進する。前職の日本IBM株式会社では、執行役員チーフ・マーケティング・オフィサー(CMO)、パフォーマンス・マーケティング・ディレクター、クラウド・AI担当プロダクト・マーケティング・ディレクターなどマーケティングの要職を歴任。システムズエンジニアや営業職の経歴も持つ。
Etsuko Kazaguchi commenced her tenure at JTB Corporation, assuming the role of Executive Officer responsible for Branding and Marketing, while concurrently serving as the Chief Marketing Officer (CMO). Her responsibilities encompass bolstering the tourism sector while spearheading initiatives to fortify marketing efforts within the B2B domain and for global brands.
Her previous tenure at IBM Japan featured pivotal roles within the realm of marketing, including that of CMO, Performance Marketing Director, and Cloud AI Product Marketing Director. Her professional journey is complemented by a wealth of experience as a systems engineer and within the domain of sales.
株式会社ニューバランス ジャパンマーケティング部 ディレクター 1991年広告代理店の営業としてスタートしナイキジャパンで7年のマーケティング経験を経て2009年にニューバランスジャパンへ。マーケティングの責任者を務める。2017年-2019年には直営店およびECを統括。2020年より現職。
Marketing Director at New Balance Japan. Starting career at ad agency as account executive in 1991, after 7 year experience in Nike Japan, and finally joined to New Balance Japan in 2009. Specialty in advertising and brand management. During 2017-2019, leading DTC business: Retail and Ecom, and back to the Marketing Director position from 2020.
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。
DIGIDAY+ プレミアムプランにご登録いただくと、各種チケットが定価の10%OFF(例 ¥209,000 → ¥188,100)になる割引コードをご利用いただけます。
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※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。
- 参加チケット:1枚
- テーブルディスカッション:参加可
※Town Hall、8-Minute Meetingはご参加いただけません。