代表取締役社長
THE FUTURE THAT BRANDS SHOULD AIM FOR
いまブランドのマーケティングは、大きな転換期を迎えている。巨大プラットフォームの台頭、One to Oneコミュニケーションへのプレッシャー、GDPR問題、さらには欧米で先行する「ダイレクト・トゥ・コンシューマー(DTC)」のムーブメントなど、従来の考え方では解決できない、さまざまな課題が押し寄せているのだ。
こうした状況に対してブランドリーダーたちは、いかに立ち向かうべきか? 今回のDBLでは、未来に向けたブランドのあり方について議論していく。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
Brand marketing is now at a major turning point. It is facing various issues, such as the rise of giant platforms, pressure of One to One communication, GDPR issue, and “Direct-to-consumer (DTC)” movement, all of which cannot be solved with conventional way of thinking.
What should brand leaders do in response to such a situation? In this year’s DBL, we will discuss what brands should do as they aim for the future.
Shin Osada , Editor in chief, Digiday.jp
Attendee
クレディセゾン / 大和ハウス工業 / ギャップジャパン / カネボウ化粧品 / 永谷園 / パナソニック / パーソルホールディングス / パーソルキャリア / ポーラ / サンリオ / ソニーネットワークコミュニケーションズ / SUBARU / 三井住友カード / UCC上島珈琲 / ユー・エス・ジェイ / ワコール / ヤフー
※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略
Speakers
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江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
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大城 敦Atsushi Oshiro株式会社ポーラ
宣伝部 部長大城 敦Atsushi Oshiro株式会社ポーラ
宣伝部 部長03年ポーラ入社。 国内主力事業プロモーションの企画を経て地域営業を経験の後、ロジスティック部門に籍を置きながらリンクルショットや社内新ビジネスモデル開発等全社pjに横断的に携わる。 18年9月より宣伝部所属。19年1月より現職。
Oshiro joined Pola in 2003. After planning the promotion of the company’s main domestic projects and taking part in local marketing, he became a member of the logistics department while working for other projects, such as Wrinkle Shot and development of new business models throughout the company. He became a member of the advertisement department in September 2018 and was installed to his current position in January 2019.
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難波 瑛Akira Namba株式会社チョコレイト
Branded Content Unit Manager難波 瑛Akira Namba株式会社チョコレイト
Branded Content Unit Manager1981年生まれ。2005年、早稲田大学商学部卒業後、東急エージェンシー入社。ナショナルクライアント担当営業を経た後、国際戦略部員として上海DDBへ赴任。2014年以降、TBWA HAKUHODOにおいてマクドナルドの担当営業としてSNS戦略、CRM、新商品キャンペーン等のプロジェクトをリード。2018年、CHOCOLATE Inc.に参加。
Born in 1981, Akira joined TOKYU AGENCY after graduating from Waseda University. After building several solid years of experience as an Account Executive for the company’s major national clients, Akira became an expat at DDB Shanghai as an International Strategy specialist. Akira then joined TBWA HAKUHODO, overseeing the McDonald’s account as a leader for the SNS Strategy and CRM team before joining CHOCOLATE Inc. in 2018.
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佐藤 ビンゴBingo SatoVICE JAPAN GK
コマーシャルディレクター佐藤 ビンゴBingo SatoVICE JAPAN GK
コマーシャルディレクター1995年に「54-71」を同級生らと結成。バンド活動を続けると同時に、2007年に音楽レーベル&プロモーター事業を行う「contrarede」を設立。音楽だけでなく雑誌「Libertin DUNE」の刊行やバンドの海外ツアーを通じて「Vice US」との交流を深め、2012年にはグローバルメディアViceの日本支社「Vice Media Japan」を設立。現在、VICE JAPAN GK コマーシャルディレクターを務める。
Started a band called 54-71 with his friends in university. During such activity, Bingo started the music label called contrarede. It’s not only for music and it’s a publisher, too for some magazine. In 2012, Bingo started VICE MEDIA JAPAN. At present, he plays the role as Commercial Director.
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渡邉 英右Eisuke Watanabe株式会社Mizkan Holdings
執行役員CDO渡邉 英右Eisuke Watanabe株式会社Mizkan Holdings
執行役員CDO岐阜県出身、一橋大学 大学院 国際企業戦略研究科 (MBA) 卒。日本マイクロソフトなどを経て、日本マクドナルドのマーケティング本部の 上席部長としてスマートフォンのアプリやゲームと連携した施策をサポート。2018年11月 ㈱Mizkan Holdings 執行役員 CDO(Chief Digital Officer)に就任。
Watanabe was born in Gifu Prefecture. He is a graduate of Hitotsubashi University Graduate School’s International Corporate Strategy program (MBA). After working for Microsoft Japan and other organizations, he became Senior Director of Marketing at McDonald’s Japan to support a program that links with smartphone apps and games. He was appointed as Chief Digital Officer of Mizakan Holdings in November 2018.
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水島 剛Go Mizushimaインディードジャパン株式会社
マーケティング ディレクター水島 剛Go Mizushimaインディードジャパン株式会社
マーケティング ディレクター2004年米国ボストン大学学士号取得。05年博報堂入社。戦略プランナーとして、家電、車、ゲーム、流通、コスメ、飲料、教育、インフラ、動画コンテンツ等、様々な企業やサービスのマーケティング課題の解決業務に携わる。15年LINE株式会社に入社。『LINEバイト』『LINE Pay』のマーケティング責任者として、戦略立案から施策実行まで全プロセスをリード。18年2月より現職。Indeed Japanの求職者向け、及び採用担当者向けのマーケティングコミュニケーションを統括する。
Graduated at Boston University in 2004. Joined to Hakuhodo in 2005. As a strategic planner, worked for electronics, cars, games, retails, cosmetics, drinks, education, infrastructure, movie contents, and other companies and services, solving their marketing problems. Joined LINE in 2015, working for LINE Baito and LINE Pay as a marketing leader. Joined Indeed in 2018 as a marketing director.
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今井 新Hajime Imai株式会社I-ne
取締役/ブランディング本部長今井 新Hajime Imai株式会社I-ne
取締役/ブランディング本部長経営・事業戦略からブランド立案、プロダクトデザイン、コミュニケーション設計、広告クリエイティブディレクションを行う。 「BOTANIST」や「SALONIA」をはじめ、15ブランド以上を手がける。 EC事業を立ち上げ、ブランディング・マーケティングに特化するため、BDマーケティング本部を設立。 ハードコアミュージックカルチャーに影響を受けクリエイティブ職に従事。Hajime Imai engaged in creative work after influenced by hardcore music culture. Hajime is currently director of the Branding department at I-ne Co., Ltd., in charge of business strategy planning and management to brand planning, product designing, communication designing, and creative direction. Hajime works on more than 15 brands, including “”BOTANIST”” and “”SALONIA”” while establishing an E-commerce business and Brand Marketing Department to specialize in branding and marketing.
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緒方 恵Kei Ogata株式会社βace(Minimal - Bean to Bar Chocolate -)
取締役COO緒方 恵Kei Ogata株式会社βace(Minimal - Bean to Bar Chocolate -)
取締役COO東急ハンズのデジタル部門責任者を経て、2016年に中川政七商店の執行役員CDOとして入社し、DXを推進。
18年に取締役となり、販売・コミュニケーション・システム部門を統括。
21年7月に取締役CDOを退任し、パートタイムオフィサー(PTO)に就任するとともに、Minimal – Bean to Bar Chocolate -を運営する株式会社βaceの取締役に就任。After working as the head of digital department at Tokyu Hands, he joined Nakagawa Masashichi Shoten in 2016 as an executive officer CDO and promoted DX.
He became a director in 2016, overseeing the sales, communications, and systems divisions.
In July 2019, he stepped down as Director and CDO to become a Part Time Officer (PTO), and also became a Director of Bace Inc. which operates Minimal – Bean to Bar Chocolate -.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
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北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
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石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデント石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデントP&Gのマーケティング本部にて、洗濯洗剤関連製品、ヘルスケア製品、ファブリーズをはじめとした新製品やペットケア製品といったブランドマーケティングを日本、アメリカで担当したほか、クロスブランドマーケティング活動を統括するオペレーション部隊の責任者も含め、ブランド活動の川上から川下までを歴任。2016年に退社後はUCC上島珈琲にてマーケティング本部長を経験後、本年8月ウォルマートジャパン・西友に転職。現在に至る。
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リュウ シーチャウLiu Xiqiao株式会社フォリオ
取締役CMOリュウ シーチャウLiu Xiqiao株式会社フォリオ
取締役CMO一橋大学卒。P&G、RBで複数消費財カテゴリーのマーケティングを経て、J&J Japanのマーケティング本部長に就任。全ブランドの売上及びその収益責任を負い、かつデジタル戦略を統括する。二年間で全ブランドのマーケットシェア向上を実現した後、J&J香港の現地社長として赴任、一年間でV字回復して軌道に乗せる。2018年7月より現職。
After working in MNC FMCG companies like P&G and RB as marketer, Xiqiao joined J&J Japan as head of marketing in 2015. She led the team and delivered share growth for almost all brands and highest growth in 10years history. After that she was appointed Country Director of J&J Hong Kong and revamped long-time-struggling business within a year. Joined Folio as CMO since July 2018.
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村田 雅行Masayuki Murata株式会社メルカリ
執行役員CMO村田 雅行Masayuki Murata株式会社メルカリ
執行役員CMO2006年4月、楽天株式会社に入社。システム開発やシステムインテグレーション業務に従事。2009年2月、キラメックス株式会社を創業。オンラインのプログラミングスクール「TechAcademy」を立ち上げる。2016年2月ユナイテッド株式会社へ売却。2018年6月代表退任。同年8月、株式会社メルカリ執行役員CMO(Chief Marketing Officer)に就任。
Murata joined Rakuten Inc. in April 2006. He was engaged in system development and system integration business. He established Kiramex Corp. in February 2009 and launched an online programming school, TechAcademy. He sells TechAcademy to United Inc. and resigns as the representative in June 2018. He became the Chief Marketing Officer of Mercari Inc. in August the same year.
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飽浦 尚Nao Akuura株式会社IRIS
取締役 COO飽浦 尚Nao Akuura株式会社IRIS
取締役 COO2008年、インテージ入社、消費財のマーケティング戦略支援を担当。2014年、フリークアウト入社、事業開発を担当、退職後、複数企業の経営に従事し、2017年、IRIS取締役就任。
Joined INTAGE Inc. in charge of marketing support for FMCG in 2008. Joined FreakOut inc. in charge of business development in 2014, after retirement, engaged in management of multiple companies. Taken office as director COO of IRIS inc. in 2017.
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稲垣 聡Satoshi Inagaki株式会社ヤッホーブルーイング
マーケティングディレクター稲垣 聡Satoshi Inagaki株式会社ヤッホーブルーイング
マーケティングディレクターリクルートメディアコミュニケーションズ、パラドックス・クリエイティブのコピーライター/制作ディレクターを経て、2011年入社。「よなよなエール」他、主要製品ブランドのマーケティング戦略・ブランド戦略立案、新ブランド開発等を担当。中央大学大学院戦略経営研究科修了。2016年「日経NEXT CMO AWARD」ファイナリスト、2017・2018年「注目の次世代マーケター」(宣伝会議)選出 。
Inagaki joined the company in 2011 after working as a copy writer and production director for Recruit Media Communications and Paradox Creative. He was in charge of developing marketing and brand strategies for the company’s major brands, such as “Yona-yona Ale” plust more. He also worked on developing new brands for the company. Mr. Inagaki graduated from Chuo Graduate School of Strategic Management. He was a finalist of Nikkei NEXT CMO AWARD in 2016, and was chosen as “Next generation marketer in focus” (Sendenkaigi Co.) in 2017 and 2018.
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野原 聡Satoshi Nohara花王株式会社
ファブリックケア事業部 シニアマーケッター野原 聡Satoshi Nohara花王株式会社
ファブリックケア事業部 シニアマーケッター2006年花王株式会社入社。アタックを中心とした洗濯用洗剤カテゴリーのブランドマーケティングに従事。アタックNeoやアタックZERO発売を担当。
Joined Kao Corporation in 2006.Engaged in brand marketing for laundry detergent category. In charge of Attack Neo and Attack ZERO launch.
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スコット マッケンジーScott MackenzieBuzzFeed Japan株式会社
代表取締役社長スコット マッケンジーScott MackenzieBuzzFeed Japan株式会社
代表取締役社長1977年生まれ。ペンシルバニア大学で歴史学の学士号、ハーバード大学で東洋学の修士号を取得。また、ハーバード大学時代には、ICUに留学し、日本語を学ぶ。2000年8月VIACOM入社、MTV International、MTV Koreaの事業に携わる。2008年9月NBCユニバーサル グローバル・ネットワークス入社。2009年に同社代表取締役に就任。2013年4月NBCユニバーサル・エンターテイメントジャパンのビジネス・デベロップメント・ディレクターに就任。この2008年からの6年間を東京で過ごす。2014年2月NBCUniversal International Networks Asia(シンガポール)に入社し、Channel部門のVPに就任。ニュース番組「E! News Asia」や人気のリアリティシリーズに数多く携わる。2019年1月BuzzFeed Japan株式会社 代表取締役社長に就任。
Scott Mackenzie is CEO of BuzzFeed Japan. Scott leads BuzzFeed’s operations in Japan, which is a joint venture with Yahoo Japan, and is responsible for the overall growth and success of the company, including BuzzFeed’s advertising business, video business and franchises such as BuzzFeed News and Tasty Japan. Prior to joining BuzzFeed, Scott was with Universal Music and NBCUniversal International Networks Asia in Singapore, Universal Pictures International Entertainment and NBCUniversal Global Networks in Tokyo, and held various roles with Viacom in Seoul, Berlin and New York City. Scott holds an MA from Harvard University and a BA from University of Pennsylvania, and lives in Tokyo with his wife and children.
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仁科 奏So Nishina株式会社プレイド
Sales Director仁科 奏So Nishina株式会社プレイド
Sales Director早稲田大学を卒業後、株式会社NTTドコモに入社。ドコモショップの戦略立案から推進、実績管理まで担当。その後、株式会社セールスフォース・ドットコムへ入社し、大手小売業界担当営業を経験した後、業界規模を問わず自社製品の活用支援コンサルティングを担当。そして株式会社プレイドへ入社。現在はコマーシャル営業をリードしながら、営業企画、コミュニティ運営など幅広く担当。
After graduating from Waseda University, joined NTT DoCoMo, Inc. I am in charge of planning the strategy of docomo shop, promoting and managing results. After that, I joined Salesforce.com, Inc., and after having experience in sales for a large retail industry, I was in charge of consulting for utilization support of my products regardless of the size of the industry. Then I joined PlAID inc. Currently, while leading commercial sales, in charge of a wide range of business planning, community management.
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高山 達哉Tatsuya Takayama株式会社クラシコム
事業開発グループ マネージャー高山 達哉Tatsuya Takayama株式会社クラシコム
事業開発グループ マネージャー2015年9月にクラシコム入社。「北欧、暮らしの道具店」のブランド広告事業の立ち上げを行い、様々な企業とのタイアップ施策を統括。現在もメディアがもつ世界観やブランド価値を広告主にソリューションとして活用いただく取り組みに従事。
Joined KURASHICOM in September 2015. Launched the brand advertising business of “Hokuoh,kurashi no douguten” and managed branded contents with various companies. Engaged in efforts to use the worldview and brand value of media as a solution for advertisers.
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藤井 哲尚Tetsuhisa Fujiiスポティファイジャパン株式会社
広告事業統括藤井 哲尚Tetsuhisa Fujiiスポティファイジャパン株式会社
広告事業統括1999年より 2017年まで、株式会社博報堂 および株式会社博報堂DYホールディングスにて、統合コミュニケーション・デジタル・グローバルビジネス・事業開発の領域で活動。2017年10月より現職にて、Spotifyのフリービジネスの統括を担務。人の生活活動に関心を持ち、哲学・文化人類学・経済学・経営学などを修めつつ、フィールドワークも続けている。最近は、開墾と登山が趣味。
Fujii worked at Hakuhodo Inc. and Hakuhodo DY Holdings in fields such as comprehensive communication, digital, global business, and business development from 1999 to 2017. He has been in his current position from October 2017 and is also in charge of rounding up Spotify’s free business. He has a keen interest in people’s life activities, and while pursuing academic subjects such as philosophy, cultural anthropology, economics, and business administration, he conducts various field works as well. He enjoys land cultivation and mountain climbing.
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新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャー新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャーThe Trade Deskのカントリーマネージャーとして日本市場における同社プラットフォームのチャネル開発とサポートをリード。これまでビジネス企画・開発、メディア企画・開発、第三者配信など黎明期から様々なビジネスの立ち上げを担当。特に、インターネット広告ビジネス関連では広告プランニングから企業戦略立案・投資まで幅広い経験がある。現職以前は電通 デジタル・ビジネス局に所属、2014年7月より現職。
As the Japan Country Manager for The Trade Desk, Shintani leads development and support for its platform channels in Japan. Shintani has supervised the creation of a variety of new businesses in business planning/development, media planning/development, third-party ad serving, etc., and has an especially wide range of experience in internet advertising, from ad planning to corporate strategy design and investment. Shintani previously worked in Dentsu’s Digital Business Office and came to his current job in July 2014.
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河田 瑶子Yoko Kawataユニリーバ・ジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング
グローバル ブランド マネージャー河田 瑶子Yoko Kawataユニリーバ・ジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング
グローバル ブランド マネージャー新卒でユニリーバ入社 Dove/Vaseline/Luxなど複数のブランドで、マーケティングとして製品開発やプロモーションをリード。現在は、グローバルブランドマネージャーとして、ヘアケアNo.1ブランドであるLuxを担当しています。Joined Unilever as a new grad. I have an experience in both product mix development and promotion through several brands such as Dove / Vaseline / Lux. Now in charge of global brand manager for Lux, which is No.1 brand for hair category
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吉崎 裕介Yusuke Yoshizaki株式会社ポーラ
宣伝部 コミュニケーション企画チームコーポレートユニットリーダー吉崎 裕介Yusuke Yoshizaki株式会社ポーラ
宣伝部 コミュニケーション企画チームコーポレートユニットリーダー2010年ポーラ入社。プロダクトブランドのプロモーションや販売促進を経たのち、2017年よりコーポレートコミュニケーションを担当。アート コミュニケーション活動を展開するメディア『WE/』を立ち上げ、そのほか、女性応援やスポーツ支援など様々な側面での企業ブランディングに携わっている。
Joined 2010 POLA. After promoting product brand promotion and sales promotion, in charge of corporate communication from 2017. He launched the media “WE /”, which develops art communication activities, and is also involved in corporate branding in various aspects such as female support and sports support.
Agenda
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飽浦 尚Nao Akuura株式会社IRIS
取締役 COO飽浦 尚Nao Akuura株式会社IRIS
取締役 COO2008年、インテージ入社、消費財のマーケティング戦略支援を担当。2014年、フリークアウト入社、事業開発を担当、退職後、複数企業の経営に従事し、2017年、IRIS取締役就任。
Joined INTAGE Inc. in charge of marketing support for FMCG in 2008. Joined FreakOut inc. in charge of business development in 2014, after retirement, engaged in management of multiple companies. Taken office as director COO of IRIS inc. in 2017.
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高山 達哉Tatsuya Takayama株式会社クラシコム
事業開発グループ マネージャー高山 達哉Tatsuya Takayama株式会社クラシコム
事業開発グループ マネージャー2015年9月にクラシコム入社。「北欧、暮らしの道具店」のブランド広告事業の立ち上げを行い、様々な企業とのタイアップ施策を統括。現在もメディアがもつ世界観やブランド価値を広告主にソリューションとして活用いただく取り組みに従事。
Joined KURASHICOM in September 2015. Launched the brand advertising business of “Hokuoh,kurashi no douguten” and managed branded contents with various companies. Engaged in efforts to use the worldview and brand value of media as a solution for advertisers.
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難波 瑛Akira Namba株式会社チョコレイト
Branded Content Unit Manager難波 瑛Akira Namba株式会社チョコレイト
Branded Content Unit Manager1981年生まれ。2005年、早稲田大学商学部卒業後、東急エージェンシー入社。ナショナルクライアント担当営業を経た後、国際戦略部員として上海DDBへ赴任。2014年以降、TBWA HAKUHODOにおいてマクドナルドの担当営業としてSNS戦略、CRM、新商品キャンペーン等のプロジェクトをリード。2018年、CHOCOLATE Inc.に参加。
Born in 1981, Akira joined TOKYU AGENCY after graduating from Waseda University. After building several solid years of experience as an Account Executive for the company’s major national clients, Akira became an expat at DDB Shanghai as an International Strategy specialist. Akira then joined TBWA HAKUHODO, overseeing the McDonald’s account as a leader for the SNS Strategy and CRM team before joining CHOCOLATE Inc. in 2018.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデント石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデントP&Gのマーケティング本部にて、洗濯洗剤関連製品、ヘルスケア製品、ファブリーズをはじめとした新製品やペットケア製品といったブランドマーケティングを日本、アメリカで担当したほか、クロスブランドマーケティング活動を統括するオペレーション部隊の責任者も含め、ブランド活動の川上から川下までを歴任。2016年に退社後はUCC上島珈琲にてマーケティング本部長を経験後、本年8月ウォルマートジャパン・西友に転職。現在に至る。
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新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャー新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャーThe Trade Deskのカントリーマネージャーとして日本市場における同社プラットフォームのチャネル開発とサポートをリード。これまでビジネス企画・開発、メディア企画・開発、第三者配信など黎明期から様々なビジネスの立ち上げを担当。特に、インターネット広告ビジネス関連では広告プランニングから企業戦略立案・投資まで幅広い経験がある。現職以前は電通 デジタル・ビジネス局に所属、2014年7月より現職。
As the Japan Country Manager for The Trade Desk, Shintani leads development and support for its platform channels in Japan. Shintani has supervised the creation of a variety of new businesses in business planning/development, media planning/development, third-party ad serving, etc., and has an especially wide range of experience in internet advertising, from ad planning to corporate strategy design and investment. Shintani previously worked in Dentsu’s Digital Business Office and came to his current job in July 2014.
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村田 雅行Masayuki Murata株式会社メルカリ
執行役員CMO村田 雅行Masayuki Murata株式会社メルカリ
執行役員CMO2006年4月、楽天株式会社に入社。システム開発やシステムインテグレーション業務に従事。2009年2月、キラメックス株式会社を創業。オンラインのプログラミングスクール「TechAcademy」を立ち上げる。2016年2月ユナイテッド株式会社へ売却。2018年6月代表退任。同年8月、株式会社メルカリ執行役員CMO(Chief Marketing Officer)に就任。
Murata joined Rakuten Inc. in April 2006. He was engaged in system development and system integration business. He established Kiramex Corp. in February 2009 and launched an online programming school, TechAcademy. He sells TechAcademy to United Inc. and resigns as the representative in June 2018. He became the Chief Marketing Officer of Mercari Inc. in August the same year.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
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スコット マッケンジーScott MackenzieBuzzFeed Japan株式会社
代表取締役社長スコット マッケンジーScott MackenzieBuzzFeed Japan株式会社
代表取締役社長1977年生まれ。ペンシルバニア大学で歴史学の学士号、ハーバード大学で東洋学の修士号を取得。また、ハーバード大学時代には、ICUに留学し、日本語を学ぶ。2000年8月VIACOM入社、MTV International、MTV Koreaの事業に携わる。2008年9月NBCユニバーサル グローバル・ネットワークス入社。2009年に同社代表取締役に就任。2013年4月NBCユニバーサル・エンターテイメントジャパンのビジネス・デベロップメント・ディレクターに就任。この2008年からの6年間を東京で過ごす。2014年2月NBCUniversal International Networks Asia(シンガポール)に入社し、Channel部門のVPに就任。ニュース番組「E! News Asia」や人気のリアリティシリーズに数多く携わる。2019年1月BuzzFeed Japan株式会社 代表取締役社長に就任。
Scott Mackenzie is CEO of BuzzFeed Japan. Scott leads BuzzFeed’s operations in Japan, which is a joint venture with Yahoo Japan, and is responsible for the overall growth and success of the company, including BuzzFeed’s advertising business, video business and franchises such as BuzzFeed News and Tasty Japan. Prior to joining BuzzFeed, Scott was with Universal Music and NBCUniversal International Networks Asia in Singapore, Universal Pictures International Entertainment and NBCUniversal Global Networks in Tokyo, and held various roles with Viacom in Seoul, Berlin and New York City. Scott holds an MA from Harvard University and a BA from University of Pennsylvania, and lives in Tokyo with his wife and children.
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佐藤 ビンゴBingo SatoVICE JAPAN GK
コマーシャルディレクター佐藤 ビンゴBingo SatoVICE JAPAN GK
コマーシャルディレクター1995年に「54-71」を同級生らと結成。バンド活動を続けると同時に、2007年に音楽レーベル&プロモーター事業を行う「contrarede」を設立。音楽だけでなく雑誌「Libertin DUNE」の刊行やバンドの海外ツアーを通じて「Vice US」との交流を深め、2012年にはグローバルメディアViceの日本支社「Vice Media Japan」を設立。現在、VICE JAPAN GK コマーシャルディレクターを務める。
Started a band called 54-71 with his friends in university. During such activity, Bingo started the music label called contrarede. It’s not only for music and it’s a publisher, too for some magazine. In 2012, Bingo started VICE MEDIA JAPAN. At present, he plays the role as Commercial Director.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
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今井 新Hajime Imai株式会社I-ne
取締役/ブランディング本部長今井 新Hajime Imai株式会社I-ne
取締役/ブランディング本部長経営・事業戦略からブランド立案、プロダクトデザイン、コミュニケーション設計、広告クリエイティブディレクションを行う。 「BOTANIST」や「SALONIA」をはじめ、15ブランド以上を手がける。 EC事業を立ち上げ、ブランディング・マーケティングに特化するため、BDマーケティング本部を設立。 ハードコアミュージックカルチャーに影響を受けクリエイティブ職に従事。Hajime Imai engaged in creative work after influenced by hardcore music culture. Hajime is currently director of the Branding department at I-ne Co., Ltd., in charge of business strategy planning and management to brand planning, product designing, communication designing, and creative direction. Hajime works on more than 15 brands, including “”BOTANIST”” and “”SALONIA”” while establishing an E-commerce business and Brand Marketing Department to specialize in branding and marketing.
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藤井 哲尚Tetsuhisa Fujiiスポティファイジャパン株式会社
広告事業統括藤井 哲尚Tetsuhisa Fujiiスポティファイジャパン株式会社
広告事業統括1999年より 2017年まで、株式会社博報堂 および株式会社博報堂DYホールディングスにて、統合コミュニケーション・デジタル・グローバルビジネス・事業開発の領域で活動。2017年10月より現職にて、Spotifyのフリービジネスの統括を担務。人の生活活動に関心を持ち、哲学・文化人類学・経済学・経営学などを修めつつ、フィールドワークも続けている。最近は、開墾と登山が趣味。
Fujii worked at Hakuhodo Inc. and Hakuhodo DY Holdings in fields such as comprehensive communication, digital, global business, and business development from 1999 to 2017. He has been in his current position from October 2017 and is also in charge of rounding up Spotify’s free business. He has a keen interest in people’s life activities, and while pursuing academic subjects such as philosophy, cultural anthropology, economics, and business administration, he conducts various field works as well. He enjoys land cultivation and mountain climbing.
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リュウ シーチャウLiu Xiqiao株式会社フォリオ
取締役CMOリュウ シーチャウLiu Xiqiao株式会社フォリオ
取締役CMO一橋大学卒。P&G、RBで複数消費財カテゴリーのマーケティングを経て、J&J Japanのマーケティング本部長に就任。全ブランドの売上及びその収益責任を負い、かつデジタル戦略を統括する。二年間で全ブランドのマーケットシェア向上を実現した後、J&J香港の現地社長として赴任、一年間でV字回復して軌道に乗せる。2018年7月より現職。
After working in MNC FMCG companies like P&G and RB as marketer, Xiqiao joined J&J Japan as head of marketing in 2015. She led the team and delivered share growth for almost all brands and highest growth in 10years history. After that she was appointed Country Director of J&J Hong Kong and revamped long-time-struggling business within a year. Joined Folio as CMO since July 2018.
※「8分間ミーティング」について説明いたします。
※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
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江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
※「8分間ミーティング」について説明いたします。
※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
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野原 聡Satoshi Nohara花王株式会社
ファブリックケア事業部 シニアマーケッター野原 聡Satoshi Nohara花王株式会社
ファブリックケア事業部 シニアマーケッター2006年花王株式会社入社。アタックを中心とした洗濯用洗剤カテゴリーのブランドマーケティングに従事。アタックNeoやアタックZERO発売を担当。
Joined Kao Corporation in 2006.Engaged in brand marketing for laundry detergent category. In charge of Attack Neo and Attack ZERO launch.
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緒方 恵Kei Ogata株式会社βace(Minimal - Bean to Bar Chocolate -)
取締役COO緒方 恵Kei Ogata株式会社βace(Minimal - Bean to Bar Chocolate -)
取締役COO東急ハンズのデジタル部門責任者を経て、2016年に中川政七商店の執行役員CDOとして入社し、DXを推進。
18年に取締役となり、販売・コミュニケーション・システム部門を統括。
21年7月に取締役CDOを退任し、パートタイムオフィサー(PTO)に就任するとともに、Minimal – Bean to Bar Chocolate -を運営する株式会社βaceの取締役に就任。After working as the head of digital department at Tokyu Hands, he joined Nakagawa Masashichi Shoten in 2016 as an executive officer CDO and promoted DX.
He became a director in 2016, overseeing the sales, communications, and systems divisions.
In July 2019, he stepped down as Director and CDO to become a Part Time Officer (PTO), and also became a Director of Bace Inc. which operates Minimal – Bean to Bar Chocolate -.Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
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渡邉 英右Eisuke Watanabe株式会社Mizkan Holdings
執行役員CDO渡邉 英右Eisuke Watanabe株式会社Mizkan Holdings
執行役員CDO岐阜県出身、一橋大学 大学院 国際企業戦略研究科 (MBA) 卒。日本マイクロソフトなどを経て、日本マクドナルドのマーケティング本部の 上席部長としてスマートフォンのアプリやゲームと連携した施策をサポート。2018年11月 ㈱Mizkan Holdings 執行役員 CDO(Chief Digital Officer)に就任。
Watanabe was born in Gifu Prefecture. He is a graduate of Hitotsubashi University Graduate School’s International Corporate Strategy program (MBA). After working for Microsoft Japan and other organizations, he became Senior Director of Marketing at McDonald’s Japan to support a program that links with smartphone apps and games. He was appointed as Chief Digital Officer of Mizakan Holdings in November 2018.
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仁科 奏So Nishina株式会社プレイド
Sales Director仁科 奏So Nishina株式会社プレイド
Sales Director早稲田大学を卒業後、株式会社NTTドコモに入社。ドコモショップの戦略立案から推進、実績管理まで担当。その後、株式会社セールスフォース・ドットコムへ入社し、大手小売業界担当営業を経験した後、業界規模を問わず自社製品の活用支援コンサルティングを担当。そして株式会社プレイドへ入社。現在はコマーシャル営業をリードしながら、営業企画、コミュニティ運営など幅広く担当。
After graduating from Waseda University, joined NTT DoCoMo, Inc. I am in charge of planning the strategy of docomo shop, promoting and managing results. After that, I joined Salesforce.com, Inc., and after having experience in sales for a large retail industry, I was in charge of consulting for utilization support of my products regardless of the size of the industry. Then I joined PlAID inc. Currently, while leading commercial sales, in charge of a wide range of business planning, community management.
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稲垣 聡Satoshi Inagaki株式会社ヤッホーブルーイング
マーケティングディレクター稲垣 聡Satoshi Inagaki株式会社ヤッホーブルーイング
マーケティングディレクターリクルートメディアコミュニケーションズ、パラドックス・クリエイティブのコピーライター/制作ディレクターを経て、2011年入社。「よなよなエール」他、主要製品ブランドのマーケティング戦略・ブランド戦略立案、新ブランド開発等を担当。中央大学大学院戦略経営研究科修了。2016年「日経NEXT CMO AWARD」ファイナリスト、2017・2018年「注目の次世代マーケター」(宣伝会議)選出 。
Inagaki joined the company in 2011 after working as a copy writer and production director for Recruit Media Communications and Paradox Creative. He was in charge of developing marketing and brand strategies for the company’s major brands, such as “Yona-yona Ale” plust more. He also worked on developing new brands for the company. Mr. Inagaki graduated from Chuo Graduate School of Strategic Management. He was a finalist of Nikkei NEXT CMO AWARD in 2016, and was chosen as “Next generation marketer in focus” (Sendenkaigi Co.) in 2017 and 2018.
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水島 剛Go Mizushimaインディードジャパン株式会社
マーケティング ディレクター水島 剛Go Mizushimaインディードジャパン株式会社
マーケティング ディレクター2004年米国ボストン大学学士号取得。05年博報堂入社。戦略プランナーとして、家電、車、ゲーム、流通、コスメ、飲料、教育、インフラ、動画コンテンツ等、様々な企業やサービスのマーケティング課題の解決業務に携わる。15年LINE株式会社に入社。『LINEバイト』『LINE Pay』のマーケティング責任者として、戦略立案から施策実行まで全プロセスをリード。18年2月より現職。Indeed Japanの求職者向け、及び採用担当者向けのマーケティングコミュニケーションを統括する。
Graduated at Boston University in 2004. Joined to Hakuhodo in 2005. As a strategic planner, worked for electronics, cars, games, retails, cosmetics, drinks, education, infrastructure, movie contents, and other companies and services, solving their marketing problems. Joined LINE in 2015, working for LINE Baito and LINE Pay as a marketing leader. Joined Indeed in 2018 as a marketing director.
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河田 瑶子Yoko Kawataユニリーバ・ジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング
グローバル ブランド マネージャー河田 瑶子Yoko Kawataユニリーバ・ジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング
グローバル ブランド マネージャー新卒でユニリーバ入社 Dove/Vaseline/Luxなど複数のブランドで、マーケティングとして製品開発やプロモーションをリード。現在は、グローバルブランドマネージャーとして、ヘアケアNo.1ブランドであるLuxを担当しています。Joined Unilever as a new grad. I have an experience in both product mix development and promotion through several brands such as Dove / Vaseline / Lux. Now in charge of global brand manager for Lux, which is No.1 brand for hair category
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大城 敦Atsushi Oshiro株式会社ポーラ
宣伝部 部長大城 敦Atsushi Oshiro株式会社ポーラ
宣伝部 部長03年ポーラ入社。 国内主力事業プロモーションの企画を経て地域営業を経験の後、ロジスティック部門に籍を置きながらリンクルショットや社内新ビジネスモデル開発等全社pjに横断的に携わる。 18年9月より宣伝部所属。19年1月より現職。
Oshiro joined Pola in 2003. After planning the promotion of the company’s main domestic projects and taking part in local marketing, he became a member of the logistics department while working for other projects, such as Wrinkle Shot and development of new business models throughout the company. He became a member of the advertisement department in September 2018 and was installed to his current position in January 2019.
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吉崎 裕介Yusuke Yoshizaki株式会社ポーラ
宣伝部 コミュニケーション企画チームコーポレートユニットリーダー吉崎 裕介Yusuke Yoshizaki株式会社ポーラ
宣伝部 コミュニケーション企画チームコーポレートユニットリーダー2010年ポーラ入社。プロダクトブランドのプロモーションや販売促進を経たのち、2017年よりコーポレートコミュニケーションを担当。アート コミュニケーション活動を展開するメディア『WE/』を立ち上げ、そのほか、女性応援やスポーツ支援など様々な側面での企業ブランディングに携わっている。
Joined 2010 POLA. After promoting product brand promotion and sales promotion, in charge of corporate communication from 2017. He launched the media “WE /”, which develops art communication activities, and is also involved in corporate branding in various aspects such as female support and sports support.
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。