CBO
STORYTELLING
マーケティング活動におけるデジタル利用は、もはや当たり前の時代になりました。いま考えるべきことは、デジタルの手法ではなく、デジタルを通して何をどう語るのかです。
その一方、テクノロジーや社会の進化のスピードは、加速するばかり。そのため、人々にストーリーを伝えようとしても、随時対応しきれない現場も数多く存在しています。
今回のDIGIDAY BRAND LEADERSのテーマは、オンオフの垣根を超えた「ストーリーテリング」。ブランドにおける現代のストーリーテリングのあるべき姿について、業界の別け隔てなく、議論していきます。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
Nowadays, the use of digital technologies is the norm in marketing. What we need to now think about is not how to use these technologies, but how and what we can tell to others by using digital technology.
Yet the speed at which technologies and society evolve continues to accelerate, creating many situations where we are unable to properly relate a story to people when needed.
The theme for this year’s DIGIDAY BRAND LEADERS is Storytellingーstories that work both online and offline. We are going to explore what storytelling for a brand in a modern setting should be, regardless of industry.
DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada
Attendee
アウディ・ジャパン株式会社 / シャネル株式会社 / 株式会社クレディセゾン / 大和ハウス工業株式会社 / 富士フイルム株式会社 / グーグル合同会社 / Indeed Japan株式会社 / 株式会社カネボウ化粧品 / KDDI株式会社 / ライフネット生命保険株式会社 / NEC / 日本ロレアル株式会社 / 株式会社ニッセン / パナソニック株式会社 / 株式会社パルコ / 株式会社再春館製薬所 / 株式会社サンリオ / シャープマーケティングジャパン株式会社 / ソフトバンク株式会社 / ソニーネットワークコミュニケーションズ株式会社 / 株式会社スバルITクリエーションズ / 三井住友カード株式会社 / ティファニー・アンド・カンパニー・ジャパン・インク / 日本トイザらス株式会社 (ロゴ/企業名 ABC順)
Speakers
-
ANA ANDJELICANA ANDJELICRebecca Minkoff
CBOANA ANDJELICANA ANDJELICRebecca Minkoff
CBOストラテジスト、ライター、社会学博士。テクノロジー、ビジネス、クリエイティビティなどさまざまな領域を横断的に活躍するだけでなく、「MIT Media Lab」の学生との活動と同様、ニューヨークのカナルストリートにおける高級品偽造文化の研究にも熱心に取り組む。現在は「Rebecca Minkoff(レベッカミンコフ)」のCBO(チーフ・ブランド・オフィサー)を中心に、ファッションメディア「Lean Luxe(リーンラクス)」のボードメンバーとしても活躍。Rebecca Minkoffでは、同社の文化的な役割の定義と実行、及び全てのタッチポイントやブランディング施策における、一気通貫したストーリーテリングを担う。
Ana Andjelic is a strategist, writer and doctor of sociology. She seamlessly moves between technology, business and creativity, and is equally passionate about observing the counterfeit luxury goods scene on Canal street as about working with MIT Media Lab students. Ana is on the board of Lean Luxe and her day job is the Chief Brand Officer of Rebecca Minkoff. Ana’s role is to define and implement Rebecca Minkoff’s role in culture and to deliver a consistent brand narrative across all consumer touchpoints and brand executions.
-
金 高恩GOEUN KIMJapanTaxi株式会社
取締役 CMO金 高恩GOEUN KIMJapanTaxi株式会社
取締役 CMO父の仕事で日本に来て26年。Cyberagent、netprice、Yahoo!JAPAN、FashionWalkerで新規事業や会社の立ち上げ、プロデュース業務を担当。 その後、独立して多業種の企業の事業立ち上げをお手伝いした後、ファウンダーとして会社を立ち上げる。2015年、人々の生活に浸透している社会インフラを、ITの力を加えて進化させたいという思いからJapanTaxiへ入社。現在はJapanTaxiのCMOとして、プロモーション全般および新規事業の立ち上げを担当するほか、タクシー車両搭載の広告タブレットを展開する株式会社IRISの代表取締役社長を兼務。
Has resided in Japan for 26 years accompanying her father’s work there. Supervised new businesses at Cyberagent, netprice, Yahoo!JAPAN, and FashionWalker as well as having started a company and supervised production work. After that She became independent and assisted in the startup of companies in several industries before starting a company as a founder. In 2015 she joined JapanTaxi because she wanted to use the power of IT to evolve an infrastructure company that widely affected people’s lives. Today she serves as CMO of JapanTaxi and supervises all promotions and launching of new businesses as well as also serving as the representative director and president of IRIS Inc., which promotes the use of advertising tablets installed in taxis.
-
北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
-
柳田 洋顕HIROAKI YANAGIDAライオン株式会社
ヘルス&ホームケア事業本部オーラルケア事業部 ブランドマネージャー柳田 洋顕HIROAKI YANAGIDAライオン株式会社
ヘルス&ホームケア事業本部オーラルケア事業部 ブランドマネージャー1997年ライオンに入社。7年間営業を経験した後、マーケティング本部へ。商品開発担当として男性用ヘアケア、ボディケアブランド「PROTEC」の立ち上げに携わる。その後2012年に同本部のオーラルケア分野に移り、ブランドマネジャーに就任。ビトイーン等を担当しつつ、新ブランド「NONIO」を立ち上げた。
Yanagida joined Lion in 1997. After 7 years working in sales, he was transferred to the Marketing Division where he oversaw product development and was involved in launching the PROTEC brand of men’s haircare and bodycare products. He moved to the Oral Care section of the same division in 2012 and acted as brand manager, where he launched the new NONIO brand while in charge of Bitoin and other products.
-
棚橋 寛文HIROFUMI TANAHASHI株式会社プレイド
KARTE for App Project Owner棚橋 寛文HIROFUMI TANAHASHI株式会社プレイド
KARTE for App Project Owner明治大学理工学部卒業後、楽天に入社。サービスの企画・ディレクションや新規事業の立ち上げを経験。その後ビズリーチにて新規事業の立ち上げにPMとして携わる。2017年2月にプレイドに参画し、KARTE for AppのProject Ownerを務める。
After graduating from the Faculty of Science and Engineering, Meiji University, joined Rakuten. Experience planning and direction of service and launching new business. I was involved as a PM in the launch of a new business at Biz Reach. Participate in Plaid in February 2017 and become a Project Owner of KARTE for App.
-
吉田 大樹HIROKI YOSHIDA株式会社サイバー・コミュニケーションズ
セールス・ディビジョン チームマネージャー吉田 大樹HIROKI YOSHIDA株式会社サイバー・コミュニケーションズ
セールス・ディビジョン チームマネージャー1980年生まれ、岩手県出身。広告代理店や印刷会社を経て2007年に入社後、 自社で展開するプレミアムアドネットワーク「ADJUST」の商品企画及び営業の現場マネージャーとして5年間従事。その後各種DSPを活用したトレーディングデスクサービス「Performance X」のセールス、SSP事業者との商品企画、媒体社様の収益最大化サービス「IPM」などのチームを歴任し、プログラマティック領域を中心としたデマンド・サプライの2つの領域を経験。2017年2月に「ADJUST」のリブランド責任者となった後「BEYONDX PMP」を立ち上げ、現職。
Was born in Iwate Prefecture in 1980. Joined CCI in 2007 after going through an advertising agency and printing company. Had been working as a product planning and sales manager of the premium ad-network ‘ADJUST’ for 5 years, then engaged in sales of the trading desk service ‘Performance X’, product planning with SSP vendors, publisher trading desk service ‘IPM (Inventory Portfolio Management)’.Have experiences in both demand side and supply side mainly in programmatic advertising industry.Became a person in charge of re-branding ‘ADJUST’ in February 2017, then set up ’BEYONDX PMP’, and is now leading its sales.
-
安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長早稲田大政治経済学部卒。1985年読売新聞社入社。岐阜支局、横浜支局、経済部、2001年宣伝部次長、03年東京本社経済部次長、07年編集委員、14年中央公論新社学芸局中央公論編集主幹兼中央公論編集長、同年同社取締役雑誌編集主幹兼学芸局中央公論編集長。16年読売新聞東京本社執行役員広告局長、18年取締役広告局長。
Graduated from Waseda University. Joined The Yomiuri Shimbun in 1985. Staff Writer, Economic News Department in 1991, Senior Writer in 2007. Chuokoron-Shinsha, Inc. (Publishers), Managing Director, Editor in Chief in 2014. The Yomiuri Shimbun Corporate Officer, Chief Officer, Advertising in 2016. Director, Chief Officer, Advertising in 2018.
-
三宅 耕二KOJI MIYAKE株式会社日本経済新聞社
執行役員 デジタル事業 広告・IDユニット長三宅 耕二KOJI MIYAKE株式会社日本経済新聞社
執行役員 デジタル事業 広告・IDユニット長1985年に入社、大阪社会部配属。日経MJの編集に15年携わり、2011年日経MJ編集長。京都支社長を経て17年から現職。Joined in 1985, I was involved in editing Nikkei MJ for 15 years, and was editor of Nikkei MJ in 2011. After working as a Kyoto branch manager he has been in current position since 17 years.
-
遠藤 光一Koichi Endoチーターデジタル株式会社
営業部 部長遠藤 光一Koichi Endoチーターデジタル株式会社
営業部 部長2010年にチーターデジタルの前身であるエイケアシステムズに入社。チャネル営業、直販営業、アカウントマネジメント等を経て営業責任者となる。eコマースを主とした小売りやライフイベント系の各種メディアなどの支援経験が多い。
Joined A care Systems, the predecessor of Cheetah Digital at 2010. Become a sales director after experienced channel sales, direct sales, account management, etc. Many experiences supporting mainly e-commerce and various media.
-
山崎 雅弘MASAHIRO YAMAZAKIログリー株式会社
マーケティング・ソリューション部 執行役員 部長山崎 雅弘MASAHIRO YAMAZAKIログリー株式会社
マーケティング・ソリューション部 執行役員 部長2013年 ログリー株式会社入社 入社以来、営業として大手広告代理店を複数社担当。2016年 執行役員就任 現在はデマンドサイドの業務全般を統括。
Joined logly Inc. as a sales operative against major advertising agencies in 2013.Became an corporate officer in 2016 and managing whole operation of sales department to the present.
-
木村 美代子MIYOKO KIMURAアスクル株式会社
取締役兼CMO木村 美代子MIYOKO KIMURAアスクル株式会社
取締役兼CMO1988年、プラス株式会社に入社し、1993年には創業メンバーとして、アスクル事業推進室に配属。その後、1999年にアスクル株式会社が分社独立したと同時に、同社へ入社。 2009年には個人向けeコマースの、アスマル株式会社にて同社代表取締役社長を務める。アスクル株式会社に戻ってからは、個人向けeコマースのLOHACO事業に取り組む。2017年に取締役兼CMOに就任。
Miyoko Kimura joined the PLUS Corporation in 1988 and was assigned as a founding member of ASKUL Operations Promotion Office in 1993. She joined ASKUL Corporation when it was spun off from PLUS in 1999. She was appointed as Representative Director & President of Asumaru Corporation, an e-commerce company aimed at individual users in 2009. She later returned to ASKUL Corporation and worked on LOHACO, an e-commerce platform aimed at individual users. Kimura was then appointed as director and CMO in 2017.
-
岡本 典子NORIKO OKAMOTO株式会社FiNC
IC事業本部 CBO岡本 典子NORIKO OKAMOTO株式会社FiNC
IC事業本部 CBO20年に渡り、ナイキジャパン、ロレアル等外資系ブランドにて、ブランドマネジメントを担当。合計8つのブランドのマーケティングや組織マネジメントを行なう。現在は「Personal AI for everyone’s wellness」をミッションに掲げるヘルスケア×テクノロジー(人工知能)に特化したヘルステックベンチャー FiNCのブランディングを開発している。Over 20 years of brand management experience at No.1 global consumer goods companies including NIKE and L`Oreal. In total, managed 8 brands during the career. Currently, developing brand design for FiNC, healthtech. venture.
-
宮崎 伸夫NOBUO MIYAZAKI朝日新聞社
総合プロデュース室 室長宮崎 伸夫NOBUO MIYAZAKI朝日新聞社
総合プロデュース室 室長1990年朝日新聞社入社。キャリアの多くで広告局営業部門に所属し、自動車、情報通信、金融、化粧品、ファッションなどの業界を担当。2004年から3年間、広告局ロンドン駐在員(欧州・中東・アフリカ地域担当)を務める。2012年より約3年間、デジタル営業センター長補佐として、デジタル事業に携わった。2016年5月より現職にて、デジタル広告始め、新しいコミュニケーション商品の開発に従事。
Joined the Asahi Shimbun Company in 1990. In most of his career, he served as an advertising and sponsorship sales executive for a variety of industries such as automotive, ICT, financial-services, cosmetics, clothing and so on. From 2004 through 2007 in London, he helped overseas clients achieve their marketing communications goals in the Japanese market as Advertising and Sponsorship Sales Director, responsible for EMEA(Europe, Middle East and Africa) regions. Since 2012, he had served as Deputy Director, Digital Business Division for about 3 years. Since May 2016, he has taken the lead in the development of new communications products as Director, New Business Incubation Office.
-
江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
-
山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTOシャープマーケティングジャパン株式会社
マーケティング統括部
デジタルマーケティング部 主任山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTOシャープマーケティングジャパン株式会社
マーケティング統括部
デジタルマーケティング部 主任フォロワー46万を超える、シャープ公式ツイッターの運営者。マス広告を担当後、流れ流れて中の人。時にゆるいと称されるツイートでニュースやまとめ記事になることが日常に。企業コミュニケーションと広告の新しいあり方を模索しながら、日々ツイッター上でユーザーと交流を続けている。2014年大阪コピーライターズクラブ最高新人賞、突破クリエイティブアワード2015審査員特別賞、第50回佐治敬三賞、2018年東京コピーライターズクラブ新人賞。
SHARP official twitter account operator. @SHARP_JP has more than 460,000 followers. After taking charge of mass advertisement, currently engaged in SNS communication. @SHARP_JP is famous for loose, friendly, personal tweets and talking directly to consumers.
-
別所 哲也TETSUYA BESSHOショートショート フィルムフェスティバル & アジア
代表別所 哲也TETSUYA BESSHOショートショート フィルムフェスティバル & アジア
代表90年、日米合作映画『クライシス2050』でハリウッドデビュー。米国映画俳優組合(SAG)メンバーとなる。その後、映画・TV・舞台・ラジオ等で幅広く活躍し、 第1回岩谷時子賞奨励賞、第63回横浜文化賞を受賞。99年より、日本発の国際短編映画祭「ショートショート フィルムフェスティバル」を主宰し、文化庁文化発信 部門長官表彰を受賞。観光庁「VISIT JAPAN 大使」、外務省「ジャパン・ハウス」有識者諮問会議メンバーに就任。内閣府「世界で活躍し『日本』を発信する日本 人」の一人に選出。
Tetsuya Bessho made his Hollywood debut in 1990 with the Japanese-American made movie “Solar Crisis”, and became member of the Screen Actors Guild (SAG). He works across a broad range, from movies and TV to stage and radio, and won both the first Tokiko Iwatani Award Encouragement Prize and the 63rd Yokohama Cultural Award. From 1999 he has presided over the Japanese international short film festival “Short Shorts Film Festival & Asia”, and was recognized for this contribution with the Commissioner’s Award for the Promotion of Japanese Culture from the Agency for Cultural Affairs. Tetsuya is a “VISIT JAPAN Ambassador” for the Japan Tourism Agency, a member of the council of experts for the Ministry of Foreign Affairs “Japan House” project, and was selected by the Japanese Cabinet Office as a “Global Messenger of Japan.”
-
新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャー新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャーThe Trade Deskのカントリーマネージャーとして日本市場における同社プラットフォームのチャネル開発とサポートをリード。これまでビジネス企画・開発、メディア企画・開発、第三者配信など黎明期から様々なビジネスの立ち上げを担当。特に、インターネット広告ビジネス関連では広告プランニングから企業戦略立案・投資まで幅広い経験がある。現職以前は電通 デジタル・ビジネス局に所属、2014年7月より現職。
As the Japan Country Manager for The Trade Desk, Shintani leads development and support for its platform channels in Japan. Shintani has supervised the creation of a variety of new businesses in business planning/development, media planning/development, third-party ad serving, etc., and has an especially wide range of experience in internet advertising, from ad planning to corporate strategy design and investment. Shintani previously worked in Dentsu’s Digital Business Office and came to his current job in July 2014.
-
富永 朋信TOMONOBU TOMINAGAプロフェッショナルマーケター富永 朋信TOMONOBU TOMINAGAプロフェッショナルマーケター
1992年大学卒業後、コダック社に入社。以来、日本コカ・コーラ、西友などマーケティング関連職務を7社で経験。うち、ソラーレホテルズアンドリゾーツ、西友、ドミノ・ピザ ジャパンでCMOを拝命。座右の銘はいろいろあるが、今のお気に入りは「鏡を信じるな」。マーカスエバンス社CMOサミット議長(17年~)、日本マーケティング協会 CMOソサエティメンバー
Started career as a marketer in 1992, and have saved experience at 7 companies. Named as CMO at Solare horels and resorts, Seiyu and Domino’s. Many mottos in mind, and recent favorite is “Never believer the mirror” Chairman of CMO summit, Board member of CMO society
-
犬塚 洋二YOJI INUTSUKAチェック・ジャパン 株式会社
カントリーマネージャー犬塚 洋二YOJI INUTSUKAチェック・ジャパン 株式会社
カントリーマネージャー18年に渡り、Excite、GLAM Media Japan(Mode Media japan)などデジタルメディアにおいてブランディング広告、企画などに従事。2018年5月よりCHEQ AI Technologies の日本法人立ち上げに従事。
Over 18 years of Brand advertisement experience at Digital media Company including Excite Japan, GLAM Media Japan(Mode Media Japan). Currently, In charge of CHEQ Japan kk Country Manager.
-
須藤 悠太YUTA SUDO株式会社CyberBull
ブランド事業部 マネージャー須藤 悠太YUTA SUDO株式会社CyberBull
ブランド事業部 マネージャー2017年サイバーエージェント入社。動画に特化したインターネット広告代理事業を手掛ける、株式会社CyberBulllに出向し、ブランドマーケティング事業部にてアカウントプランナーを担当。TVCMとデジタルを横断した取組みや、海外におけるメディアミックスの年間プロモーションなどを現在進行形で担当している。マスデジタルが統合する新しい時代のマーケティングのあり方をデジタル起点で提案している。
Joined Cyber Agent in 2017. He was assigned to CyberBulll Co., Ltd., a company engaged in Internet advertising agency specializing in moving images, and was assigned Manager at Brand Marketing Division. We are currently in charge of efforts across TVCM and digital, and annual promotion of media mix overseas. We are proposing the way of marketing in a new era in which Mass Digital integrates in a digital starting point.
-
花井 譲YUZURU HANAITHECOO株式会社
マーケティング花井 譲YUZURU HANAITHECOO株式会社
マーケティング1994年ソニー(株)入社、ソニーマーケティング、ソニーモバイルでAIBO/WALKMAN/ガラケー/XPERIAのマーケティング・広告宣伝に携わる。2013年から2年半あきんどスシローでマーケティング・広告宣伝に携わる。2015年から第一興商でマーケティング・広告宣伝に携わる。2018年7月よりTHECOOのCMOとして現在に至る。
13 years of marketing and advertising experience, including 1yr and a half in Sweden, working for Sony Corporation, Sony Marketing Inc. and Sony Ericsson Mobile Communications Inc., dealing with products such as AIBO, WALKMAN and XPERIA.Joined Akindo Sushiro Co., Ltd. in March 2013, and had been working to July 2015 as a manager of Marketing Department.Joined DAIICHIKOSHO Co.,Ltd in August 2015,and had been working to June 2018 as a general manager of Marketing Department.And now CMO of the THECOO Co.,Ltd.
Agenda
-
花井 譲YUZURU HANAITHECOO株式会社
マーケティング花井 譲YUZURU HANAITHECOO株式会社
マーケティング1994年ソニー(株)入社、ソニーマーケティング、ソニーモバイルでAIBO/WALKMAN/ガラケー/XPERIAのマーケティング・広告宣伝に携わる。2013年から2年半あきんどスシローでマーケティング・広告宣伝に携わる。2015年から第一興商でマーケティング・広告宣伝に携わる。2018年7月よりTHECOOのCMOとして現在に至る。
13 years of marketing and advertising experience, including 1yr and a half in Sweden, working for Sony Corporation, Sony Marketing Inc. and Sony Ericsson Mobile Communications Inc., dealing with products such as AIBO, WALKMAN and XPERIA.Joined Akindo Sushiro Co., Ltd. in March 2013, and had been working to July 2015 as a manager of Marketing Department.Joined DAIICHIKOSHO Co.,Ltd in August 2015,and had been working to June 2018 as a general manager of Marketing Department.And now CMO of the THECOO Co.,Ltd.
-
新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャー新谷 哲也TETSUYA SHINTANITHE TRADE DESK JAPAN株式会社
カントリーマネージャーThe Trade Deskのカントリーマネージャーとして日本市場における同社プラットフォームのチャネル開発とサポートをリード。これまでビジネス企画・開発、メディア企画・開発、第三者配信など黎明期から様々なビジネスの立ち上げを担当。特に、インターネット広告ビジネス関連では広告プランニングから企業戦略立案・投資まで幅広い経験がある。現職以前は電通 デジタル・ビジネス局に所属、2014年7月より現職。
As the Japan Country Manager for The Trade Desk, Shintani leads development and support for its platform channels in Japan. Shintani has supervised the creation of a variety of new businesses in business planning/development, media planning/development, third-party ad serving, etc., and has an especially wide range of experience in internet advertising, from ad planning to corporate strategy design and investment. Shintani previously worked in Dentsu’s Digital Business Office and came to his current job in July 2014.
-
江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長江川 亮一Ryoichi EgawaPIANO Japan 株式会社
代表取締役社長1997年に日本オラクル株式会社に入社。ITコンサルタントとして大手企業向けウェブシステム構築やERP導入に従事。 その後、日本IBMを経て検索エンジン大手のオートノミー、ファストサーチ&トランスファーにてセールスディレクターとして数々の著名ウェブサイトでの検索・レコメンデーション導入を担当。 2010年、オンライン・メディア企業向けに収益の最大化・ユーザエクスペリエンス向上ソリューションをクラウドで提供するシーセンスの立ち上げに参画。昨年10月に米国PIANO社との買収合併に伴い、2020年2月よりPIANO Japan株式会社の代表取締役社長に就任。
As President Japan, Ryoichi Egawa leads PIANO Japan. Before joining PIANO, Egawa had more than 10 years of experience in leadership roles in the software industry. Most recently, Egawa was Director of Sales at FAST and, subsequently, in the Digital Marketing Platform Group at Microsoft. Before this he served as Sales Director in Autonomy and Field Alliance Manager in IBM Japan. Egawa also has experience in IT consulting at Oracle.
-
木村 美代子MIYOKO KIMURAアスクル株式会社
取締役兼CMO木村 美代子MIYOKO KIMURAアスクル株式会社
取締役兼CMO1988年、プラス株式会社に入社し、1993年には創業メンバーとして、アスクル事業推進室に配属。その後、1999年にアスクル株式会社が分社独立したと同時に、同社へ入社。 2009年には個人向けeコマースの、アスマル株式会社にて同社代表取締役社長を務める。アスクル株式会社に戻ってからは、個人向けeコマースのLOHACO事業に取り組む。2017年に取締役兼CMOに就任。
Miyoko Kimura joined the PLUS Corporation in 1988 and was assigned as a founding member of ASKUL Operations Promotion Office in 1993. She joined ASKUL Corporation when it was spun off from PLUS in 1999. She was appointed as Representative Director & President of Asumaru Corporation, an e-commerce company aimed at individual users in 2009. She later returned to ASKUL Corporation and worked on LOHACO, an e-commerce platform aimed at individual users. Kimura was then appointed as director and CMO in 2017.
-
須藤 悠太YUTA SUDO株式会社CyberBull
ブランド事業部 マネージャー須藤 悠太YUTA SUDO株式会社CyberBull
ブランド事業部 マネージャー2017年サイバーエージェント入社。動画に特化したインターネット広告代理事業を手掛ける、株式会社CyberBulllに出向し、ブランドマーケティング事業部にてアカウントプランナーを担当。TVCMとデジタルを横断した取組みや、海外におけるメディアミックスの年間プロモーションなどを現在進行形で担当している。マスデジタルが統合する新しい時代のマーケティングのあり方をデジタル起点で提案している。
Joined Cyber Agent in 2017. He was assigned to CyberBulll Co., Ltd., a company engaged in Internet advertising agency specializing in moving images, and was assigned Manager at Brand Marketing Division. We are currently in charge of efforts across TVCM and digital, and annual promotion of media mix overseas. We are proposing the way of marketing in a new era in which Mass Digital integrates in a digital starting point.
-
山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTOシャープマーケティングジャパン株式会社
マーケティング統括部
デジタルマーケティング部 主任山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTOシャープマーケティングジャパン株式会社
マーケティング統括部
デジタルマーケティング部 主任フォロワー46万を超える、シャープ公式ツイッターの運営者。マス広告を担当後、流れ流れて中の人。時にゆるいと称されるツイートでニュースやまとめ記事になることが日常に。企業コミュニケーションと広告の新しいあり方を模索しながら、日々ツイッター上でユーザーと交流を続けている。2014年大阪コピーライターズクラブ最高新人賞、突破クリエイティブアワード2015審査員特別賞、第50回佐治敬三賞、2018年東京コピーライターズクラブ新人賞。
SHARP official twitter account operator. @SHARP_JP has more than 460,000 followers. After taking charge of mass advertisement, currently engaged in SNS communication. @SHARP_JP is famous for loose, friendly, personal tweets and talking directly to consumers.
-
山崎 雅弘MASAHIRO YAMAZAKIログリー株式会社
マーケティング・ソリューション部 執行役員 部長山崎 雅弘MASAHIRO YAMAZAKIログリー株式会社
マーケティング・ソリューション部 執行役員 部長2013年 ログリー株式会社入社 入社以来、営業として大手広告代理店を複数社担当。2016年 執行役員就任 現在はデマンドサイドの業務全般を統括。
Joined logly Inc. as a sales operative against major advertising agencies in 2013.Became an corporate officer in 2016 and managing whole operation of sales department to the present.
-
富永 朋信TOMONOBU TOMINAGAプロフェッショナルマーケター富永 朋信TOMONOBU TOMINAGAプロフェッショナルマーケター
1992年大学卒業後、コダック社に入社。以来、日本コカ・コーラ、西友などマーケティング関連職務を7社で経験。うち、ソラーレホテルズアンドリゾーツ、西友、ドミノ・ピザ ジャパンでCMOを拝命。座右の銘はいろいろあるが、今のお気に入りは「鏡を信じるな」。マーカスエバンス社CMOサミット議長(17年~)、日本マーケティング協会 CMOソサエティメンバー
Started career as a marketer in 1992, and have saved experience at 7 companies. Named as CMO at Solare horels and resorts, Seiyu and Domino’s. Many mottos in mind, and recent favorite is “Never believer the mirror” Chairman of CMO summit, Board member of CMO society
-
吉田 大樹HIROKI YOSHIDA株式会社サイバー・コミュニケーションズ
セールス・ディビジョン チームマネージャー吉田 大樹HIROKI YOSHIDA株式会社サイバー・コミュニケーションズ
セールス・ディビジョン チームマネージャー1980年生まれ、岩手県出身。広告代理店や印刷会社を経て2007年に入社後、 自社で展開するプレミアムアドネットワーク「ADJUST」の商品企画及び営業の現場マネージャーとして5年間従事。その後各種DSPを活用したトレーディングデスクサービス「Performance X」のセールス、SSP事業者との商品企画、媒体社様の収益最大化サービス「IPM」などのチームを歴任し、プログラマティック領域を中心としたデマンド・サプライの2つの領域を経験。2017年2月に「ADJUST」のリブランド責任者となった後「BEYONDX PMP」を立ち上げ、現職。
Was born in Iwate Prefecture in 1980. Joined CCI in 2007 after going through an advertising agency and printing company. Had been working as a product planning and sales manager of the premium ad-network ‘ADJUST’ for 5 years, then engaged in sales of the trading desk service ‘Performance X’, product planning with SSP vendors, publisher trading desk service ‘IPM (Inventory Portfolio Management)’.Have experiences in both demand side and supply side mainly in programmatic advertising industry.Became a person in charge of re-branding ‘ADJUST’ in February 2017, then set up ’BEYONDX PMP’, and is now leading its sales.
-
犬塚 洋二YOJI INUTSUKAチェック・ジャパン 株式会社
カントリーマネージャー犬塚 洋二YOJI INUTSUKAチェック・ジャパン 株式会社
カントリーマネージャー18年に渡り、Excite、GLAM Media Japan(Mode Media japan)などデジタルメディアにおいてブランディング広告、企画などに従事。2018年5月よりCHEQ AI Technologies の日本法人立ち上げに従事。
Over 18 years of Brand advertisement experience at Digital media Company including Excite Japan, GLAM Media Japan(Mode Media Japan). Currently, In charge of CHEQ Japan kk Country Manager.
しかし、国内で実践されている動画マーケティングの多くは、「制作」から「配信」というプロセスに画一化されているのが現状だ。ブライトコーブのソリューションは、その後の効果分析や配信の最適化、コンテンツの効率的管理など、動画マーケティングを加速させるためのソリューションを提供できることから注目を集めている。同社VPの北庄司英雄氏が、その実力を語る。
-
北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales北庄司 英雄HIDEO KITASHOJIブライトコーブ株式会社
Vice President, Head of Japan Sales2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ、動画広告などの営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。また放送局などのメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案にも注力している。趣味はクラシックカーと占い。
Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove Video Cloud. He also focuses on business development with video ads for media companies including broadcasters and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic video distribution company. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years. Out of work, he likes classic cars and fortune-telling.
-
金 高恩GOEUN KIMJapanTaxi株式会社
取締役 CMO金 高恩GOEUN KIMJapanTaxi株式会社
取締役 CMO父の仕事で日本に来て26年。Cyberagent、netprice、Yahoo!JAPAN、FashionWalkerで新規事業や会社の立ち上げ、プロデュース業務を担当。 その後、独立して多業種の企業の事業立ち上げをお手伝いした後、ファウンダーとして会社を立ち上げる。2015年、人々の生活に浸透している社会インフラを、ITの力を加えて進化させたいという思いからJapanTaxiへ入社。現在はJapanTaxiのCMOとして、プロモーション全般および新規事業の立ち上げを担当するほか、タクシー車両搭載の広告タブレットを展開する株式会社IRISの代表取締役社長を兼務。
Has resided in Japan for 26 years accompanying her father’s work there. Supervised new businesses at Cyberagent, netprice, Yahoo!JAPAN, and FashionWalker as well as having started a company and supervised production work. After that She became independent and assisted in the startup of companies in several industries before starting a company as a founder. In 2015 she joined JapanTaxi because she wanted to use the power of IT to evolve an infrastructure company that widely affected people’s lives. Today she serves as CMO of JapanTaxi and supervises all promotions and launching of new businesses as well as also serving as the representative director and president of IRIS Inc., which promotes the use of advertising tablets installed in taxis.
-
棚橋 寛文HIROFUMI TANAHASHI株式会社プレイド
KARTE for App Project Owner棚橋 寛文HIROFUMI TANAHASHI株式会社プレイド
KARTE for App Project Owner明治大学理工学部卒業後、楽天に入社。サービスの企画・ディレクションや新規事業の立ち上げを経験。その後ビズリーチにて新規事業の立ち上げにPMとして携わる。2017年2月にプレイドに参画し、KARTE for AppのProject Ownerを務める。
After graduating from the Faculty of Science and Engineering, Meiji University, joined Rakuten. Experience planning and direction of service and launching new business. I was involved as a PM in the launch of a new business at Biz Reach. Participate in Plaid in February 2017 and become a Project Owner of KARTE for App.
-
別所 哲也TETSUYA BESSHOショートショート フィルムフェスティバル & アジア
代表別所 哲也TETSUYA BESSHOショートショート フィルムフェスティバル & アジア
代表90年、日米合作映画『クライシス2050』でハリウッドデビュー。米国映画俳優組合(SAG)メンバーとなる。その後、映画・TV・舞台・ラジオ等で幅広く活躍し、 第1回岩谷時子賞奨励賞、第63回横浜文化賞を受賞。99年より、日本発の国際短編映画祭「ショートショート フィルムフェスティバル」を主宰し、文化庁文化発信 部門長官表彰を受賞。観光庁「VISIT JAPAN 大使」、外務省「ジャパン・ハウス」有識者諮問会議メンバーに就任。内閣府「世界で活躍し『日本』を発信する日本 人」の一人に選出。
Tetsuya Bessho made his Hollywood debut in 1990 with the Japanese-American made movie “Solar Crisis”, and became member of the Screen Actors Guild (SAG). He works across a broad range, from movies and TV to stage and radio, and won both the first Tokiko Iwatani Award Encouragement Prize and the 63rd Yokohama Cultural Award. From 1999 he has presided over the Japanese international short film festival “Short Shorts Film Festival & Asia”, and was recognized for this contribution with the Commissioner’s Award for the Promotion of Japanese Culture from the Agency for Cultural Affairs. Tetsuya is a “VISIT JAPAN Ambassador” for the Japan Tourism Agency, a member of the council of experts for the Ministry of Foreign Affairs “Japan House” project, and was selected by the Japanese Cabinet Office as a “Global Messenger of Japan.”
-
遠藤 光一Koichi Endoチーターデジタル株式会社
営業部 部長遠藤 光一Koichi Endoチーターデジタル株式会社
営業部 部長2010年にチーターデジタルの前身であるエイケアシステムズに入社。チャネル営業、直販営業、アカウントマネジメント等を経て営業責任者となる。eコマースを主とした小売りやライフイベント系の各種メディアなどの支援経験が多い。
Joined A care Systems, the predecessor of Cheetah Digital at 2010. Become a sales director after experienced channel sales, direct sales, account management, etc. Many experiences supporting mainly e-commerce and various media.
Ana Andjelic, CBO of Rebecca Minkoff will talk how to combine demand-building, branding, technology and design into a formula for the successful store of the future.
-
ANA ANDJELICANA ANDJELICRebecca Minkoff
CBOANA ANDJELICANA ANDJELICRebecca Minkoff
CBOストラテジスト、ライター、社会学博士。テクノロジー、ビジネス、クリエイティビティなどさまざまな領域を横断的に活躍するだけでなく、「MIT Media Lab」の学生との活動と同様、ニューヨークのカナルストリートにおける高級品偽造文化の研究にも熱心に取り組む。現在は「Rebecca Minkoff(レベッカミンコフ)」のCBO(チーフ・ブランド・オフィサー)を中心に、ファッションメディア「Lean Luxe(リーンラクス)」のボードメンバーとしても活躍。Rebecca Minkoffでは、同社の文化的な役割の定義と実行、及び全てのタッチポイントやブランディング施策における、一気通貫したストーリーテリングを担う。
Ana Andjelic is a strategist, writer and doctor of sociology. She seamlessly moves between technology, business and creativity, and is equally passionate about observing the counterfeit luxury goods scene on Canal street as about working with MIT Media Lab students. Ana is on the board of Lean Luxe and her day job is the Chief Brand Officer of Rebecca Minkoff. Ana’s role is to define and implement Rebecca Minkoff’s role in culture and to deliver a consistent brand narrative across all consumer touchpoints and brand executions.
-
柳田 洋顕HIROAKI YANAGIDAライオン株式会社
ヘルス&ホームケア事業本部オーラルケア事業部 ブランドマネージャー柳田 洋顕HIROAKI YANAGIDAライオン株式会社
ヘルス&ホームケア事業本部オーラルケア事業部 ブランドマネージャー1997年ライオンに入社。7年間営業を経験した後、マーケティング本部へ。商品開発担当として男性用ヘアケア、ボディケアブランド「PROTEC」の立ち上げに携わる。その後2012年に同本部のオーラルケア分野に移り、ブランドマネジャーに就任。ビトイーン等を担当しつつ、新ブランド「NONIO」を立ち上げた。
Yanagida joined Lion in 1997. After 7 years working in sales, he was transferred to the Marketing Division where he oversaw product development and was involved in launching the PROTEC brand of men’s haircare and bodycare products. He moved to the Oral Care section of the same division in 2012 and acted as brand manager, where he launched the new NONIO brand while in charge of Bitoin and other products.
-
安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長安部 順一JUNICHI ABE読売新聞東京本社
取締役 広告局長早稲田大政治経済学部卒。1985年読売新聞社入社。岐阜支局、横浜支局、経済部、2001年宣伝部次長、03年東京本社経済部次長、07年編集委員、14年中央公論新社学芸局中央公論編集主幹兼中央公論編集長、同年同社取締役雑誌編集主幹兼学芸局中央公論編集長。16年読売新聞東京本社執行役員広告局長、18年取締役広告局長。
Graduated from Waseda University. Joined The Yomiuri Shimbun in 1985. Staff Writer, Economic News Department in 1991, Senior Writer in 2007. Chuokoron-Shinsha, Inc. (Publishers), Managing Director, Editor in Chief in 2014. The Yomiuri Shimbun Corporate Officer, Chief Officer, Advertising in 2016. Director, Chief Officer, Advertising in 2018.
-
宮崎 伸夫NOBUO MIYAZAKI朝日新聞社
総合プロデュース室 室長宮崎 伸夫NOBUO MIYAZAKI朝日新聞社
総合プロデュース室 室長1990年朝日新聞社入社。キャリアの多くで広告局営業部門に所属し、自動車、情報通信、金融、化粧品、ファッションなどの業界を担当。2004年から3年間、広告局ロンドン駐在員(欧州・中東・アフリカ地域担当)を務める。2012年より約3年間、デジタル営業センター長補佐として、デジタル事業に携わった。2016年5月より現職にて、デジタル広告始め、新しいコミュニケーション商品の開発に従事。
Joined the Asahi Shimbun Company in 1990. In most of his career, he served as an advertising and sponsorship sales executive for a variety of industries such as automotive, ICT, financial-services, cosmetics, clothing and so on. From 2004 through 2007 in London, he helped overseas clients achieve their marketing communications goals in the Japanese market as Advertising and Sponsorship Sales Director, responsible for EMEA(Europe, Middle East and Africa) regions. Since 2012, he had served as Deputy Director, Digital Business Division for about 3 years. Since May 2016, he has taken the lead in the development of new communications products as Director, New Business Incubation Office.
-
三宅 耕二KOJI MIYAKE株式会社日本経済新聞社
執行役員 デジタル事業 広告・IDユニット長三宅 耕二KOJI MIYAKE株式会社日本経済新聞社
執行役員 デジタル事業 広告・IDユニット長1985年に入社、大阪社会部配属。日経MJの編集に15年携わり、2011年日経MJ編集長。京都支社長を経て17年から現職。Joined in 1985, I was involved in editing Nikkei MJ for 15 years, and was editor of Nikkei MJ in 2011. After working as a Kyoto branch manager he has been in current position since 17 years.
-
岡本 典子NORIKO OKAMOTO株式会社FiNC
IC事業本部 CBO岡本 典子NORIKO OKAMOTO株式会社FiNC
IC事業本部 CBO20年に渡り、ナイキジャパン、ロレアル等外資系ブランドにて、ブランドマネジメントを担当。合計8つのブランドのマーケティングや組織マネジメントを行なう。現在は「Personal AI for everyone’s wellness」をミッションに掲げるヘルスケア×テクノロジー(人工知能)に特化したヘルステックベンチャー FiNCのブランディングを開発している。Over 20 years of brand management experience at No.1 global consumer goods companies including NIKE and L`Oreal. In total, managed 8 brands during the career. Currently, developing brand design for FiNC, healthtech. venture.
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。