マーケティング本部 バイスプレジデント
Things that were kept and left behind in 2020
文字通り世界が一変した、2020年。新旧・大小を問わず、すべての人、物、事に少なからず強制的なアップデートがもたらされた。その際にブランドたちは、何を選んで、何を捨てたのか? 彼らが自分たちのニューノーマルを構築するために行った「取捨選択」の一部始終を棚卸しし、新しい時代のブランドのあり方を議論する。
DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真
The world literally changed in 2020. People, things, and events – whether it be old or new, large or small – were forced to update themselves at least to some extent. The question is, during this unique phenomenon, what did the brands keep and leave behind. We will take a look at the brands’ entire selection process conducted in order to establish their “new normal,” and discuss what we should expect to see in brands in the new era.
DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada
Speakers
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秋田 夏実Natsumi Akitaアドビ株式会社
マーケティング本部 バイスプレジデント秋田 夏実Natsumi Akitaアドビ株式会社
マーケティング本部 バイスプレジデントアドビのマーケティング担当バイスプレジデントとして、⽇本のマーケティング及び広報を統括。アジア地域では唯一の女性VP。アドビ入社前は、マスターカード⽇本副社⻑、シティバンク銀⾏デジタルソリューション部⻑等を歴任。東京⼤学経済学部卒業。ノースウェスタン⼤学ケロッグ経営⼤学院卒業(MBA)。情報経営イノベーション専門職大学客員教授。ワインエキスパート。趣味は空手。3⼈の子供を持つワーキングマザー。
Natsumi Akita is the VP of Adobe and leads marketing and communication activities in Japan. Prior to joining Adobe, Natsumi had experienced many executive positions, such as VP of Mastercard Japan and Head of the Digital Solutions Department at Citibank Japan. After over 20 years of experience in the financial industry, she joined Adobe in 2017 and was promoted to VP in 2018.She has an MBA degree from the Kellogg Graduate School of Management and graduated from the University of Tokyo.
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大西 理Satoru Onishi株式会社グラニフ
執行役員大西 理Satoru Onishi株式会社グラニフ
執行役員通販、小売業、アパレル、化粧品など複数の業界にてECを中心にデジタルマーケティング/コミュニケーション/ブランディング/CRM領域のマネジメントを経験。幅広い領域での経験を積んできたオールラウンダー。7月からデザインTシャツストア”graniph”にジョインしリテールとeコマース全般を管掌。顧客とブランドと世間が幸せになることを考えている。
I have experience managing digital marketing, communications, branding, and CRM areas with a focus on E-Commerce in multiple industries, including mail order, retail, apparel, and cosmetics.I’m an all-rounder with a lot of experience in a wide range of areas.I always want our customers and our brand to continue to have a happy relationship.
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高坂 マールMarl Kousakafoufou
企画 デザイナー高坂 マールMarl Kousakafoufou
企画 デザイナー1990年生まれ、東京都出身。大学卒業後、文化服装学院二部服装科(夜間)に入学。在学中の2016年、ファッションブランド「foufou(フーフー)」を立ち上げる。実店舗を持たず製品は自身のSNSで公開し、全国各地で予約制の試着会を開催。アパレルでは異例のプロパー消化率98%以上、過去作の再販など新しいスタイルでコンセプトの「健康的な消費」を模索。
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松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に400社以上が導入している。
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木村 貴幸Takayuki Kimura株式会社タカラトミー
NEXTビジネス本部 NEXT事業室 室長木村 貴幸Takayuki Kimura株式会社タカラトミー
NEXTビジネス本部 NEXT事業室 室長玩具メーカーで遊び心のある新しい商品企画を担当。子どもだけにターゲットは絞らず、おもちゃの伝統的なノウハウと世の中の新しい技術を活用した商品企画を日々考えている。
I am in charge of playful new product planning at a toy maker. We are not focusing on children only, but are thinking about product planning that utilizes traditional toy know-how and new technologies in the world.
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田中 恵Megumi Tanaka株式会社集英社
広告部 広報部 コンテンツ事業部 読者サービス室 常務取締役田中 恵Megumi Tanaka株式会社集英社
広告部 広報部 コンテンツ事業部 読者サービス室 常務取締役1980年集英社入社。MORE編集部を経て1992年LEE編集部へ。2005年通販サイト「LEEマルシェ」立ち上げなどを行い、2007年よりLEE編集長。2011年第10編集部部長、2013年役員待遇を経て、2014年取締役就任。2018年常務取締役として広告部と女性誌編集部門担当。2019年より広告部、広報部、コンテンツ事業部、読者サービス室を担務する。
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池上 吉典Yoshinori Ikegami読売新聞東京本社
メディアデザイン部長 / YOMIURI BRAND STUDIO池上 吉典Yoshinori Ikegami読売新聞東京本社
メディアデザイン部長 / YOMIURI BRAND STUDIOデジタル広告の統括を務めるとともに、信頼性と創造力の融合で企業のコミュニケーションを支援するコンソーシアム「YOMIURI BRAND STUDIO」チーフプロデューサー。広告キャンペーン、ウェブ動画、ドラマ、ウェブサイト開発など幅広い領域でプロデュースを行う。有力メディア28社による「コンテンツメディアコンソーシアム」ボードメンバー、日本看護協会「看護の日・看護週間」事業の見直しに関する検討委員、ショートショート フィルムフェスティバル&アジア2020 BRNDED SHORTS審査員。
Chief producer of the YOMIURI BRAND STUDIO that supports marketing communication of advertisers by fusing credibility of The Yomiuri Shimbun and the consortium members’ creativity while managing the digital advertising department. Producing in a wide range of fields including advertising campaign, web movies, dramas and owned media development. A board member of Content Media Consortium consisting of 28 leading media companies, a member of the Japanese Nursing Association’s “Nursing Day/Nursing Week” project review committee and a Judge of Short Shorts Film Festival & Asia 2020 BRNDED SHORTS.
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風口 悦子Etsuko Kazaguchi日本アイ・ビー・エム株式会社
パフォーマンス・マーケティング 理事風口 悦子Etsuko Kazaguchi日本アイ・ビー・エム株式会社
パフォーマンス・マーケティング 理事1998年日本IBMに入社。システムズ・エンジニア、営業、アライアンスなどを経て、2010年よりマーケティング職に就く。B2Bマーケティングのエキスパートとして、ハードウエア事業、ソフトウエア事業、クラウド、AI、IoTなど、幅広い領域でプロダクト・マーケティングを歴任し、日本語版Watsonをはじめとした主要製品・ソリューションの大規模ローンチプロジェクトをリード。2018年より、パフォーマンス・マーケティングのディレクターとして、マーケティング活動におけるあらゆるタッチポイントでの効果を最大化したデマンドの創出やマーケティング・パフォーマンスの向上をリードし、キャンペーン、デジタル、イベント、チャネル・マーケティング、ウェブ・エクスペリエンス、データ・マーケティングを統括している。
Joined IBM Japan in 1998. As an expert in B2B marketing, she has led product marketing positions in a wide range of areas, including hardware business, software business, cloud, AI, and IoT, and large-scale launch projects for major products and solutions, including IBM Watson. Since 2018, as Director of Performance Marketing, she leads the creation of demand and marketing performance that maximizes effectiveness across all touchpoints of marketing activities and has overseen marketing campaigns, digital, events, channel marketing, web experience, and data marketing. She is a generalist with experience spanning new customer acquisition, brand building, and B2B marketing-focused digital and onsite events to drive business growth.
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村山 幹朗Mikio Murayama株式会社コレクシア
代表取締役村山 幹朗Mikio Murayama株式会社コレクシア
代表取締役100ブランド以上、5000件以上のカスタマージャーニー作成実績を背景に、顧客体験の専門家としてマーケティングの戦略策定と施策実行を支援。データに基づいた顧客体験設計や、アクセプターモデルやナラティブ分析などのマーケティング手法開発に取り組む。主な著書に「顧客体験マーケティング 顧客の変化を読み解いて「売れる」を再現する(インプレス)」。日本マーケティング協会(JMA)認定マーケティング・マスター。
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大野 謙介Kensuke Ono株式会社GIFMAGAZINE
代表取締役社長大野 謙介Kensuke Ono株式会社GIFMAGAZINE
代表取締役社長日本一のGIF好き。1989年、福島生まれ。2012年、横浜国立大学工学部卒。リクルート入社。2013年7月に「株式会社GIFMAGAZINE」を大学後輩の中坂雄平(CTO)と創業し、GIFプラットフォーム「GIFMAGAZINE」をリリース。世界中のチャットやSNSで頻繁に送り合われている「GIF」を通じて、絵文字やスタンプに続く「次世代ビジュアル言語の創造」を目指す。また「GIF」の芸術的側面とマスエンタメ側面(映画,アニメ)を両立した「新しいポップカルチャー」を創ることを目指している。
I like the best “GIF” in Japan. Born in Fukushima in 1989. Graduated from the Faculty of Engineering, Yokohama National University in 2012. Joined Recruit. In July 2013, he founded “GIFMAGAZINE Co., Ltd.” with his junior university student Yuhei Nakasaka (CTO) and released the GIF platform “GIFMAGAZINE”. Through “GIF”, we aim to “create a next-generation visual language” following pictograms and stamps. We aim to create “new pop culture”.
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木村 宏基Hiroki Kimura大日本印刷株式会社
CLMビジネスセンター AD事業開発部 グループ長木村 宏基Hiroki Kimura大日本印刷株式会社
CLMビジネスセンター AD事業開発部 グループ長1991年大日本印刷入社。商業印刷の営業として従事後、2012年教育・出版流通ソリューション本部で本の需要予測などの企画開発に従事。2018年出版・次世代ビジネス本部で広告に関する新規事業の運用・開発室長を経て、2020年より現職。
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馬嶋 慶Kei MajimaThe Trade Desk
北アジア・セールス ゼネラル・マネージャー馬嶋 慶Kei MajimaThe Trade Desk
北アジア・セールス ゼネラル・マネージャー馬嶋慶は、The Trade Deskの日本担当ゼネラル・マネージャーとして、日本における事業を統括しています。これまでデジタルメディア業界や広告代理店において、営業統括からマネジメントまで20年以上の幅広い経験を有しています。直近では、米国発のテクノロジースタートアップ企業であるUiPathでマーケティング部門を牽引していました。さらに、Taboolaのカントリーマネージャーや、Facebook日本支社の立ち上げのメンバーとして、プレミアムメディアや新興デジタルメディアと仕事をしてきた豊富な経験も有しています。それ以前には、博報堂で数々のシニアセールス職に就いていました。仕事以外の活動としては、次世代のスタートアップ企業を率いる若者を育成するインキュベーションプログラムにも携わっています。
Kei Majima serves as General Manager of Japan, where he oversees all business in Japan. Majima brings over twenty years of experience in senior digital, sales leadership, and media agency roles in Japan. He joins The Trade Desk from UiPath, one of the fast-growing American technology companies, where he led the Japan marketing team. He also brings a range of experience in working with premium publishers and emerging digital media, serving as Japan Country Manager for Taboola and as an early stage employee of Facebook Japan. Prior to that, he had various senior sales roles at a major Japanese advertising agency Hakuhodo. In his free time, he is keen to mentor young founders of the next generation start-ups as a part of Tokyo-based incubation program. He is based in The Trade Desk’s Tokyo office.
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日髙 俊児Shunji HidakaDoubleVerify Japan株式会社
セールス部門 シニアセールスディレクター日髙 俊児Shunji HidakaDoubleVerify Japan株式会社
セールス部門 シニアセールスディレクター2020年7月、米国New Yorkに本社を置く「DoubleVerify」の日本オフィス立ち上げメンバーの一員として同社入社。セールス部門を担当している。同社の理念である”Let’s build a better industry”を胸に、日本市場におけるアドベリフィケーションの啓蒙、業界の活性化に傾注する日々を送っている。経歴は広告業界一筋。(株)電通、ダブルクリックKK他数社において運用型デジタル広告、デジタル・マーケティングならびにメディア開発業務に従事。電通時代にはデジタル・ビジネス局パフォーマンスメディア部の局次長/局長補として約10年メディアバイイング・運用部門を率いた。
Joined DoubleVerify, a company headquartered in NY, as one of the initial team members in Japan in July 2020, and is responsible for the Sales Division. With the company’s philosophy of “Let’s build a better industry” in mind, he spends his days focused on enlightening the Japanese market about the importance of ad-verification and revitalizing the Japanese ad industry. With his extensive experience and knowledge of the advertising industry, he has engaged in roles surrounding operational digital advertising, digital marketing and media development at Dentsu Inc., Double Click K.K. and several other companies. During his years at Dentsu, he led the media buying and operations department for 10 years as Executive Director in Performance Media Department of the Digital Business Division.
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渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。2018年12月に株式会社ビーアイシーピー・データ代表取締役に就任。第三者データ(勝手データ)活用の第一人者であった過去を反省し、データプライバシーの重要を広める活動を行っている。
In 2004, she joined ITmedia Inc. an then worked for Dentsu Razorfish (current Dentsu Isobar), Sizmik Technologies and Rakuten, Inc. Through her career she dedicated and promoted introducing and localizing solutions using cutting-edge technologies such as third party adserver, location targeting technology, and cross-device solutions. In December 2018, she was appointed President of BICP Data, Inc. Reflecting on her past as a leading authority on the use of third-party data, he works to promote the importance of data privacy.
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菅 恭一Kyoichi Suga株式会社ビーアイシーピー・データ
取締役 戦略責任者菅 恭一Kyoichi Suga株式会社ビーアイシーピー・データ
取締役 戦略責任者総合広告代理店にてデジタルマーケティング組織を起案し伝統的な広告代理店業務のデジタルシフトを推進した後、2015年4月、デジタル時代のマーケティングプロデューサー集団、株式会社ベストインクラスプロデューサーズを創業。1.マーケティング戦略プランニング、2.データマネジメント、3.専門性を繋ぐチームビルディングの3つのアプローチから、クライアントのマーケティング活動の実行プロセス設計とマネジメントを支援している。2018年10月、データマネジメント領域を分社、株式会社ビーアイシーピー・データを設立。取締役 戦略責任者に就任。
After building a digital marketing organization to promote a digital shift in a traditional advertising agency, in April 2015, he founded Best in Class Producers Inc. a marketing producer group for the digital era. He commits his clients’s success by providing services such as marketing process management and execution from following 3 approaches. 1. Strategic Planning, 2. Data Management, 3. Team Building. In October 2018, he spun off the data management area and established BICP DATA, Inc. Appointed Director and Head of Strategy.
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山岸 祐加子Yukako Yamagishiメディアジーン
DIGIDAY副編集長
GLOSSYリードエディター山岸 祐加子Yukako Yamagishiメディアジーン
DIGIDAY副編集長
GLOSSYリードエディター広告代理店、女性誌の編集者を経て、2000年に株式会社カフェグローブに入社。日本における女性向けWebメディアの草分け的存在であるcafeglobe(現MASHING UP)で副編集長を務め、2009年からはモードメディアのWeb編集者・プロデューサーとしてタイアップや特集を担当し、2017年には株式会社メディアジーンに入社。MYLOHASに編集長として入社し、2020年9月より現職。
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石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデント石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデントP&Gのマーケティング本部にて、洗濯洗剤関連製品、ヘルスケア製品、ファブリーズをはじめとした新製品やペットケア製品といったブランドマーケティングを日本、アメリカで担当したほか、クロスブランドマーケティング活動を統括するオペレーション部隊の責任者も含め、ブランド活動の川上から川下までを歴任。2016年に退社後はUCC上島珈琲にてマーケティング本部長を経験後、本年8月ウォルマートジャパン・西友に転職。現在に至る。
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田村 清人Kiyoto Tamuraトレジャーデータ株式会社
CCO田村 清人Kiyoto Tamuraトレジャーデータ株式会社
CCO2008年、スタンフォード大学修士課程修了後、米DRW Tradingに入社。ビッグデータを活用したアルゴリズムトレーディングに従事。オンライン広告ベンチャーを経て、2012年5月、米Treasure Data, Inc.に入社。マーケティング、ソリューション営業、カスタマーサクセス業務を歴任し、2020年9月、チーフ・カスタマーオフィサーに就任。
Kiyoto Tamura is Chief Customer Officer at Treasure Data. He joined DRW Trading in 2008 after completing his master’s degree at Stanford University. He has been engaged in algorithmic trading using big data. After working in an online advertising venture, he joined Treasure Data, Inc. in May 2012, and was responsible for marketing, solutions sales, and customer success. where he worked in marketing, solutions sales, and customer success. He was appointed Chief Customer Officer in September 2020.
Agenda
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村山 幹朗Mikio Murayama株式会社コレクシア
代表取締役村山 幹朗Mikio Murayama株式会社コレクシア
代表取締役100ブランド以上、5000件以上のカスタマージャーニー作成実績を背景に、顧客体験の専門家としてマーケティングの戦略策定と施策実行を支援。データに基づいた顧客体験設計や、アクセプターモデルやナラティブ分析などのマーケティング手法開発に取り組む。主な著書に「顧客体験マーケティング 顧客の変化を読み解いて「売れる」を再現する(インプレス)」。日本マーケティング協会(JMA)認定マーケティング・マスター。
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大野 謙介Kensuke Ono株式会社GIFMAGAZINE
代表取締役社長大野 謙介Kensuke Ono株式会社GIFMAGAZINE
代表取締役社長日本一のGIF好き。1989年、福島生まれ。2012年、横浜国立大学工学部卒。リクルート入社。2013年7月に「株式会社GIFMAGAZINE」を大学後輩の中坂雄平(CTO)と創業し、GIFプラットフォーム「GIFMAGAZINE」をリリース。世界中のチャットやSNSで頻繁に送り合われている「GIF」を通じて、絵文字やスタンプに続く「次世代ビジュアル言語の創造」を目指す。また「GIF」の芸術的側面とマスエンタメ側面(映画,アニメ)を両立した「新しいポップカルチャー」を創ることを目指している。
I like the best “GIF” in Japan. Born in Fukushima in 1989. Graduated from the Faculty of Engineering, Yokohama National University in 2012. Joined Recruit. In July 2013, he founded “GIFMAGAZINE Co., Ltd.” with his junior university student Yuhei Nakasaka (CTO) and released the GIF platform “GIFMAGAZINE”. Through “GIF”, we aim to “create a next-generation visual language” following pictograms and stamps. We aim to create “new pop culture”.
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木村 宏基Hiroki Kimura大日本印刷株式会社
CLMビジネスセンター AD事業開発部 グループ長木村 宏基Hiroki Kimura大日本印刷株式会社
CLMビジネスセンター AD事業開発部 グループ長1991年大日本印刷入社。商業印刷の営業として従事後、2012年教育・出版流通ソリューション本部で本の需要予測などの企画開発に従事。2018年出版・次世代ビジネス本部で広告に関する新規事業の運用・開発室長を経て、2020年より現職。
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秋田 夏実Natsumi Akitaアドビ株式会社
マーケティング本部 バイスプレジデント秋田 夏実Natsumi Akitaアドビ株式会社
マーケティング本部 バイスプレジデントアドビのマーケティング担当バイスプレジデントとして、⽇本のマーケティング及び広報を統括。アジア地域では唯一の女性VP。アドビ入社前は、マスターカード⽇本副社⻑、シティバンク銀⾏デジタルソリューション部⻑等を歴任。東京⼤学経済学部卒業。ノースウェスタン⼤学ケロッグ経営⼤学院卒業(MBA)。情報経営イノベーション専門職大学客員教授。ワインエキスパート。趣味は空手。3⼈の子供を持つワーキングマザー。
Natsumi Akita is the VP of Adobe and leads marketing and communication activities in Japan. Prior to joining Adobe, Natsumi had experienced many executive positions, such as VP of Mastercard Japan and Head of the Digital Solutions Department at Citibank Japan. After over 20 years of experience in the financial industry, she joined Adobe in 2017 and was promoted to VP in 2018.She has an MBA degree from the Kellogg Graduate School of Management and graduated from the University of Tokyo.
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松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役松尾 幸治Yukiharu Matsuoカクテルメイク株式会社
代表取締役1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に400社以上が導入している。
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大西 理Satoru Onishi株式会社グラニフ
執行役員大西 理Satoru Onishi株式会社グラニフ
執行役員通販、小売業、アパレル、化粧品など複数の業界にてECを中心にデジタルマーケティング/コミュニケーション/ブランディング/CRM領域のマネジメントを経験。幅広い領域での経験を積んできたオールラウンダー。7月からデザインTシャツストア”graniph”にジョインしリテールとeコマース全般を管掌。顧客とブランドと世間が幸せになることを考えている。
I have experience managing digital marketing, communications, branding, and CRM areas with a focus on E-Commerce in multiple industries, including mail order, retail, apparel, and cosmetics.I’m an all-rounder with a lot of experience in a wide range of areas.I always want our customers and our brand to continue to have a happy relationship.
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高坂 マールMarl Kousakafoufou
企画 デザイナー高坂 マールMarl Kousakafoufou
企画 デザイナー1990年生まれ、東京都出身。大学卒業後、文化服装学院二部服装科(夜間)に入学。在学中の2016年、ファッションブランド「foufou(フーフー)」を立ち上げる。実店舗を持たず製品は自身のSNSで公開し、全国各地で予約制の試着会を開催。アパレルでは異例のプロパー消化率98%以上、過去作の再販など新しいスタイルでコンセプトの「健康的な消費」を模索。
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日髙 俊児Shunji HidakaDoubleVerify Japan株式会社
セールス部門 シニアセールスディレクター日髙 俊児Shunji HidakaDoubleVerify Japan株式会社
セールス部門 シニアセールスディレクター2020年7月、米国New Yorkに本社を置く「DoubleVerify」の日本オフィス立ち上げメンバーの一員として同社入社。セールス部門を担当している。同社の理念である”Let’s build a better industry”を胸に、日本市場におけるアドベリフィケーションの啓蒙、業界の活性化に傾注する日々を送っている。経歴は広告業界一筋。(株)電通、ダブルクリックKK他数社において運用型デジタル広告、デジタル・マーケティングならびにメディア開発業務に従事。電通時代にはデジタル・ビジネス局パフォーマンスメディア部の局次長/局長補として約10年メディアバイイング・運用部門を率いた。
Joined DoubleVerify, a company headquartered in NY, as one of the initial team members in Japan in July 2020, and is responsible for the Sales Division. With the company’s philosophy of “Let’s build a better industry” in mind, he spends his days focused on enlightening the Japanese market about the importance of ad-verification and revitalizing the Japanese ad industry. With his extensive experience and knowledge of the advertising industry, he has engaged in roles surrounding operational digital advertising, digital marketing and media development at Dentsu Inc., Double Click K.K. and several other companies. During his years at Dentsu, he led the media buying and operations department for 10 years as Executive Director in Performance Media Department of the Digital Business Division.
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木村 貴幸Takayuki Kimura株式会社タカラトミー
NEXTビジネス本部 NEXT事業室 室長木村 貴幸Takayuki Kimura株式会社タカラトミー
NEXTビジネス本部 NEXT事業室 室長玩具メーカーで遊び心のある新しい商品企画を担当。子どもだけにターゲットは絞らず、おもちゃの伝統的なノウハウと世の中の新しい技術を活用した商品企画を日々考えている。
I am in charge of playful new product planning at a toy maker. We are not focusing on children only, but are thinking about product planning that utilizes traditional toy know-how and new technologies in the world.
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馬嶋 慶Kei MajimaThe Trade Desk
北アジア・セールス ゼネラル・マネージャー馬嶋 慶Kei MajimaThe Trade Desk
北アジア・セールス ゼネラル・マネージャー馬嶋慶は、The Trade Deskの日本担当ゼネラル・マネージャーとして、日本における事業を統括しています。これまでデジタルメディア業界や広告代理店において、営業統括からマネジメントまで20年以上の幅広い経験を有しています。直近では、米国発のテクノロジースタートアップ企業であるUiPathでマーケティング部門を牽引していました。さらに、Taboolaのカントリーマネージャーや、Facebook日本支社の立ち上げのメンバーとして、プレミアムメディアや新興デジタルメディアと仕事をしてきた豊富な経験も有しています。それ以前には、博報堂で数々のシニアセールス職に就いていました。仕事以外の活動としては、次世代のスタートアップ企業を率いる若者を育成するインキュベーションプログラムにも携わっています。
Kei Majima serves as General Manager of Japan, where he oversees all business in Japan. Majima brings over twenty years of experience in senior digital, sales leadership, and media agency roles in Japan. He joins The Trade Desk from UiPath, one of the fast-growing American technology companies, where he led the Japan marketing team. He also brings a range of experience in working with premium publishers and emerging digital media, serving as Japan Country Manager for Taboola and as an early stage employee of Facebook Japan. Prior to that, he had various senior sales roles at a major Japanese advertising agency Hakuhodo. In his free time, he is keen to mentor young founders of the next generation start-ups as a part of Tokyo-based incubation program. He is based in The Trade Desk’s Tokyo office.
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渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役渡邉 桂子Keiko Watanabe株式会社ビーアイシーピー・データ
代表取締役2004年アイティメディア株式会社に入社。のち、株式会社電通レイザーフィッシュ(現電通アイソバー)、サイズミック・テクノロジーズ株式会社、楽天株式会社において第三者配信、位置情報、クロスデバイスなど最先端テクノロジーを活用したソリューションの導入支援や商品開発、海外ソリューションのローカライズ、パートナーアライアンスなどを担当。2018年12月に株式会社ビーアイシーピー・データ代表取締役に就任。第三者データ(勝手データ)活用の第一人者であった過去を反省し、データプライバシーの重要を広める活動を行っている。
In 2004, she joined ITmedia Inc. an then worked for Dentsu Razorfish (current Dentsu Isobar), Sizmik Technologies and Rakuten, Inc. Through her career she dedicated and promoted introducing and localizing solutions using cutting-edge technologies such as third party adserver, location targeting technology, and cross-device solutions. In December 2018, she was appointed President of BICP Data, Inc. Reflecting on her past as a leading authority on the use of third-party data, he works to promote the importance of data privacy.
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菅 恭一Kyoichi Suga株式会社ビーアイシーピー・データ
取締役 戦略責任者菅 恭一Kyoichi Suga株式会社ビーアイシーピー・データ
取締役 戦略責任者総合広告代理店にてデジタルマーケティング組織を起案し伝統的な広告代理店業務のデジタルシフトを推進した後、2015年4月、デジタル時代のマーケティングプロデューサー集団、株式会社ベストインクラスプロデューサーズを創業。1.マーケティング戦略プランニング、2.データマネジメント、3.専門性を繋ぐチームビルディングの3つのアプローチから、クライアントのマーケティング活動の実行プロセス設計とマネジメントを支援している。2018年10月、データマネジメント領域を分社、株式会社ビーアイシーピー・データを設立。取締役 戦略責任者に就任。
After building a digital marketing organization to promote a digital shift in a traditional advertising agency, in April 2015, he founded Best in Class Producers Inc. a marketing producer group for the digital era. He commits his clients’s success by providing services such as marketing process management and execution from following 3 approaches. 1. Strategic Planning, 2. Data Management, 3. Team Building. In October 2018, he spun off the data management area and established BICP DATA, Inc. Appointed Director and Head of Strategy.
※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。
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田中 恵Megumi Tanaka株式会社集英社
広告部 広報部 コンテンツ事業部 読者サービス室 常務取締役田中 恵Megumi Tanaka株式会社集英社
広告部 広報部 コンテンツ事業部 読者サービス室 常務取締役1980年集英社入社。MORE編集部を経て1992年LEE編集部へ。2005年通販サイト「LEEマルシェ」立ち上げなどを行い、2007年よりLEE編集長。2011年第10編集部部長、2013年役員待遇を経て、2014年取締役就任。2018年常務取締役として広告部と女性誌編集部門担当。2019年より広告部、広報部、コンテンツ事業部、読者サービス室を担務する。
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池上 吉典Yoshinori Ikegami読売新聞東京本社
メディアデザイン部長 / YOMIURI BRAND STUDIO池上 吉典Yoshinori Ikegami読売新聞東京本社
メディアデザイン部長 / YOMIURI BRAND STUDIOデジタル広告の統括を務めるとともに、信頼性と創造力の融合で企業のコミュニケーションを支援するコンソーシアム「YOMIURI BRAND STUDIO」チーフプロデューサー。広告キャンペーン、ウェブ動画、ドラマ、ウェブサイト開発など幅広い領域でプロデュースを行う。有力メディア28社による「コンテンツメディアコンソーシアム」ボードメンバー、日本看護協会「看護の日・看護週間」事業の見直しに関する検討委員、ショートショート フィルムフェスティバル&アジア2020 BRNDED SHORTS審査員。
Chief producer of the YOMIURI BRAND STUDIO that supports marketing communication of advertisers by fusing credibility of The Yomiuri Shimbun and the consortium members’ creativity while managing the digital advertising department. Producing in a wide range of fields including advertising campaign, web movies, dramas and owned media development. A board member of Content Media Consortium consisting of 28 leading media companies, a member of the Japanese Nursing Association’s “Nursing Day/Nursing Week” project review committee and a Judge of Short Shorts Film Festival & Asia 2020 BRNDED SHORTS.
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田村 清人Kiyoto Tamuraトレジャーデータ株式会社
CCO田村 清人Kiyoto Tamuraトレジャーデータ株式会社
CCO2008年、スタンフォード大学修士課程修了後、米DRW Tradingに入社。ビッグデータを活用したアルゴリズムトレーディングに従事。オンライン広告ベンチャーを経て、2012年5月、米Treasure Data, Inc.に入社。マーケティング、ソリューション営業、カスタマーサクセス業務を歴任し、2020年9月、チーフ・カスタマーオフィサーに就任。
Kiyoto Tamura is Chief Customer Officer at Treasure Data. He joined DRW Trading in 2008 after completing his master’s degree at Stanford University. He has been engaged in algorithmic trading using big data. After working in an online advertising venture, he joined Treasure Data, Inc. in May 2012, and was responsible for marketing, solutions sales, and customer success. where he worked in marketing, solutions sales, and customer success. He was appointed Chief Customer Officer in September 2020.
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山岸 祐加子Yukako Yamagishiメディアジーン
DIGIDAY副編集長
GLOSSYリードエディター山岸 祐加子Yukako Yamagishiメディアジーン
DIGIDAY副編集長
GLOSSYリードエディター広告代理店、女性誌の編集者を経て、2000年に株式会社カフェグローブに入社。日本における女性向けWebメディアの草分け的存在であるcafeglobe(現MASHING UP)で副編集長を務め、2009年からはモードメディアのWeb編集者・プロデューサーとしてタイアップや特集を担当し、2017年には株式会社メディアジーンに入社。MYLOHASに編集長として入社し、2020年9月より現職。
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風口 悦子Etsuko Kazaguchi日本アイ・ビー・エム株式会社
パフォーマンス・マーケティング 理事風口 悦子Etsuko Kazaguchi日本アイ・ビー・エム株式会社
パフォーマンス・マーケティング 理事1998年日本IBMに入社。システムズ・エンジニア、営業、アライアンスなどを経て、2010年よりマーケティング職に就く。B2Bマーケティングのエキスパートとして、ハードウエア事業、ソフトウエア事業、クラウド、AI、IoTなど、幅広い領域でプロダクト・マーケティングを歴任し、日本語版Watsonをはじめとした主要製品・ソリューションの大規模ローンチプロジェクトをリード。2018年より、パフォーマンス・マーケティングのディレクターとして、マーケティング活動におけるあらゆるタッチポイントでの効果を最大化したデマンドの創出やマーケティング・パフォーマンスの向上をリードし、キャンペーン、デジタル、イベント、チャネル・マーケティング、ウェブ・エクスペリエンス、データ・マーケティングを統括している。
Joined IBM Japan in 1998. As an expert in B2B marketing, she has led product marketing positions in a wide range of areas, including hardware business, software business, cloud, AI, and IoT, and large-scale launch projects for major products and solutions, including IBM Watson. Since 2018, as Director of Performance Marketing, she leads the creation of demand and marketing performance that maximizes effectiveness across all touchpoints of marketing activities and has overseen marketing campaigns, digital, events, channel marketing, web experience, and data marketing. She is a generalist with experience spanning new customer acquisition, brand building, and B2B marketing-focused digital and onsite events to drive business growth.
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石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデント石谷 桂子Keiko Ishitani合同会社 西友
マーケティング&カスタマーエクスペリエンス ヴァイスプレジデントP&Gのマーケティング本部にて、洗濯洗剤関連製品、ヘルスケア製品、ファブリーズをはじめとした新製品やペットケア製品といったブランドマーケティングを日本、アメリカで担当したほか、クロスブランドマーケティング活動を統括するオペレーション部隊の責任者も含め、ブランド活動の川上から川下までを歴任。2016年に退社後はUCC上島珈琲にてマーケティング本部長を経験後、本年8月ウォルマートジャパン・西友に転職。現在に至る。
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長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長長田 真SHIN OSADADIGIDAY[日本版] 編集長 / モダンリテール[日本版]編集長
株式会社宣伝会議の月刊誌『編集会議』『ブレーン』の制作に携わった後、2004年に株式会社インフォバーン入社。国内有数のブログメディア「ギズモード・ジャパン」「ライフハッカー[日本版]」などのプロデューサー・編集長を歴任する。 その後、ソリューション事業で大手企業のオウンドメディア立ち上げ・運営 を担当。2015年9月よりDIGIDAY[日本版]編集長に就任。
※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。
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TICKET77,000円(税込)TownHallおよび1on1ミーティングを除く、すべてのセッション、パーティー、ディスカッションにご参加いただけます。
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STARTER VIP187,000円(税込)招待企業との1on1ミーティング(4社分)を含みます。
TownHallを除く、すべてのセッション、パーティー、ディスカッションにご参加いただけます。
※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。